Horolezecké máslové sušenky

Pokud se ptáte proč nesou název Horolezecké sušenky tak hned vysvětlím, tvarem mají připomínat hory / kopce ( ve finále spíš hroudičky:) a jsou tak kalorické, že se hodí po výšlapech. Obsahují totiž celé máslo, ano je to opravdu hodně,ale pokud jste někdy ochutnaly anglické máslové sušenky a zachutnaly Vám, tak tyhle budete milovat...hmmm klidně k čaji o páté místo výšlapu, ale hodí se fakt dobře i  jako sváča na nějaký fajn jarní výlet.

Předností těchto sušenek je , že jsou hodně rychlé a snadné. Dokonce myslím, že tohle byl první recept ,který jsem jako malá pekla úplně sama ( dobře za mírného dozoru mamky ). Takže klině zapojte i děti ať se nenudí.


Ingredience:
  • 500 g hladké mouky ( vždy radši kam to jde dávám špaldovou mouku a podobně, ale tady to opravdu chce klasickou světlou , aby vynikla chuť máslíčka )
  • 4 lžičky bio kypřícího prášku
  • 250 g změklého másla
  • 4 lžičky vanilkového cukru
  • 10 pol.lžic krystalového cukru ( opět klasický bílý )
  • 2 špetky soli
  • 10 pol.lžic rozinek ( tentokrát nenámáčet v rumu :))))
  • 2 vejce
Co se týče surovin, jsou to věci co máme většinou doma vždycky, takže jsou to i takové s.o.s sušenky, když toho doma moc není  a honí nás mlsná. Tak jdeme na postup, troubu si předehřejeme na 225°C  (horkovzduch na 200°C). Nejdůležitější je máslo vyndat co nejdřív z ledničky, aby se s ním dobře pracovalo, já ho nechávám v pokojové teplotě asi hodinku před tím než jdu zadělávat těsto.


Mouku smícháme s práškem do pečiva, přidáme na kousíčky nakrájené máslo a prošlehaná celá vajíčka. Dále přidáme vanilkový cukr, sůl a krystalový cukr, vše poctivě smícháme rukama ve vláčné těsto. Ze začátku se Vám bude zdát, že potřebujete rozhodně nějakou tekutinu,ale po chviličce se máslo poddá teplotě rukou se vše pěkně spojí. Nakonec těsto vyndáme na vál a vpracujeme do něj rozinky, aby byly rovnoměrně v celém těstě.

Toto množství je na cca 30ks, je to opravdu jen odhad , já měla tři plechy po deseti kusech, záleží na velikosti kopečků, můžete i menší,ale ty víc hlídejte v troubě ať nejsou zespodu připálené!! Plechy vyložíme pečícím papírem, těsto rozdělíme zhruba na tři stejné kusy z kterých vyválíme delší válečky. Z každého válečku by mělo být deset stejných kousků. Z kousku nejprve v ruce vyválejte kuličku, dejte ji na plech a pomocí špiček prstů tvarujte kopečky ( jakoby zaštípněte , na obrázku je to podle mě dobře vidět).

Plech dejte do vyhřáté trouby do střední polohy a pečte cca 5-10min, opravdu hlídejte,jde to velmi rychle, většinou ani nestačím úplně dodělat další plech. Sušenky zezlátnou jen velmi mírně  a spíš jen vrcholky kopečků, když si nebudete jisti, obracečkou nadzvedněte sušenku a podívejte se na spodek sušenky, pokud je hodně světlý ještě minutku nechte, pokud je hodně tmavý šup s nimi ven. Sušenky nechte mírně vychladnout  na plechu ( asi čtyři minuty ), jelikož hodně teplé jsou velmi křehké! Pak je teprve přesuňte na talířek či tác. No a je hotovo, takhle dopečte všechny a až sušenky vychladnou můžete si iž jen užávat jejich  dokonalou máslovou chuť.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. To není možný! :D Tohle asi taky byla snad první věc, co jsem pekla :D A nemůžu tu knížku najít, ale že tam byli kačeři nebo něco takovýho? :D Budu je muset udělat, úplně jsem na ně zapomněla, dokud jsem je teď neviděla.
    Už ten název ve mě vyvolal matnou vzpomínku, a když jsem viděla fotky... :) Děkuju! (A jdu asi hledat na půdu... :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaha jasně, dulík, kulík bubík :))))) byla jsem zvědavá jestli si někdo vzpomene, to byla moje první kuchařka, myslím, že se jmenovala kačer donald vaří nebo tak nějak, mě z ní zbyl jen tenhle recept, zbytek se asi nějak povyházel ..Tak teď si mě dostala :))) to byly moje mooc oblíbené sušenky v dětství..

      Vymazat
    2. Jo, jmenuje se tak a prave do ni koukam :D ja je taky mela strasne rada, jeste tu mam psany poznamky takovym tim detskym pismem, jak to pect v troube, co byla takova sva :)) Asi z te kucharky budu muset znovu objevit vic veci :)

      Vymazat
    3. :) Tak určitě něco z ní uvař či upeč, třeba si pak vybavím že to jsem také dělala.. Já pamatuju, že jsem z ní měla recept na palačinky, pak tam byly nějaké dukátové buchtičky/sušenky nebo tak něco od nějaké zlé kačeřice :) A nějaká tuňáková pomazánka..

      Vymazat
  2. jeej, tie musia byť úžasne chutné, tie si isto v dohľadnej dobe pripravíme, možno aj dnes večer :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou až moc :) hrozí nebezpečí , že jich člověk na posezení sní kvanta :))))

      Vymazat
    2. viem si predstaviť, u mňa už len preto, že maslové milujem :)

      Vymazat
    3. Já je radši téměř všechny dala příteli do práce ať si dá s kolegy , jinak bych je snědla sama :) to víš plavková sezona se blíží tak ted hooodně rozdávám ...

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky