Čokoládový dezert s tvarohem

Abych pravdu řekla, už ani nevím odkud mám tenhle rychlý a dobrý recept...mám ho na kusu papíru a když mě přepadne chuť na čokoládu , tak se víc než hodí :) Doporučuji použít opravdu kvalitní čokoládu, zda 70% nebo 99% nechám jen na Vašem čokoholismu :) Já použila 70% a bohatě mi to stačilo,ale chápu, že někdo miluji takovou tu echt hořkou čokochuť takže proti gustu ... :)))


Časové údaje: příprava cca 25minut, pečení cca 25-40 minut

Ingredience do dortové formy o průměru cca 22-24cm:
  • 200 g kvalitní hořké čokolády
  • 60 g másla
  • 2 vejce
  • 120 g krystalového cukru
  • 2 lžičky vanilkového extraktu
  • 120 g hladké mouky
  • 250 g tvarohu ve vaničce
  • 50 g krystalového cukru ( do tvaroh.směsi )
  • 2 lžíce čerstvě nastrouhané kůry z citronu, pomeranče nebo limetky ( já to tak nějak střídám, podle toho co je zrovna doma :)
  • 3 lžíce šťávy s použitého citrusu ( dává  se stejný druh,který jsme použili na kůru )
  • 1 lžička kukuřičného škrobu
  • 1 velké vejce  ( do tvarohu )
Nejprve si připravíme čokoládové těsto. Ve vodní lázni rozpustíme máslo s čokoládou a necháme bokem zchladnout. Nyní si předehřejeme troubu na 180°C. Pak do čokolády vmícháme vanilkový extrakt a 120 g cukru, promícháme a ve vedlejším hrníčku prošleháme  2 vejce se dvěma lžícemi studené vody. Vajíčko zamícháme do čokoládové směsi, nakonec vsypeme mouku a vše dobře spojíme. Těsto přesuneme do formy,kterou jsme předtím buď vymazali máslem nebo vyložili pečícím papírem. Uhladíme, nejlépe mi to jde prsty.


Tvaroh utřeme s cukrem, zašleháme do něj kůru i šťávu z ovoce. Pak přidáme škrob a vajíčko , dobře promícháme a touto směsí potřeme čokoládové těsto - pěkně rovnoměrně.Nyní už jen dáme péct do trouby na cca půl hodiny, než se těsto zpěvní, tvaroh lehce zrůžoví a samozřejmě můžeme použít i test špejlí.  Dezert před podáváním necháme dobře zchladnout a pak krájíme klasicky jako dort :)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. mňam, to vyzerá fakt dobre,... takže keď ma prepadne chuť na niečo superčokoládové budem sa inšpirovať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) děkuju za pochvalu...škoda, že už je dezert dávno pryč, dala bych si ještě kousek:))))

      Vymazat
  2. Čokoláda a tvaroh, to musí být skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo povedlo se, přátel ho téměř celý nesl do práce a prý si všichni pomlaskávali .))))

      Vymazat
  3. Vypadá pěkně, určitě výborná a chutná kombinace,a nejlepší ocenění je když druhým chutná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatá pravda, jakmile druhým chutná člověk má hned z vaření až dětskou radost :))))

      Vymazat
  4. wau, to vyzerá perfektne, čokoláda s tvarohom je u nás velmi obľúbená maškrta :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :) já miluju v pečivu hlavně ten tvaroh :))

      Vymazat
  5. Vyzkoušela jsem dnes s limetkou a je to opravdu výborný! Děkuji za recept, zařadím ho do svých oblíbených:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm super inovace :) Také vyzkouším s limetkou, díky za tip a jsem ráda, že chutnal:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky