Vegetariánská restaurace Lehká hlava

Pěkný název že? Lehká hlava...zní to zajímavě, originální název této vegetariánské restaurace , kterou najdete v Praze v ulici Boršov 2/280 není jedinou zajímavostí. Interiér je vskutku velmi originální, nejvíce se na něm podílel designér Žanda Gebauer a Viktor Korejs či Ivan Vosecký, najdeme tu například místnost která se jmenuje "Nebe", místnost je celá v tmavě modré s drobnými kvezdičkami na stropě :) Tu mám nejradši ..je temnější,ale taková prostě úplně jiná. Najdeme tu krb a velmi zajímavé stolky s lavicemi. Hned vedle vchodu je místnost s jedním větším stolem a lavicemi, ideální pro víc lidí, máte tu pak skvělé soukromí. Mají také dva tři stolečky ve vnitrobloku, ty ale moc okouzlují nejsou :)) Pak je tu poslední místnost , trochu klasičtější, s akváriem a podsvícenými stolky. Všechny místnosti mají něco do sebe a interér hodnotím víc než kladně:) jediným mínusem je pouze jeden záchod a to spíše nešťastně umístěný právě ve vnitrobloku ( či jak to nazvat ), musí tedy jít ven, což v létě nevadí,ale v zimě to teda výhra moc není a navíc málo kdy se stane, že člověk přijde hned na řadu, přece jen jeden záchod je dost málo. Nevím zda je ještě nějaký v patře,ale pokud je možná bude spíše pro personál. Kuchyň je otevřená a hned u vchodu ,takže vše vidíte, což je super. Takže toto je naprosto za jedničku :)



Restaurace je hodně oblíbená a známá, je nutné si udělat rezervaci a přijít tak max pět minut předem, jinak budete čekat, což se nám stává pořád:) Ale zas to svědčí o tom, že suroviny budou čerstvé a jídlo dobré. Nejvíc narváno je přes oběd, jelikož mají báječná a výhodná Polední meníčka. Stojí pouze 108Kč, najdete v nich polévku, vodu a hlavní jídlo. Nechodím sem nikterak extra často,ale většinou s kamarádkou na oběd a občas na brzkou večeři,a nikdy jsem s jídlem neměla sebemenší problém. Nečpí z něj glutamát, kombinace jsou velmi zajímavé a porce tak akorát, žádné maličké. Jen možná používají trochu levnější čokoládu na dezerty,ale jinak mě nenapadá nic co bych jim ohledně jídla mohla vytknout. Díky této restauraci jsem ochutnala třeba pohanku apod. Měla jsem tu například Špenátovou polévku s mořskou řasou ve formě vývaru a ta byla super, pak třeba v zimě Dýňovou polévku, různé zeleninové vývary, mají tu velký výběr různých zajímavých polévek od klasik až třeba po cizrnovou. Nikdy nebylo potřeba jídlo dochucovat, akorát osolené i okořeněné. Možná pro vyznavače většího solení  nebo extra výrazných chutí by jídlo bylo neutrálnější,ale tohle mi právě vyhovuje, člověk lépe vychutná samotnou chuť surovin.Mají mnoho variací na saláty, odtud mám právě Rukolový salát s uzeným tofu, ten mě úplně nadchnul. Mají tu i takové ty guláše se sojovým masem apod. Dezerty jsem  ochutnala snad všechny:) A jdou dokonalé, můj nejoblíbenější je RAW dortík s kešu oříšky, kokosovým máslem, tvarohem a rozinkami...hmmmm. A na čem jsem zde závislá je jejich nepřekonatelná citronáda :) Fakt poctivě vymačkaný citronek, máta a třtinový cukr. Moooc dobré:)) Dále třeba jejich grog s medovinkou, taky fajn záležitost:) Ohledně nápojů se tu fakt vyřádíte, mají zde třeba ječmenové nápoje, různé koktejlky s guaranou nebo zajímavé čajíčky. Výběr je opravdu hodně velký. Takže za menu a nápoje mají opět jedničku a za vaření také :)



Jediným mínusem je krapet chladná obsluha, ale mají tu dost frmol, takže to i trochu chápu. Jsou slušní, vyhoví vašemu přání, klidně nalejí vodu z kohoutku, když se na něco zeptáte i poradí,ale sami moc nekomunikují. Ale nepříjemní určitě nejsou takže celkově restauraci mohu jen doporučit. Mají i druhou pobočku,která se jmenuje Maintrea, zde máte téměř totožnou nabídku a také je nutné rezervace, jen je zde o něco víc místa takže máte pocit trochu většího soukromí. Interiér je moc příjemný ,ale už není tak netradiční jako v Lehké hlavě, chodíme střídavě do obou a jsme moc spokojení. No tato recenze je asi spíše nudnější, jelikož faktr není co kritizovat :)))) Ale určitě zajděte pokud už Vás nudí klasické jídleníčky..



Fotky jsou použité se stránek restaurace.

Komentáře

  1. fííha, takú reštiku som ešte nevidela, ale vďaka tvojim krásnym fotkám a opisu, som sa mohla aspoň tu pokochať :-)....a tie dezerty, by som tiež všetky ochutnala a ešte ten rukolový šalát s tofu, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, fotečky jsou ze stránek restaurace:) Mají tam ještě i deitaly některých jídel tak určitě koukni :)

      Vymazat
  2. Jani, ten dortík zní úplně super, neměla bys náhodou recept, aspoň zhruba? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :( tak to mě moc nenapadá, slovo Raw by mělo znamenat že to není tepelně upraveno, spodek vypadali jen jako nahrubo pomleté oříšky spojené možná medem a třeba ovesnou moukou ( můj odhad aby to trochu drželo )byly tam vlašské, kešu a pak nevím, tyhhle dvoje jsem rozeznala. Pak tam byla tvarohová část jako u cheescake, takže možná s nějakou želatinou a tím kokosovým máslem, v tom byly rozinky a všechno to bylo přelité jahodami s mátou..už je to dýl co jsem ho měla, tak 4 měsíce tak až tak nevzpomenu.Asi víc nepomůžu:(

      Vymazat
  3. Vypadá to docela zajímavě. O víkendu jedu s kamarádkou do Práglu :) Poradila bys i něco, co nesmíme za žádnou cenu vynechat? :) A můžeš mi poradit nějako androšskou hospodu? Máme totiž dohodnuto, že když půjdu s kamarádkou na Bodies, ona se mnou půjde po hospodách :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud myslíš ohledně jídla apod. Tak mě napadá takhle v rychlosti na oběd bud tuto veg.restauraci nebo třeba Café Imperial, taková klasika a číšníci jsou zde suprově vycepovaní :) Ohledně hospody jako na pivo je to semnou horší,ale kamarád si strašně chválí klasiku www.ufleku.cz mají zde prý skvělé pivo a je to jedna z nejstarších pivnic:)) Ale já tam nikdy nebyla. Pak je skvělé muzeum kávy, kde dělají super kávičku http://www.coffeemuseum.cz/ a pokud pojedete ve správný den tak farmářské trhy na Jiřího z poděbrad :)Víc mě takhle asi nenapadne..

      Vymazat
  4. Restaurace U Fleků se právě docela bojím, mám pocit, že to bude turisticky zprofanovaný lokál. Každopádně mám v merku restaurace U Zlatého tygra (chodil tam Hrabal a Hašek) a U černého vola :) Každopádně muzeum kávy mě nadchlo, jakožto ostřílená kavárenská povalečka si jistě přijdu na své :)A ty farmářské trhy taky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak alespoň nějak jsem přispěla:) Já hospody moc prozkoumané nemám, jsem spíš přes kávičku nebo restaurace:) nebo bio obchůdky:))))

      Vymazat
  5. Opět velmi zajímavé povídání, musím se přiznat,že k vegetariánské kuchyni mám čím dál tím větší sklony,tak až budu v Praze určitě se tam zastavím. Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Já mám vegetariánskou kuchyni ráda, no já mám asi ráda všechno jídlo,když je dobře udělané :)))

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky