Italské plněné chlebové placky

Tento pokrm byl kdysi každodenním jídlem jen v regionu Romagna,ale nyní se rozšířil do celé Itálie a to hlavně do barů, kde se podává jako rychlé a dobré jídlo. Tyto chlebové placky se jí buď jako antipasto nakrájené na klínky ,sypané solí a namáčené do vynikajícího olivového oleje nebo jako panini, tedy plněné rozmanitými ingrediencemi. Já se rozhodla pro variantu "B" a to použít placky jako hlavní chod k večeři. Musím uznat , že jsem měla v plánu sníst Piadiny dvě,ale jedna mi bohatě stačila a sotva jsem dýchala :))) Bylo to ,ale tak dobré, že jsem litovala, že se do mě ta druhá už opravdu nevejde...Placky jsou navíc jednoduché jak facka, není co zkazit. Jen je zvláštní, že kynuté těsto se dělá na suché, rozpálené pánvi ...s přítelem jsme byli trochu skeptičtí a říkali si - při nejhorším máme tousťák,ale povedlo se to krásně a šlo to jako po másle :)


Časové údaje: příprava 5 min, kynutí 90min a pečení každé placky 5min

Ingredience na 4-5placek o velikosti cca 17cm ( záleží jak moc těsto vykyne atd. množství placek je orientační ) :
  • 2 lžičky sušeného droždí
  • 75 ml vlažné vody
  • 500 g hladké bílé mouky ( recept opravdu vyžaduje klasickou bílou, aby vynikla tradiční chuť )
  • 2 lžičky soli
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 250 ml sycené ( perlivé ) vody
Ingredience na náplň - inspirujte se náplněmi do panini zde , najdete tu mnoho skvělých kombinací, já využila klasickou a jednoduchou z ingrediencí co jsem zrovna měla doma:
  • sušená šunka
  • cherry rajčata
  • mozzarella 
  • bazalkové pesto ( moc mi chutná z dm drogerie Pesto verde )
  • pepř
  • olivový olej
  • sůl
Do mísy nalijeme vlažnou vodu, přisypeme droždí, zamícháme a necháme pět minut aktivovat. Poté přidáme mouku smíchanou se solí, olivový olej a perlivou vodu, vše promícháme nejprve vařečkou a pak vyklopíme na vál. Vál zde není třeba sypat moukou, těsto není lepivé. Na vále pěkně zpracujeme 5-10min, opět čím déle tím lépe.

Těsto vložíme do čisté mísy, zakryjeme utěrkou nebo folií a necháme na teplém místě krásně kynout 90minut. Vykynuté těsto rozdělíme na 5 stejných dílů a na lehce pomoučněném vále vyválíme na půl centimetrové placky o velikosti zhruba 17cm.


Pánev rozpálíme na střední plamen ( bez oleje !!! ) a dáme na ni vyválenou placku, na chlebu se budou tvořit menší bublinky, tak je vidličkou propícháme a to samé na druhé straně. Placku často otáčíme a celkově ji děláme 5 min. Placka bude kynout cca na centimetrovou tloušťku a místy bude krásně hnědnout. My na to koukali jak v Jiříkově vidění, sranda jak na pánev dáte tenkou placku a ona vám tam pěkně tloustne a tloustne. Otáčet jde těsto snadno, po chviličce se totiž krásně zpevní. Hotovou Piadinu dáme na talíř a přikryjeme utěrkou ,aby zůstala teplá a krásně měkká. Na fotce je placka v průběhu otáčení, hotová je na více místech zlatavě-hnědá.



Pak potřeme pestem podle chuti, dáme plátek sušené šunky, dva až tři plátky mozzarelly a rajčátek, lehoulince posolíme, zakapeme olejem a opepříme.Ingredience dáváme vždy do poloviny placky a pak přehneme - viz foto. No a šup s tím na talíř :) Jak se říká , dělaly se mi až boule za ušima jak mi chutnalo ...

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Děkuju a jestli ti chutná panini tak tohle bude určitě taky:)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. :) to je jediná nevýhoda na pročítání food blogů, člověk může být stokrát po jídle a už ho zas honí mlsná :) Holt to není dietní čtení ..

      Vymazat
  3. Páni to je nádherný blog.Italskou kuchyni miluju...no vlasntě všechno italského :-).Jsem ráda,že nejsem jediný blázen,kterého láká procestovat Itálii a ochutnat vše,na co narazí :-D.Tento recept mě zaujal,Piadina je báječná,ale původní těsto je se sádlem,o kterým se nedá říct,že bych ho s oblibou používala.Takže tenhle receptík ukládám a musím ho vyzkoušet.Děkuju moc za inspiraci a ať se ti stále daří takto úžasné výtvory :-).Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to je milý komentář, díky moc za pochvalu , vážím si toho :) Jojo Itálii bych procestovala/projedla křížem krážem, moc krásná knížka ,která člověka úplně naladí na jídlo a mentalitu Toskánska je Tisíc dnů v Toskánsku :)))

      Vymazat
    2. Tak to díky za tip,úžasný je film Pod toskánským sluncem,který jsem viděla už snad stokrát :-).Tuhle knížku jsem teď koukla,že mají u nás v knihovně,tak se pro ní asi vypravim,takové čtení přesně hledám,kdyby si měla další doporučení,tak budu ráda:-).Jediné mínus tohoto čtení je,že se mi pak po Itálii stýská ještě víc :-(

      Vymazat
    3. Tak snad knížka zaujme:) Film jsem také viděla, pěkný :)

      Vymazat
  4. Skoda, ze tohle nema s receptem na piadinu nic spolecneho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. škoda,že nenapíšete také proč a jak podle Vás skutečný recept na piadinu vypadá:( jelikož já si tenhle recept hledala déle a i ho ověřovala v několika kuchařkách,ale jak říkám učený z nebe nespadl a já se ráda učím nové věci, jen je škoda, že komentáře anonymní a ještě bez dalších informací nejsou zrovna moc inspirattivní:((

      Vymazat
  5. Ahoj, super, peču je ve 23:00 hodin. Tomu se říká být do něčeho zažrán. No, trochu pozdní večeře, ale snad to bude stát za to. Podle obrázků soudím, že 100%! S mamkou jezdíme do Itálie a dáváme si je tam v takových frekvencích, jak to jen jde. Díky za recept, studovali jsme složení na obale, ale váha surovin není jako u všech ostatních potravin uvedena. Milujeme také Itálii a s ní vše, co k ní patří. Díky za receptík a hurá do nich!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, doufám, že se povedly a nezklamaly :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky