Oříškovo-rybízový dort

Předevčírem jsem se konečně po delší pauze dostala na farmářský trh a nakoupila tam hromady výborného ovoce, mezi ním i červený rybíz. Přemýšlela jsem co s ním dobrého upéct, nechtěla jsem klasiku v podobě drobenkového koláče ,ale něco nového co jsem ještě nepekla. Chvilku jsem brouzdala po internetu a listovala v albech receptů co mám a našla jsem tenhle recept ve starém Apetitu , trochu jsem si ho poupravila a nová varinata na rybízový dort/koláč je na světě :)  A musím uznat, že jsem z něj nadšená, moc mi chutná ta kombinace oříšků, díky kterým je buchta pěkne vláčná a kyselého rybízu nahoře. A navíc je to vlastně zdravý dort plný vitamínů a minerálů, neříkám, že není kalorický ,ale zdravý je :)

Časové údaje: příprava cca 15-20 min, pečení cca 45-60min

Ingredience na formu o průměru cca 22-24cm:
  • 180 g velmi změklého másla ( plus trochu na vymazání formy )
  • 200g kvalitního třtinového cukru 
  • 4 celá vejce
  • 130g loupaných mandlí
  • 140 g vlašských ořechů
  • 125 g špaldové mouky
  • 2 lžičky kypřicího prášku
  • 2-3 lžíce třtinového cukru na posypání
  • cca 150 g rybízu ( množství tak abyste dobře pokryli povrch dortu )
Nejprve si předehřejeme troubu na 150°C a formu dobře vymažeme máslem. Do větší mísy dáme máslo, cukr a utřeme do pěny. Pak přidáváme po jednom vejci a vždy dobře zašleháme ( ideálně ručním šlehačem). V jiné míse promícháme mouku s práškem do pečiva.  Ořechy smícháme dohromady a umixujeme v mixéru. Do vaječné směsi přidáme mouku s práškem a oříšky. Těsto vyklopíme do formy, uhladíme povrch a na něj nasypeme rybíz tak aby kompletně pokryl celý dort, lehce rybíz zatlačíme do těsta, jen lehounce. Celý povrch dortu posypeme ještě třtinovým cukrem a dáme péct do trouby.


Dort pečeme cca hodinku , pak vyndáme a necháme dobře vychladnout. Můžeme podávat jen tak, pocukrovat moučkovým cukrem,zakysanou smetanou nebo s vanilkovou zmrzlinou :))


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Janka, ja by som si ho dala s vanilkovou zmrzlinou, ešte taký teplý. Alebo aj bez. Určite je výborný :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je moc dobrý, já ho zatím zkoušela jen tak samotný a pak se zmrzlinou a to je super:))))

      Vymazat
  2. perfektne vyzerá a viem že aj výborne chutí, také s ovocím sú u nás obľúbené a ešte kde sú ríbezle a orechy, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :) ty by si ho určitš ještě pořádně vyšperkovala :)))) se vsadím že z rybízu by jsi dokázala udělat dokonalé obrazce :)))

      Vymazat
    2. Janka :-))) z ríbezlí asi nie :-) ..... a tvoj koláč sa mi páči viac, lebo je zdravší! :-)

      Vymazat
    3. :))))) ale jinak fakt čaruješ :))

      Vymazat
    4. Janka :-))))....to skôr moja 7 ročná dcérka, ona má takú fantáziu a nápady, tak sa vzájomne dopĺňame :-))

      Vymazat
  3. tak ten vypadá opět úžasně, rybíz a ořechy zbožňuju :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ten vypadá velmi lahodně, a zaručeně bych přidala vanilkovou zmrzlinu mňam ...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Člověk je stejně pěkně mlsnej tvor co ?:))

      Vymazat
  5. No teda! Zítra dostanu od našich rybíz. Už vím co s ním! Krása. Ta fotka řezu toho koláče je úžasná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pochvalu :) je fakt dobrý, akorát jsem si ho dala ke kávičce :)

      Vymazat
  6. Hmm, s tou zmrzlinou by vazne mohl byt moc dobry :))

    OdpovědětVymazat
  7. vypadá dobře..asi není suchý, že? :-)...myslím, že ho vyzkouším..:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ne právě díky vysokému procentu oříšků je hezky vlhký/mastný :)))))

      Vymazat
  8. Dnes vyzkouším, ale dám to do muffin košíčků, netušíš, na kolik muffinů by tato dávka mohla vyjít? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé promin, že odpovídám pozdě, tak co povedly se rybízové muffinky? A kolik jich nakonec bylo já typuji max šestnáct ..

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky