Zapečené jáhly se zelím a uzeným tofu

Nějak jsem dnes bádala co uvařit rychlého, bezmasého a taky trochu zajímavějšího než obvykle a volba padla na zdravý zapečený recept,který je hotový do hodinky. Také je naprosto jednoduchý a zvládne ho opravdu každý :) Přítel se na tento návrh zrovna dvakrát netvářil,ale měl smůlu většinou vaříme klasiky a tak trocha změny ještě nikoho nezabila, ne? :)


Časové údaje: vaření cca 15min, zapékání 15-20min

Ingredience pro 4-5 osob:
  • 200 g jáhel ( nejlepší jsou bio, ty klasické jsou většinou nahořklé - jsou v horší kvalitě, já mohu za sebe doporučit z dmky , nikdy nebyly hořké a jsou rychle hotové, stačí vařit jen 7-10min )
  • 200-250 g uzeného tofu 
  • 1/2 balení kysaného bílého zelí ( cca 250g, nebo dle chuti )
  • 2 žluté cibule ( středně velké )
  • sůl
  • pepř
  • sušený nebo čerstvý tymián dle chuti ( ale pozor tymián je poměrně výrazná bylinka )
  • 100-150 ml smetany ( můžete použít i sojovou )
  • olivový olej
  • 2,5 lžíce sojové omáčky
Nejprve si předehřejeme troubu na 160°C. Jáhly propláchneme studenou vodou a vaříme na mírném ohni ve dvojnásobném množství vody ( nejlépe je ji zvážit ). Vaříme cca 10-15 minut, prostě do té doby než se téměř všechna voda vypaří, pak vypneme a necháme pod poklicí nabobtnat než nachystáme ostatní suroviny.



Cibuli nakrájíme na půlkolečka nebo větší kostičky ( záleží jak moc velké kousky máme v jídle rádi ) a osmahneme na trošce olivového oleje lehce dozlatova. Tofu nakrájíme na menší kostičky nebo rozdrobíme, dle libosti a času, co si budeme nalhávat drcení je rychlejší. Do mísy nasypeme jáhly, cibuli, zelí, tofu, tyminán a pořádně promícháme, poté osolíme a opeříme dle chuti. Nebojte se ochutnávat, ale se solí trochu šetřete nezapomeňte, že ještě budete dávat sojovou omáčku.

Zapékací mísu vymažeme lehce troškou olivového oleje a směs do ní uhladíme. Smetanu smícháme se sojovou omáčkou a zalijeme směs. Vložíme do vyhřáté trouby a pečeme cca 15-20minut dozlatova.  Pak servírujeme na talíře nebo jako my, dlabeme rovnou ze zapékací mísy lžící :))) I když přítel byl ze začátku spíše skeptický , po ochutnání tomu dal známku jako ve škole za 3, škoda, dle mého soudu za jedna, tyhle jídla miluju..no jo holt chlap..:)))))

Dobrou chuť

Komentáře

  1. To zní přesně jako jídlo, které bych mohla v pondělí udělat Veronice (veganské kamarádce) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se recept bude hodit :) Mě to moc chutnalo a rozhodně jsem toto jídlo nedělala naposledy.

      Vymazat
  2. tak to zní famózně, všechny ingredience můžu, škoda, že bych to doma jedla sama, ale třeba zkusím nějakou pidi porci. A díky za tip na dobré jáhly, já měla zatím vždy od Lagrisu a občas byly nahořklé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Myslím, že až na to dostanu zase chuť, asi si zkusím taky udělat porci jen pro sebe jelikož i když tomu dal přítel trojku, myslím, že to není jídlo co by musel mít jednou za 14 dni :)))) Ty z dmky jsem koupila už mockrát a přiznám se občas jsem je zapomněla i propláchnout ( což by mělo odstranit trochu nahořklou chuť ) a byly dobré a myslím, že ani nejsou drahé , jestli dobře pamatuji tak 37Kč - 500g. Ale je možné že si cenu pletu s něčím jiným, dělám tam vždy dost velké nákupy:)

      Vymazat
  3. Jéé, asi to taky někdy zkusím, minule jsem koukala na uzené tofu a nevěděla jsem, co bych s ním zrovna udělala... A ty jáhly, já kdysi našla, že by se měly propláchnout a spařit (několikrát), takže jsem to tak udělala (měla jsem nějaké obyčejné) a byly pak dobré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala výše tak občas je zapomenu propláchnout i jednou a jsou dobré :) Já mám krapet strach kdyby se spařily aby člověk nevyplavil nějaké ty minerály apod. Nevím, ale na to jsem moc líná :))))))) A uzené tofu zkus klidně i jen tak na pánvičce a jen k chlebu, je moc dobré, mě třeba nechutnají párky atd,ale tohle je mňamka a ještě zdravá. Co značka to krapet jiná chuť a struktura.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky