Banánový dort s citronovou polevou

Především bych chtěla říct, že banánové buchty, chlebíčky a podobné dobrůtky moc ráda nemám, většinou je peču spíš pro ostatní a já si dám jen jeden kousek na ochutnání,ale tenhle recept je tedy opravdu výjimka! Naopak jsem se musela držet,abych nebyla největší žrout..ještě , že přišla návštěva a kus snědla :))) Když jsem viděla tenhle recept Jamieho Olivera ( trochu jsem ho upravila ) , řekla jsem si super,mám tu dva už hodně zralé banány a nějak navíc co s nimi, chuť na ně samotné nemám,takže tenhle velmi jednoduchý dort zkusím. Byl opravdu snadný a ta chuť mě víc než překvapila. Je vláčný, lehce vlhký a spolu s kyselou polevou tvoří báječnou dobrotu. Jen upozorňuji pokud nemáte rádi citronové polevy, tenhle recept nedělejte, dort opravdu potřebuje citron , bez něj by to nebylo v žádném případě ono.



Ingredience:
  • 170 g změklého másla
  • 170 g třtinového cukru ( čím tmavší tím lepší nejen chuť,ale i barva..já měla klasický světlejší )
  • 2 zralé banány ( pokud jste je zrovna přinesly z obchodu, nechte je ještě nějaký ten den ležet mimo ledničku, jinak nebude plně rozvinutá chuť )
  • 4 vejce ( bílky a žloutky zvlášť )
  • sůl
  • 6 lžic zakysané smetany
  • 1 pol.lžíce vanilkového extraktu ( žádná chemka, dobrý prodává Marks and Spencer )
  • 340 g špaldové mouky
  • 2 čaj.lžičky prášku do pečiva
  • 1 citron i s kůrou
  • moučkový cukr
  • 6 lžic krystalového cukru ( opět může být třtinový )

Troubu předehřejeme na 160°C.Máslo a třtinový cukr utřeme do pěny, rychleji to jde elektrickým šlehačem či robotem. Potom přidáme banány a opět použijeme robot, pokud ho nemáme nejprve banány v těstě rozmačkáme jako brambory na kaši a až poté použijeme elek.šlehač. Vejce rozdělíme na bílky a žloutky, bílky smícháme se špetkou soli a vyšleháme do tuha.Do bílků přidáme opatrně 6 lžic krystalového cukru, dobře promícháme, získáme tak krásně lesklou směs. Žloutky po jednom vmícháme do máslového krému, přidáme špetku soli, smetanu, vanilkový extrakt a vše dobře spojíme. V jiné míse smícháme špaldovou mouku s práškem do pečiva, oboje pak postupně přidáváme k banánovému těstu, když je těsto krásně hladké ,zlehka do něj vmícháme tuhý sníh. Již nemícháme, spíš těsto jakoby překládáme,aby zůstalo pěkně nadýchané.


Rozevírací formu na dort ( 25 cm ) vymažeme máslem a na dno dáme kolo vystřižené z pečícího papíru, pořádně přitiskneme, těsto vlijeme do formy, uhladíme a dáme péct na  45min. Po půl hodince opět více kontrolujeme a pokud si nejsme jisti zkusíme test špejlí zda je hotov. Po upečení dort vyndáme a necháme ve formě vychladnout, cca 1-1 1/2 h.

Když je dort vychladlý ,opatrně sundáme okraje formy ( dno necháme ) a připravíme si polevu. Kůru z jednoho citronu nastrouháme do misky ( jen žlutou část ) a pak citron i vymačkáme, pozor na pecky!:) K citronu postupně zašleháváme prosátý moučkový cukr, tak aby v polevě nebyly hrudky. Hustota  je odhadem asi jako lepidlo na tapety, poleva by měla být bělejší ,ale nebílá jako poleva na perníčky, to už je moc husté, musí téct. Pak polevou polijeme dort, je pěkné když místy něco steče, hezky rozetřeme a necháme dvě hodinky chladnout. Když dort krájíme měli bychom vidět i slyšet  mírné praskání polevy.No není to náádhera? Krásný na pohled, jednoduchý, hezky voní a spojení banánů s citronem je dokonalé...mňam


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Mňam, zaujímavý recept a tá poleva musí byť krásne osviežujúca :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) jak říkám kombinace banánů a citronu je moc zajímavá :)

      Vymazat
  2. Tak na tenhle dortík jsem se také v týdnu chystala. te´d jsem sice po pečícím maratonu, ale chuť na slakdé mám pořád. vypadá skvěle! A váš blog je opravdu báječný, jsem moc ráda, že jsem na něj narazila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé taková milá pochvala:) moooc děkuju

      Vymazat
  3. určitě zkusím a musim se pochlubit že mě samotnou bez čtení receptu na citronovo-bananový dort tato kombinace sama napadla jen jsem si dohledala na netu jestli v teto variaci mají zkušenost i druzí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Dort je skvělý, musím ho zase někdy upéct :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky