Restaurace Avion 58 - Holešovice

Před chviličkou jsme se s přítelem vrátili z oběda z této nově otevřené restaurace v areálu bývalého Holešovického pivovaru, který během pár let prošel také rekonstrukcí. Areál velmi prokoukl, nyní zde najdete i volně přístupnou výstavu architekta Michala Trpáka, kterou můžete obdivovat z obou zahrádek     - restaurace má jednu malou zahrádku bez deštníků u vchodu do restaurace a druhou u druhého zadního vchodu do klidnější části Holešovického pivovaru, na této straně již najdete i deštníky. Pokud se jen trochu pohybujete na Praze 7 myslím, že toto místo budete znát a restauraci snadno najdete.



Interiér restaurace je více než originální a zajímavý, restaurace je laděna do moderního farmářsko-rustikálního stylu, který je dotažen k dokonalosti. Prostor je krásně velký, najdeme zde dvě patra, v dolním najdeme rustikálnější židličky a krásné dřevěné stoly, které působí nádherně domácky. V dolním patře je také hlavní pult s výčepem, čepují zde několik druhů piva a někdy zde najdete i speciální druhy. Při vstupu Vás uvítá pěkná tabule s přehlednou denní nabídkou a pod ní bytelná rustikální komoda :) V zadní části vás mile překvapí stěna polepená recepty ze starých kuchařek, což je opravdu originální. V celé restauraci jsou lampy se zajímavými stínidly, na některých jsou dokonce zobrazeny domácí zvířata - husy, kachny, slepice, vepříci apod. :)) V horním patře je také malý pult u kterého je vždy alespoň jedna servírka, která kontroluje horní patro, jediným velkým rozdílem jsou zde židle, jedná se o velmi pohodlná křesílka nebo květované sedačky. Originální jsou zde i záchody, již na dveřích nenajdete klasikou panenku a panáčka,ale selku s hráběmi :))) a vevnitř Vás místo umyvadla čeká hrnec, jojo čtete dobře..je to skvěle promyšleno do detailů. Celkové hodnocení prostoru je dokonalé, moc se mi líbí a i výhled z restaurace je pěkný,ale tím asi má nekritická chvála končí a začíná.



Restaurace má být laděna jako "farmářská" restaurace s poctivou domácí kuchyní. Na což upozorňuje i sám majitel. Kombinuje se tu však nejen česká kuchyně, kterou bychom zde i čekali,ale bohužel i asijská a arabská. Což mi přijde jako nedostatek, takhle pěkná restaurace ala moderní statek by si zasloužila jen moderní a poctivou českou gastronomii, proč sem tahat Asii a Arábii??? Nechápu, česká kuchyně poskytuje dostatek prostoru pro obměny jídelníčku i kuchařské vyřádění. Pochybuji , že v Thajsku Vám budou podávat svíčkovou se šesti jen proto , že ji místní kuchař také umí.. no nic vraťme se k jídlu. Jídelní lístek funguje jako denní nabídka, jedná se o pár jídel, která jsou ale díky nepřeplácanosti vždy z dobrých surovin, což se jim musí nechat. Z žádného chodu nebyly cítit umělotiny,ale poctivá kuchyně.                      


Dnešní nabídka byla:

polévka : Pórková nebo Thajská kuřecí, zvolili jsem od každé jednu abychom pořádně ochutnali. Já dala pórkovou, původně jsem myslela, že se bude jednat o pórkový vývar,ale přistála mi pod nosem krásně vonící smetnová verze ( myslím, že to by na lístku mohlo být psáno ), ale byla naprosto dokonalá. Skvěle ochucená..hmmm mňam. Přítelova polévka pěkně pálila, což se samozřejmě od thajské čeká, byla z poctivé domácí zeleniny, každý kousek byl jinak velký a opět skvěle dochucená. Navíc na stole máte nachystané k polévce zdarma vždy po jedné domácí houstičce pro každého. Jedná se o menší houstičku, která je dozlatova upečená a opravdu výborná, žádná vysušená dusící obyčejná houska. Takže rozhodně body k dobru, u tohoto chodu není co vytknout.

hlavní chod : Zde se denní nabídka rozděluje na levnější variantu, dražší a salátovou. Nebudu zde vypisovat celou nabídku, jen co jsem si objednali. Mě nejvíc zaujaly Kuřecí špízy marinované v bylinkách s gratinovaným zeleniovým koláčem z lilku. Úplně jsem se těšila na gratinovaný lilek, ale na talíři jsem následně objevila kuřecí špízy, které byly moc dobré, maso nebylo vysušené a akorát ochucené. Jenže Zeleninový koláč s lilkem byl krapet jiný než jsem čekala...Lilek bych tu spočítala na prstech jedné ruky, nebo byl tak rozvařený, že jsem ho možná ani nepoznala. Hlavně zde byly brambory, které byly promíchané s lilkem, ten jsem poznala pouze podle tmavých okrajů a celé to bylo zalité nějakou omáčkou, přiznám se, že nemohu říct zda se jednalo o bešamel nebo ne:( Cítila jsem hodně moučnou chuť a tuk, omáčky tam bylo nějak moc, nahoře zezlátlý povrch asi nějaký sýr..no příloha zabírala většinu talíře a bohužel jsem si na ní opravdu nepochutnala, prostě takové "bahýnko"..škoda. Ale přítelovo jídlo bylo dokonalé, jednalo se o Hovězí pečení na houbách s houskovým knedlíkem. Omáčka výborná, žádná pytlíkovka, knedlíčky domácí a opravdu poctivé ( lepší jsem zatím v restauraci nejedla ).Masíčko se jen rozsýpalo, no tohle jídlo bylo dokonalé!! Mňam. Celkově i ostatní jídla lákala k ochutnání a z okukování po vedlejší stolech se sbíhaly sliny. Takže jim hodlám prominout nic moc přílohu,jídlo zde je určitě celkově až na malé vyjímky dobré. Což potvrzují i komentáře na FB a od známích, jen ta obsluha se široké veřejnosti moc nelibí..

Dezert jsme si nedávali, nejen , že bychom ho ani jeden už nesnědli,ale hlavně máme doma ještě pořádný kus Čokoládovo-kávového shortbreadu :) K jídlu jsme si dali pivečko, to bylo výborné:))) Jinak zde mají i dobrou točenou Kofolu, kterou jsem zrovna sledovala přistávat na protější stolek, ale nevím zda servírka byla chůzí po schodech tak vyčerpána, že musela dost upít nebo mají slepého výčepního,ale ta byla sakra pod míru ...i pán se divil,ale nic neřekl, takže odpověď jak to bylo nemám:) My piva pod míru neměli. Mají tu i klasickou nabídku káviček,ale nic nás nelákalo k dlouhému posezení, takže jsme se najedli a šli.

Co se týče obsluhy , tak to bylo právě to co nás nenavnadilo k delšímu než hodinovému zdržení. Na celý prostor je hodně servírek a číšníků, což se po chviličce vysvětlilo - na obědy zde bývá hoodně plno. A díky svému počtu opravdu stíhali skvěle. Ale to bylo tak celé za co je pochválit!! Celkově se u našeho stolu vystřídaly tři slečny, první by svým výrazem mohla z fleku hrát ledovou královnu, kterou jsme vyrušili od něčeho důležitějšího. Ale byla slušná, tak aspoň to. Slečna co odnášela polévku měla sice velmi znuděný výraz,ale byla milejší , zeptala se zda nám chutnalo a usmála se. Slečna číslo tři byla asi nejvíce k pobavení.  Přítel akorát dojedl hlavní chod a utíral si ústa do ubrousku a ona už byla u nás ,vzala mu talíř a čekala až tam odloží ubrousek. V restauraci sice bylo plněji,ale míst bylo ještě dost takže nevím proč takové nevychované pospíchání, ani se nás nezeptala zda bylo vše vpořádku a už byla pryč. Na stole nám zbyly jen půllitry piva, které ještě nebylo dopité a už tu byla slečna zas. A to s otázkou zda si dáme ještě něco k pití  ( přišlo mi že by nejradši dodala tak dáte si něco nebo zmizte ), takže jsme radši rovnou řekli, že zaplatíme. Byla zpět v cuku letu, zkasírovala a začala odnášet věci ze stolu, jen nám tam nechala pití..což nás k její rychlosti udivilo, mysleli jsme , že nám vezme i židle na kterých sedíme...nechápu :((( jediné plus obsluze bylo, že když jsme přišli pozdravili snad všechni..ale tím to končí. Je to škoda, že servis je tak špatný.

Co se týče internetových stránek , nejsou ještě úplně hotové, chybí zde klasický jídelní i nápojový lístek, je zde pouze denní nabídka. Nic moc se o restauraci nedozvíte ( a to majitel a kuchař v jedné osobě není žádným nováčkem v gastronomii, již má velké zkušenosti z Avionu , kde se pořádají večírky atd. ) a bohužel ani interiér ,který za prohlédnutí určitě stojí zde nespatříte, což si myslím, že je velká škoda. Fotky nejsou ani na FB profilu. Snad už to brzo dotáhnou. Ceny jsou  lehounce vyšší střed,ale zas odpovídají surovinám.

No tak nevím, celkový dojem z celé restaurace je více než rozpolcený, na jedné straně obrovská snaha vařit z kvalitních ingrediencí v krásném originálním prostoru a na druhé straně typická česká gastronomická demagogie podpořená neochotným personálem. No uvidíme, tato restaurace je ještě v plenkách takže jí popřeji hodně zdaru ve vývoji, když dotáhne detaily bude to skvělý podnik. Pokud tedy pracujete nebo bydlíte v Holešovicích doporučuji ji na slušný oběd z dobrých ingrediencí a nad některými nedostatky prozatím zavřete oko, někdy možná radši obě :) Celkově je to 50:50...ale věřím, že to bude jen lepší a lepší. Fotky jsou použity z FB profilu restaurace.


Komentáře

  1. Opět bezva recenze,mám ráda toto čtení, podívej se sem http://life.ihned.cz/jidlo/c1-55483130-lokal-ma-konkurenci
    Ale hlavně, že porková byla dobrá, já ji miluji...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tenhle článek jsem četla, zajímal mě schválně názor někoho jiného. Já mám ráda recenze na scuk.cz, přijde mi že tady jim člověk může věřit, že se nejedná o zaplacenou reklamu. A je fakt , že většinou se tyhle názory dost sedí :)

      Vymazat
  2. Milá Jano,
    náhodně jsem natrefila na Váš článek o restauraci Avion 58 v Holešovickém pivovaru. Protože jsem autorem interiéru, chtěla jsem Vám poděkovat za pochvalu. Velmi mně to potěšilo, že na hosty působí pozitivně a lehce, čehož jsem chtěla dosáhnout.
    Ještě jednou děkuji mnohokrát.
    Ať se Vám daří nacházet a psát s chutí:-)
    Srdečně zdravím
    Otília Perglová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy děkovat nemusíte, to spíše majitel restaurace Vám :) Za velmi pěkný návrh interiéru, myslím, že se Vám to povedlo na jedničku s kvězdičkou. Přeji hodně úspěchů:))

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky