Rozmarýnové těstoviny se slaniou

Těstoviny s rozmarýnem a slaninou -  italská slanina Pancetta je lepší než nám běžně dostupná anglická,ale je také výrazně dražší nebo alespoň já na levnější variantu zatím nenarazila,v supermarketu jsem ,ale objevila moc pěknou americkou snídaňovou slaninu, krásně prorostlou masem - všem doporučuji, byla výrobná!! Časem zkusím konečně i tu pravou italskou verzi, zatím jsem ale takový slaninový Babica :(( Na recept jsem použila penne od Havlíčka ( víte co jíte ), den před vařením jsem o nich četla článek, že těstoviny z této řady jsou nejen z kvalitní semoliny,ale hlavně z celozrnné. Tak jsem si řekla pro je nezkusit, chuťově jsou zajímavé a mají celkově výraznější chuť, proto hlasuji pro klasické ,které nechají více vyniknout omáčce. Ale na druhou stranu jsou zdravější, déle zasytí  a mají zajímavou lehce oříškovou chuť ,která podle mě dokonale vynikne nasladko - nudle s tvarohem, kakaem apod. Jsou samozřejmě i na skus o něco tvrdší což mi vůbec nevadilo ba naopak. Jelikož se dnes jedná o velmi krátký a rychlý recept, máme prostor si něco říct o semolině jako takové a pak o této celozrnné verzi.

Pokud u regálu s těstovinami kroutíte hlavou nad tím proč některé stojí o dost víc než ostatní a neliší se ani barvou ani tvarem ,jen složením ,kde obě firmy píší pšenice jen jedna Tvrdozrnná ( semolina ) a druhá obyčejná a nevíte zda šetřit nebo ne..říkám jasně nešetřit!! Chuťově jde o obrovský rozdíl  a hlavně ty ze semoliny se opravdu málo kdy rozvaří. Ty obyčejné bych koupila leda tak na šunkofleky. Semolina - Triticum durum,je velmi kvalitním druhem pšenice, která obsahuje více lepku a proto se těstoviny z ní tak nerozvařují jako ty z obyčejné bílé pšenice. Je také bohatší na výživové látky jako např. minerály,vitamíny, a co nás ženy asi bude zajímat nejvíc je nižší glykemický index!! Což znamená, že při trávení se pomaleji zvyšuje hodnota krevního cukru, a to vede k tomu, že tělo si nemusí hromadit tolik cukru do zásoby             ( netlousustneme , teda pokud si nedáme pěkný nášup :) a cukr se rovnoměrněji spotřebovává z krve.Takže světe div se,ale těstoviny opravdu nejsou pohromou pro linii, jen záleží na množství  a omáčce. A ted se podíváme na varinatu od pana Havlíčka, ta má navíc k nízkému indexu a vyšší výživové hodnotě ještě 2x vyšší obsah vlákniny, což znamená zdravější střeva a delší zasycení.  A pozor nevaří se déle než klasické těstoviny! Zatím mají jen penne a fusilli, doufám, že by časem mohli vyrábět i nudle a celkově rozšířit sortiment, i když jak říkám pokud chcete aby vynikla hlavně omáčka jsou klasické lepší než celozrnné,ale když budete víc dbát na linii a zdraví tak jsou jasnou volbou tyhle , nebo alepsoň občas ( což mám v plánu já :).A dost už bylo informací , je čas vrhnout se na recept:)

Časové údaje cca 20min

Ingredience pro 2 osoby:
  • 100 g suchých těstovin na člověka - tedy celkově 200g
  • 100g dobré slaniny
  • 1 větvička rozmarýnu ( najemno nasekané lístky - hooodně najemno )
  • olivový olej
  • sůl
  • pepř
  • 1x konzerva loupaných rajčat ( bez bylinek ! )
  • pecorino nebo parmazán


Nejprve dáme vařit dobře osolenou vodu na těstoviny. Na pánvi si zatím rozehřejeme cca lžíci oleje a na něm dokřupova/dozlatova opečeme na kostičky nakrájenou slaninu s nasekaným rozmarýnem. Rozmarýn je tvrdší bylinka takže snese dlouhé smažení/vaření  a nic se jí nestane, naopak na skus nebude tak tvrdá a bude krásně křupat. Jakmile máme dostatečně osmahnuto, přilijeme plechovku rajčat, promícháme a necháme vařit za občasného míchání do zhoustnutí - max 10min. Zhruba v polovině času si dáme vařit i těstoviny. Když je omáčka hotová ochutíme jí solí a pepřem, vhodíme uvařené těstoviny , dobře promícháme a případně ještě dosolíme nebo dopepříme. Hotové jídlo ihned servírujeme pokapané dobrým olivovým olejem a dle naší chuti posypané nastrouhaným sýrem  ( pecorino / parmazán ).



Dobrou chuť

Komentáře

  1. o lá lá tak toto môžem, také voňavé letné jedlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) a hlavně rychlé což se v tomhle vedru víc než hodí!

      Vymazat
  2. Janka, ty mi vždy také chúťky narobíš, úžasne to vyzerá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:)) však ty mě taky s těmi tvými dezertíky

      Vymazat
  3. Vypadají krásně, ale nebyl by i nějaký recept na mražené těstoviny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to by chtělo vymyslet :))) nebo je prostě dáme k ledu :)))

      Vymazat
  4. Tak už vím co zítra uvařit na oběd :).. Jinak můžu doporučit semolinové těstoviny z Lidlu, jsou vyrobené v Itálii a stojí jen kolem 13kč. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) tak přeji dobrou chuť. No já musela tento týden vzít ve večerce také nějaké italské ( pro mě neznámou značku ) která byla levnější a byly docela dobré,ale nebylo to úplně ono asi už jsem zhýčkaná :(( Ale Lidl nemám nikde po ruce,možná až pojedu k našim, díky za tip.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky