Návštěva restaurace Rotisserie v Praze

O víkendu jsem byla poprvé v této znovu otevřené pražské restauraci a byla jsem tak spokojená, že mě to navnadilo na napsání článečku/recenze a zavedení rubriky o restauracích atd. Sice moc často nechodím, jelikož mojí vášní je vaření takže jsem spíše hostem své vlastní kuchyně,ale když mě jednou za čas něco hodně zaujme ráda se o to s Vámi podělím :) Předem říkám, že nejsem nějaký extrémní odborník na hodnocení restaurací apod., bude to jen můj vlastní pohled na interiér, obsluhu a kuchyni .. Takže budu i ráda pokud jste podnik navštívili a máte třeba i jiné zkušenosti,když napíšete komentář..třeba vzniknou žhavé diskuze :))))

Restaurace se nachází v Praze 1 v Mikulandské ulici, musím se přiznat, že kdybych na Rotisserii nenarazila čirou náhodou na internetu asi bych ji minula, je v poměrně zapadlé uličce i když kousíček od metra Národní třída. I vstup je více než nenápadný,ale tak restaurace není cirkus že ?:) Nehledáme pestrobarevné vchody,ale dobrou poctivou kuchyni a milou obsluhu. Interiér je skromný,ale vkusný .          K posezení vás lákají jednoduché stoly a moderní židle. Nic přeplácaného v restauraci nenajdete, jediné co je zde zajímavější jsou lustry a osvětlení. Co se týče hudby úplně mi k prostoru seděla, taková lehce retro, nevtíravá a k interiéru se moc hodila. Číšník byl také doplňkem restaurace, jelikož vypadal jako, když vypadl z dob černobílých filmů..teď to myslím, jen v dobrém slova smyslu, vlasy měl hezky uhlazené do mírné elegantní vlnky ( podotýkám, že byl mladý nepředstavujte si postařšího pána :) a celkově působil takovým tím gentleman dojmem :))) Prostor je menší a rozdělen na kuřáckou a nekuřáckou část, která je o něco menší. My jsme vybrali nekuřáckou,která je bokem a je v ní krásný klid.



Číšník zde byl pouze jeden a restaurace byla naplněna tak z poloviny, vše dokonale stíhal, neustále kontroloval ( ale nevtíravě ) zda je vše v pořádku, o jídle uměl dokonale vyprávět, sám dokázal poradit a nabídnout. Navíc byl neskutečně vtipný, rozpoznal , že já i přítel jsme pro každou srandu a jídlo máme opravdu rádi, takže nám výběr vždy okomentoval nějakou svou vtipnou poznámkou :))) Musím se usmívat ještě teď. Jeden příklad za všechny, komentář k dezertu - " Skvělý výběr, tento kaštanový dort Vás totiž nejprve pohladí pohledem, obejme a pak opusinkuje svou dokonale čokoládovou chutí " a teď si představte jak to říká s vážnou tváří , no sranda byla úžasná. Ve dvou jsme tam strávili tři hodiny a nenudili jsme se ani chviličku. Takhle dokonalý servis jsem nezažila, vůbec na nás nepospíchal, sám navrhoval pauzy mezi chody, abychom si vše vychutnali bez pocitu, že do sebe vše náladuje rychle a šup s námi pryč z restaurace. Kdybychom chtěli víno vyznal se i v něm, ale byli jsme na oběd a pak jeli autem. Takže bylo jen nealko pivečko.

Celkově je restaurace zaměřena na moderní českou kuchyni, na stránkách vám xkrát zdůrazní jak jsou sezónní, že vaří bez polotovarů, konzervantů atd. Což by sice dnes mělo být automatické,ale není takže chápu proč to asi tak zdůrazňují. My si objednali již při rezervaci míst jejich Exkluzivní menu, které má v jídelním lístku své speciální místo. Stojí 1260Kč a je pro dvě osoby. Skládá se ze 4 chodů a u každého chodu máte na výbě z dvou variant. ( jinak mi restaurace drahá nepřijde, taková střední pražská klasika )

1.chod je Domácí paštika z divokého selátka s cumberlandskou omáčkou, salátkem a pečenou bagetkou nebo Lososový tataráček se šalotkou a kapary na lůžku z rukoly a bylinkovým toastem. Jelikož oba s přítelem milujeme paštičku volba byla jasná. Předkrm byl tak akorát velký a paštika se na jazyku jen rozplývala :) Předkrm bych mohla klidně dvakrát, byla jsem takový žrout , že jsem talíř vymetla dřív než partner :))))

2.chod  jsou Pečená husí jatýrka v portském víně s anglickou slaninou, podávaná na salátku s grilovanými paprikami nebo Silné consommé z hovězí oháňky s kořenovou zeleninou. Consommé je jakoby dvojitý vývar, uděláte jednou vývar a pak v tom vývaru vaříte zase kosti atd. Alespoň tak jsem to pochopila. Máme oba moc rádi vývary tak jsem si řekla, že zkusíme extra silný , byla jsem hodně zvědavá. Zeleninu zde nečekejte, jedná se o průzračný vývar. Voněl náramně, a opravdu dám za ně ruku do ohně bez chemie byl stoprocentně. Akorát už to teda na nás oba byla extra síla, už pomalu vůně vás srazila pod stůl a chuť hodně silná a vývar byl šíííleně mastný. Jako na mě už moc, nevím zda consommé má být takové nebo ne, nikdy jindy jsem ho neměla,ale na mě fakt echt mastné. Zpětně bych volila určitě druhou varinatu a navíc polévka byla bez kousku pečiva, které by tu mastnotu trošku stáhlo. Tohle bylo asi jedniné mínus celé návštěvy.

3.chod - Dlouze pečená hovězí líčka na černém pivu s kořenovou zeleninou a domácí bramborovou kaší nebo Celé pečené mladé kukuřičné kuřátko plněné čerstvými bylinkami, podávané na zelených fazolkách s opečeným bramborem. Tady už jsme s přítelem chutě rozdělily, on si dal líčka a já kuře. Samozřejmě , že jsem ochutnala i jeho jídlo :)) Líčka se jen rozsýpala, zelenina byla dokonale ochucená ( přítel jí nechal, nechápu proč je zaujatý proti zelenině, to je hřích jak byla dobrá ) a kaše poctivá,pořádně hustá a máslová. Moje kuřátko bylo slast nejvíce pro čichové buňky, bylo naplněno k prasknutí čerstvým rozmarýnem a když ho člověk rozkrojil  - no řeknu vám hotové orgie, moc dobře ochucené,akorát osolené. Brambory byly také dobré ,ale ty zde opravdu prim nehrály.


4. chod ,z dezertů bylo na výběr - Pošírovaná hruška v červeném víně a skořici podávaná s vanilkovou zmrzlinou nebo Domácí čokoládový dort s jedlými kaštany a višňovou omáčkou. No hádejte co jsme oba zvolili :))) No jasně čokoládový dort. Byl výborný, kaštany zde moc cítit nebyly, prim hrála měkkoučká čokoláda, byl to menší kousek,ale bohatě by stačila polovina ,to se ani nedalo sníst. K dezertu jsme si dali malou kávičku, nejsem na kávu odborník, ba možná jsem i barbar ( nej káva je pro mě latté nebo prostě spíš mléko s kávou ), takže hodnotit kyselost kávy a podobné věci nemohu. Ale chutnalo mi :))))

Celkově jídlo super až na polévku,ale jak říkám nevím jak má consommé chutnat, třeba práve takhle..kdo ví :) Jen rada, toto menu je skvělé,ale hodně na žaludek těžké. Takže příště až zajdeme určitě zvolíme jinou kombinaci z klasického lístku. Jak holt nejsem třeba zvyklá na tak těžká a sytá jídla za sebou byla jsem zasycená pomalu na dva dny dopředu :)

Vím, že celý článek asi vyzní jak kdybych jim dělala reklamu,ale opravdu s nimi nemám nic společného, jsem jen nadšenec co když má dobrý důvod k pochvale tak prostě chválí a chválí :)) A bohužel mám spíše negativní zkušenosti , takže o to víc jsem pak ráda,když narazím na podnik jako je tento. Doufám, že až půjdu příště nebudu zklamaná, laťka je nasazena hooodně vysoko :)

Fotky jsou použité ze stránek restaurace, ještě jsem nedospěla k tomu, abychom vzala foťák sebou :)))
Moc se těším na Vaše komentáře, třeba tam někdo z Vás už také byl.

Komentáře

  1. Skvělý článek, líbí se mi popis všech chodů, velmi pěkně popsáno, co se týče Consommé, je to vynikající dvojítý vývar, ale musí být správně odmaštěn.Jinak zůstane ta těžká chuť a mastnota...:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :) No tak to se tady přesně stalo..jaksi jsem měla pocit, že mě to naimpregnuje na dvě zimy dopředu :) Ale snažili se , určitě to byl poctivý vývar:))

      Vymazat
  2. výborná recenzia, to museli byť hotové orgie, normálne som slintala :)... dobrých poctivých reštaurácií je málo a toto menu vyzerá fakt dobre!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Souhlas poctivých je opravdu málo..ale snad to bude čím dál tím lepší

      Vymazat
  3. Pekna recenze :) A naprosto chapu to nadseni, pokud je nekde fajn obsluha (a ta dela hodne) a dobre jidlo, tak neni duvod nechvalit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně ta obsluha, občas se stane , že jídlo je dobré nebo alespoň slušné,ale obsluha to totálně "zabije" :( Přemýšlím zda sem psát i negativní recenze nebo jen dobré ...

      Vymazat
  4. Super restaurace, byl jsem tam 2x (poprvé okouknout ve 2, poté po promoci 9 lidí). Všichni byli spokojení - jídlo báječné, obsluha vtipná a úslužná. Mohu doporučit, jen škoda že jsme tam byli pokaždé jedinými hosty přestože to byly doby oběda a večeře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to jsem ráda, že se také líbilo, oni jsou asi trošku mimo dění :( je to škoda, když si vezmu že jiné restaurace třeba nejsou ani tak dobré ,ale jsou navštěvované díky tomu, že jsou víc na ráně je to trošku nespravedlivé. Obsluha je skvělá, musím se tam zase někdy zastavit!:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky