Ovocná bublanina podle Dity P.

Nejdřív ze všeho chci pochválit úžasnou kuchařku, kterou napsala Dita P. - DENÍK DITY P. , ano ta ,díky která byl časopis Apetit několikrát oceněný jako časopis roku. A díky ní je z časopisu Albert asi nejskvělejší časopis zdarma co znám :) Jedinou nevýhodou je , že je rychle pryč!:) Kuchařka je naprosto skvěle graficky zpracovaná,fotky jsou dokonalé a recepty děleny do různých kategorií - po sexu, do vlaku apod. Zatím jsem zkoušela jen dva a oba byly skvělé, takže rozhodně neváhejte a pokud tuhle kuchařku doma ještě nemáte běžte si ji určitě koupit. Tahle bublanina je alepsoň pro mě nepřekonatelná, jelikož je taková hutnější díky kefíru, což mám ráda. A navíc jsem potřebovala trochu zlikvidovat zásoby ovoce v mrazáku, zvláště jahod a udělat místo těm letošním.


Časové údaje: příprava 20 min, pečení cca 20-30 min

Ingredience:
  • 80 g másla
  • 150 g moučkového cukru
  • trocha třtinového cukru na posypání ( ale není nutné )
  • 1 sáček vanilkového cukru
  • 3 celá vejce
  • 200 ml kefíru
  • 150 g polohrubé mouky
  • 150 g hladké mouky
  • 1 sáček kypřicího prášku do pečiva
  • 500 g ovoce dle vašeho výběru ( já použila borůvky a jahody )
  • zakysaná smetana k servírování ( není nutná )
  • trocha hladké mouky na obalení ovoce ( aby neklesalo na dno buchty )

Nejprve si předehřejeme troubu na 170°C a vyložíme si pekáč nebo formu na pečení pečícím papírem( cca 24cm pro kruhovou a 35x25 cm na plech s vyšším okrajem ) nebo jen vymažeme máslem a vysypeme moukou, zálěží co nám víc vyhovuje. Rozehřejeme máslo v rendlíku, necháme mírně zchladnout a přelijeme do mísy. Přidáme oba cukry, kefír,vejce a dobře promícháme. Nakonec přidáme mouku smíchanou s kypřicím práškem, vše spojíme v krásné hladké těstíčko.


Těsto nalijeme do formy a ovoce lehce zaprášíme hladkou moukou, aby nám nepropadlo jen na dno,ale bylo hezky po celé buchtě rovnoměrně. Do těsta naskládáme ovoce a dáme péct do trouby na cca 20min, těsně před tím, než bude bublanina hotová posypeme ovoce lehce třtinovým cukrem. A necháme dopéct dozlatova. Pak vyndáme a necháme důkladně vychladnout. Poté nakrájíme a podáváme se zakysanou smetanou a třeba dobrou kávičkou :) U nás se bublanina moc dlouho nezdržela, takže se nedivte, když jí budete muset druhý den péct znovu:))))))

Dobrou chuť

Komentáře

  1. tiež rada pečiem bublaninu a aj tvoja vyzerá super. A ten časopis musí byť zaujímavo a ozaj pekne spracovaný, opísala si to perfektne :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Bubla, bubla, bublanina, mám pro ní slabost a to ve všech podobách, mňam, mňam :))

    OdpovědětVymazat
  3. Kuchařku už mám taky, hurááá! Moc se mi líbí,jak je psaná a určitě z ní budu brzy něco vařit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) tak se těším na výtvory ..mě se taky moc líbí

      Vymazat
  4. jéé taky mě kuchařka očarovala, mám ji prolistovanou, ale furt jsem ji nekoupila, budu muset napravit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem hrozná pomalu hned jak vyjde nová kuchařka co by mě zaujala musím jí koupím,trochu závislost:) Ale lepší než cigarety ne?:)

      Vymazat
  5. Mohu potvrdit, že je fakt výborná. Dnes jsem měla v plánu vyplenit také poslední zbytky ovoce v mrazničce a tak jsem hned vyzkoušela tento recept a je fakt super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Tak to jsem ráda že chutnalo, u mě to asi bude nej recept na bublaninu, ten kefír je tam skvělý! To se Ditě povedlo..akorát budu muset vymyslet ještě nějaký recept na zbylé mražené jahůdky:))Asi bude shake

      Vymazat
  6. tu knihu ešte nemám, ale jej skvelé recepty poznám z Apetitu, takže asi tá kniha stojí za to...a tento tvoj koláč vyzerá nádherne s tým ovocím :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo kniha je skvělá :) I fotografie jsou dokonalé :))

      Vymazat
  7. Dělala jsem taky, není špatná, ale já mám raději tu naši nadýchanou :) Tisíc lidí, tisíc chutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My právě tuhle hutnou, která není suchá ale hodně vláčná a vlhká :) ale to je tím, že celkově preferujeme doma tyhle typy moučníků :) Bublaninu občas dělávám i tu nadýchanou klasickou,ale to spíš pro změnu :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky