Fazolová mungo polévka

Venku už nám začíná sakra přituhovat a u mě se to projevuje menší touho po salátech a větší po teplých pokrmech. Nevím jak vy,ale já miluji polévky, od vývarů až po exotické thajské či poctivou gulášovku :) Ale nedávno jsem se začla také více zajímat o zdravou výživu a suroviny pro nás trochu alternativní, nebo alespoň pro mě. Od malička jsem znala spíše klasická jídla a luštěniny, různé druhy obilovin či řasy vůbec, až ted se s nimi seznamuji za pomoci skvělé knížky Hany Zemanové -
Bioabecedář, všem vřele doporučuji. Z této knížky je také částečně tento recept, částečně proto , že jsem si ho maličko upravila podle svých chutí.

Pokud se bojíte , že fazolová polévka nebude vaší rodině chutnat, nebojte ,je hutově strašně podobná bramboračce, což mě překvapilo. Což mě překvapilo ještě víc,jelikož většinou co je zdravé mu nechutná. Polévka krásně zahřeje a provoní celou kuchyni, navíc je zdravá a nezahuštěná moukou takže i dietnější.Na přípravu není vůbec složitá, takže ji zvládnete už na poprvé na jedničku .


Pár údajů o časech:
  • na máčení fazolí cca 1-3 hodiny
  • samotné vaření cca 30min
Ingredience:
  • 3 lžíce olivového oleje
  • 1 velká cibule najemno nakrájená
  • 1 velká mrkev
  • kousek bílé části porku na kostičky nakrájený 
  • 200 g fazolek mungo 
  • 1,5 l silného zeleninového vývaru
  • 1 kousek ( cca 12 cm dlouhý ) řasy Wakame nebo já jsem použila vločky Nori řasy, jelikož mám již náký ten pátek řasu Wakame objednanou,ale stále nepřišla :(, ale je to jedno řasa má zde funkci , že díky ní jsou fazole daleko lépe stravitelné plus polévku obohatíte o cenné vitamíny a minerály. Nebojte, že by polévka smrděla rybinou nebo vám nechutnala, řasa v takovém malém množství nebude chutově poznat ( vloček dejte jen maličkou hrstičku )
  • sůl 
  • 2 lžičky majoránky
  • prolisovaný česnek podle chut
  • pepř
Nejprve si namočte fazole, i když mungo se máčet nemusí je to lepší pro stravitelnost. Vezměte misku nasypte do ní mungo a zalijte studenou vodou, nechte máčet podle vašich časových možností , já nechávám alespoň dvě hodinky, mezitím můžete vyměňovat vodu, měním ji po hodině. Tím odstraníte hůř stravitelné látky, které se tímto dostanou do vody. Po uplynutí doby na máčení, mungo přeceďte a nechte pět minut okapat.

Mezitím si nakrájejte opravdu hodně na-jemno cibulku ( nedoporučuji krájet s nevodě-odolnou řasenkou :) mě se to tedy nevyplatilo ). Mrkev i pórek nakrájejte na menší kostičky, můžete i kolečka záleží co se vám víc líbí. Já mám radši kolečka a celkově větší kousky jsou podle mě hezčí napohled,ale přítel a zelenina moc nejdou dohromady, takže pro mě čím menší kousky tím větší pravděpodobnost, že ji sní :))

Do hrnce dejte olej a osmažte na něm první cibulku asi dvě minuty a pak přisypte všechnu ostatní zeleninu a okapané mungo. Vše chviličku opražte asi 4 minutky. Poté zalijte horkou vodou a přidejte řasu , přiklopte a vařte cca 15-25 min dokud nebude mungo měkké. Vodu nesolte!!! Ochucení přijde až bude mungo měkké.Pokud budete dávat řasu wakame vyndejte ji po 10-ti minutách, jinak se rozvaří a nebude to vypadat pěkně, nevyhazujte ji,ale dejte si ji stranou. Pokud máte Nori vločky tak o ty se starat nemusíte i když se rozvaří nebudou vidět.

Když je mungo měkké, připravíme si ponorný mixér a část polévky rozmixujeme. Jak velkou část záleží na vás, klidně i všechnu a budete mít pak hustou polévku, já rozmixuji tak třetinu , mám radši konzistenci jako u bramborové polévky. Pak přidáme česnek, majoránku, bujon, sůl, pepř a ještě chviličku povaříme.


Pak nezbývá než ochutnat a popřípadě dochutit podle vašich chutí. V původním receptu se ještě přidává ocet ( umeocet - ten je léčivý a lepší chuti, sežene se ve zdravé výživě ), já ho ,ale neměla potřebu vůbec přidat polévka mi chutnala i bez něj skvěle.

Dobrou chuť :)

Komentáře

  1. Ahoj Jani,

    mohla by si mi doporučit jaký olivový olej na smažení používáš? Prosím napiš na e-mail, tady bych si to zapoměla přečíst. Moc díky!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, písni mi sem email, ať můžu odepsat:)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji za recept, opravdu vynikající polévka :D
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. V tomhle pocasi touzim po jidlech ktera me zahreji, proto uz se tesim az tuto dobrotu po skole uvarim :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš sama jsem na tuhle polévku nějak pozapomněla :) Takže v týdnu si jí ráda připomenu

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky