Mrkvový dort s krémovou polevou

Mrkvový dort mám opravdu moc ráda, zatím jsem ho však měla pouze v cukrárnách a restauracích, neustále jsem si říkala, už ho musím konečně upéct a pořád nic..Nedávno mě ovšem zaujal recept na blogu Lucy a dnes jsem se do něj konečně pustila. Na tomto receptu mě zaujala poleva, nebyla klasická citronová ( křupavá ) ,ale krémová s Philadelphii. Receptu jsem se přesně držela a dokonce jsem zjistila , že tento recept až na polevu uváděl i Emanuel Ridi takže o to víc jsme ho chtěla zkusit. Italové tento koláč dělají jen s tím rozdílem , že jej polijí klasickou citronovou polevou.


Recept je to rychlý , snadný a moc dobrý. Ze začátku jsem si říkala, že poleva mi přijde divná,ale po chvilce mi opravdu zachutnala. Každopádně dort  je dokonalý, určitě si tenhle recept udělám i s klasickou polevou. Jen jsem zvědavá, zda přítel pozná tajnou ( mrkvovou ) ingredienci, jestli ano tak ani neochutná pokud ne tak by mu mohl zachutnat..tak uvidíme:)))


Časové údaje: příprava 15-20min, pečení celkově 40min

Ingredience:
  • 200 g mletých loupaných mandlí ( já je umixovala, takže nejsou úplně jako mandlová mouka což mi chutná víc )
  • 300 g mrkve ( najemnou nastrouhané )
  • 200 g třtinového cukru ( já dala o 30 g víc, přeci jen ať si ten život osladíme :)
  • 80 g celozrnné hladké mouky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1,5 lžíce sušené citronové kůry
  • špetka soli
  • 4 vejce
  • 2 ks Philadephie
  • moučkový cukr podle chuti
  • citronová šťáva dle chuti

Nejprve předehřejeme troubu na 160°C a dortovou formu o průměru 22-24cm vymažeme máslem. V míse smícháme do pěny vejce s třtinovým cukrem, poté přidáme najemno nastrouhanou mrkev, mleté mandle, citronovou kůru, sůl a mouku smíchanou s kypřícím práškem. Vše dobře promícháme a vlijeme do formy, uhladíme povrch a dáme péct do trouby na 160°C-10min. Poté teplotu zvýšíme na 180°C a pečeme ještě asi 20-35 min, po dvaceti minutách zkoušíme párátkem. Dort by měl být krásně tmavě zlatý napovrchu a pevný uvnitř.


Necháme úplně vychladnout a až poté potřeme polevou ( Philadelphia smíchaná s moučkovým cukrem a citronovou šťávou dle chuti ).  Dort skladujeme v lednici, nejlepší je dobře vychlazený.  Myslím, že s tímto základním mrkvovým těstem můžete dělat hotové divy, já už mrkvové dorty jedla s většími kusy ořechů, s rozinkami v pomerančovém likéru, s muškátovým oříškem, s čokoládovou polevou ( ten byl skvělý ), s kousky čokolády, s polevou z bílé čokolády apod. Takže fantazii se meze nekladou :)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Laskomina, které se prostě nedá odolat, ale ta varianta s čokoládovou polevou je fantastická...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) myslím, že tenhle základ je asi nejlepší co jsem jedla, jen ta poleva bude k dokonalosti třeba jiná, možná čokoládová :))))

      Vymazat
  2. jé ten si určitě udělám! sháním nějaký supr mrkvák už dlouho:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu jen doporučit, já ho určitě nedělala naposledy, teď už budu jen experimentovat :)

      Vymazat
  3. mrkvový mám aj ja rada :)
    robím ho trochu inak, ale tých receptov je naozaj veľa a tuším nepoznám dvoch ľudí čo by ho robili rovnako :)))
    http://biba-mylittleworld.blogspot.com/2012/02/carrot-cake-alebo-mrkvovy-kolac.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že s mrkvovým dortem je to jako s gulášek, asi neexistují dvě stejné varianty :)

      Vymazat
  4. Výborný recept, peču již poněkolikáté a vždy sklidil úspěch.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky