Alforno Focacceria Italiana - italská restaurace

Dneska jsem byla poprvé v této italské restauraci na Petrském náměstí kousíček od Florence nebo Bílé labutě, restaurace je krásně vidět takže, když půjdete kolem určitě ji nepřehlédnete.Když mi dnes přijel kamarád na návštěvu a nechal výběr restaurace na oběd na mě, bylo vymalováno.. Jen upozornění pokud máte raději kritické recenze už radši dál ani nečtěte, jelikož já se do téhle restaurace zamilovala a kritiku ode mě fakt nečekejte :)))))


Po delší době zas mám restauraci, kde není opravdu co vytknout, tedy alespoň co se týče mé dnešní návštěvy,ale věřím, že je tomu tak vždycky. Restaurace je přímo na rohu Petrského náměstí, teď v létě mají venku i pár stolečků takže v tom dnešním šíleném vedru můžete posedět i venku. My jsme do restaurace dorazili jako první hladovci a mohli jsme si tedy vybrat stoleček dle libosti. Sedli jsme si venku, už na první pohled mi bylo víc než jasné , že se mi interiér bude líbit. Na stolech byly kostičkované červeno-bílé ubrusy, které byly využity i pro detaily v dekoraci - košíku a ošatkách na chléb. Restaurace je zařízená do domáckého italského stylu,ale vše pěkné, čisťoučké a dokonale promyšlené. Moc se mi třeba líbil kloubouk na věšáku   ( považovala jsme to teda za úmysl, i když třeba si ho tam někdo zapomněl :))), nebo třeba místo kde se krájel domácí chléb bylo přímo v restauraci na prkénku ,kde byl opět použit dekor ubrusů a rovnou před Vámi byl skládám do ošatek v kterých Vám ho přinesli na stůl. Na stolech jsou bílé látkové ubrousky svázány přírodní stuhou do tvaru mašle a nahoru je přivázaná jedna farfalle ( motýlek ) , vypadá to moc pěkně jen bych pro příště doporučila jen jeden uzlík :)))) No interiér si přijďte okouknout sami, je co objevovat :))))

Teď k obsluze, v době oběda jsme zastihli dva číšníky ( tedy jeden číšník a jeden provozní :) a číšnici, všichni byly moc milý a jakmile jsme dojedli nebo dopili hned byli u nás ,jídlo dokázali nabídnout i vysvětlit některé pojmy,ale zároveň Vás do ničeho nenutili. Myslím, že kdyby jste se více zajímali o suroviny, přípravu, víno atd.určitě by Vám dokázali vše vysvětlit, já se s kamarádem neviděla zas víc jak půl roku, takže jsme měli až moc témat k hovoru a neměla jsem tolik času užít si vyzvídání, snad příště je trochu potrápím svými všetečnými dotazy :) Takže za obsluhu další jednička.

Teď k tomu hlavnímu a to kuchyni. Automaticky jsme dostali ošatku s domácím chlebem, balzamikovým octem ( opravdu italským né jako v jiných rádoby italských restauracích !!! ) a olivový olej nalil číšník z úžasné konvičky ( nevím zda je to nějaká speciální na olivový olej, ale vypadá to moc dobře ) do malého kalíšku, chleba byl světlý s křupavou kůrkou a olej také ( i když na olivové oleje nejsem nějaký extra odborník ). Jelikož už kolem dvanácté bylo příšerné vedro , že se Vám jazyk lepil na parto objednali jsme si dohromady litr neperlivé vody, donesli nám jí v super retro skleněné lahvi ( příště už se odhodlám fotit :)  a zjistila jsem , že pro vodu mají čirou a pro domácí limonádu červenou barvu. Polévka dne byla studená tomatová, což v tomhle vedru fakt oceňuji, dali jsme si jí oba a byla bezchybná, akorát ochucená a pěkně pokapaná olivovým olejem. Jelikož miluji rizoto dalším chodem u mě byla zapečená rýže s hříbky, no skvělé, rýže nebyla rozvařená, super ochucená a krásně voněla po houbách jen co bych ocenila jsou větší kousky hub. Líbilo se mi i to, že byla servírovaná v takové domácké misce s uchem :)) Kamarád si dal Lososového pstruha v mandlové krustě se zeleninou, jasně , že jsme musela ochutnat - a moc dobré, ryba byla vykostěná ( no dobře až na pár kostiček ) a skvěle ochucená!!! Až jsme zalitovala, že jsem si jí také nedala. K jídlu mi pan provozní/vrchní doporučil bílé rozlévané víno dlouuuhého názvu,který už si má hlava děravá zase nepamatuje a moc mi chutnalo, i když musím se přiznat, že vínu rozumím jak koza petrželi :))) Poznám bílé, červené, růžové a to zda mi chutná nebo ne :))) a tohle mi teda moooc chutnalo. Na závěr vlivem vedra a velké snídaně se do mě už nic kromě kávy nevešlo, což příště určitě napravím. Vždycky mě zajímala Italy tak opěvovaná kombinace té jejich grappy s kávou, takže jsme se to rozhodla bez protahování testnout.Objednala jsem si tedy malou kávičku s panákem grappy a kamarád jen dvojitou kávu. Oboje krásně vonělo, nejprve jsem ochutnala lžičkou a řeknu Vám tak to je SÍLA , nejprve mi to zachutnalo,ale jakmile polknete projeví se naplno ta síla grappy asi jsem si dopředu měla zjistit , že se jedná o 30-60% alkohol :)))))) Ale hrdinsky jsme kafe vypila, ne tedy jako Italové na dva loky,ale nakonec mi to fakt chutnalo jen jsme měla pocit , že mám oči až navrch hlavy a pojedu až do večera jak motorová myš:))))

Jééje málem bych zapomněla na jejich další originalitu a tou je ,že po hlavním jídle slečna přišla dala na stůl papír a na něj obří razítko na kterém byla vytištěná jejich nabídka kávy a dezertů:))) To se mi fakt líbilo, nečekané a působivé. I jejich normální lístek je pěkný, přehledný a hezky napsaný. Určitě jsem tu nebyla naposledy, ceny jsou dobré, kvalita skvělá, restaurace pěkná a obsluha dobrá, já prostě nemám co vytknout..Omlouvám, se pokud jste čekali nějaký sekec mazec,ale tady prostě holt chyba není...třeba příště něco najdu ( i když doufám, že ne :))))) Opravdu mohu vřele doporučit. Těším se až bude mít přítel narozeniny tak sem zajdeme k večeru a dáme více chodovou večeři  a velmi ráda otestuji jejich dezerty. Pokud jste tu někdo již byl, ráda si přečtu Vaše postřehy a názory v komentářích.

Fotka je ze stránek restaurace

Komentáře

  1. Opět pěkné čtení, říká se, že v této restauraci dělají nejlepší pizzu v Praze, jestli je pečená v peci na dřevo a pravá pizza je pečená pouze tímto způobem, tak určitě stojí za vyzkoušení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidíš to ani nevím:) Ale určitě to řeknu příteli, ten pizzu miluje tak si jí tam dá a já ochutnám:))

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky