Ricottové lívance s javorovým sirupem

Tyhle lívanečky jsou lehoučké a díky ricottě chutově jiné než klasické s droždím a i když pro mě jsou klasické best of, tyhle stojí rozhodně za ochutnání :) Jídlo je vhodné jako taková lepší víkendová snídaně pěkně se studeným mlékem, je rychle hotová a snadná.


Časové údaje: příprava 15 min, opékání cca 15min

Ingredience pro 4 -5 osob:
  • 160 g hladké mouky
  • 2,5 lžičky kypřicího prášku
  • 70 g krupicového cukru
  • 230 g ricotty
  • 240 ml plnotučného mléka
  • 1 lžíce strouhané kůry z  1 citronu
  • 75 g rozinek
  • 2 vejce - bílek a žloutek zvlášť
  • máslo nebo kokosový tuk na opékání
  • javorový sirup na polití
Nejprve smícháme mouku s cukrem a  práškem do pečiva. Pak ušleháme bílky dotuha.  Do mísy se suchými ingrediencemi přidáme všechny zbylé kromě bílků a dobře smícháme. Bílky až poté opatrně vmícháme do těsta a rozehřejeme pánev s tukem.

Na jeden lívaneček je cca 1 lžíce maximálně lžíce a půl těsta, kterou nandáme na pánev a za pomoci lžíce lehce vytvarujeme dokulata. Z každé strany opékáme 2-3 minuty dozlatova. Ihned podáváme lehce přelité javorovým sirupem.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Příště musíš napsat dopředu, co si koupit na víkend. Kde mám teď shánět ricottu na zítřejší snídani? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště napravím a sepíši nákupní seznam :)))) Na zítra Hlívu a brambory:))))

      Vymazat
    2. :-)))))))) Ja som robila tiež lievance. Jani, tá citrónová kôra je výborný nápad. Nabudúce pridám :)

      Vymazat
    3. Může být i pomerančová,ale já celkově pomeranč kromě freshe v jídle moc nemusím, takže záleží na chuti :)

      Vymazat
  2. nádhera, parádní recept :-)

    OdpovědětVymazat
  3. perfektný recept a foto ako z časopisu! :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, javorový sirup je dobrý na čemkoliv, ale tyhle lívance vypadjí fakt úžasně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se , že javorový sirup jsem měla poprvé a propadla jsem mu :)))) Mňam mňam

      Vymazat
  5. Úplně mi padá čelist úžasem :) Zní to naprosto skvěle! Ricotta a javorový sirup? Dvě věci, které zbožňuju a ty k nim ještě přidáš palačinky :) Je to jisté, jsem v nebi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ricottu mám v posledí době čím dál tím víc radši - v těstovinách, nasladko i slano :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky