Tagliatelle s arašídovým máslem ala Dita P.

Přiznám se předem, že na tenhle recept jsem v kuchařce Dity P. koukala hodně s údivem a říkala si ,no nevim nevim ..nemínila jsem ho ani zkusit, prostě jsem ho zařadila do kategorie jednou možná. Ale shodou okolností se mi doma ocitla po dlouhé době sklenice křupavého burákového másla a já jako, né až tak velký milovník burákové másla přemýšlela jak ho nejlépe spotřebovat. Napadly mě různé koláče co jsem zahlédla na internetu,ale nějak jsem si vzpomněla na tenhle recept a řekla si proč ne. Pořádně jsem si přečetla potřebné suroviny a uvědomila si , že to vlastně bude chuťově malinko připomínat kuře kung-pao a začala jsem se i těšit co z toho vznikne :)

Přítel na mě taky koukal jak na blázna , že z burákového másla chystám omáčku na těstoviny,ale řekl, že se nechá překvapit :) přijde mi to takové lehké křížení Itálie s Asií :)) Taková pořádná "šmakuláda" :))) Pokud držíte dietu tak nemá cenu číst dál, možná ani neznám větší kalorickou,hlavně tedy tučnou bombu!!! Tolik tuku co je tady i když docela zdravého ( docela ) asi jen tak nikde nenajdete - tuk v másle, olivový a sezamový olej a ještě sojovka s cukrem , parádní zabiják štíhlé linie...no ,ale až ochutnáte zamilujete se asi do svých špíčků a prostě neodoláte :))) Fakt mňamka, milá Dito musím uznat překvapila jsi mě a naprosto jsem těmhle těstovinám propadla...

Časové údaje: příprava max.20min, vaření cca 10min

Ingredience pro 4-6 osob:
  • na každou osobu 100 g suchých těstovin
  • sůl
  • 4 jarní cibulky nakrájená nahrubo
  • 2 hrsti nasekaného čerstvého koriandru
  • 4 stroužky česneku
  • 200g křupavého arašídového másla
  • 110 ml sojové omáčky
  • 1-2 červené chilli papričky najemno nasekané
  • 4 lžíce červeného vinného octa
  • 5 lžic třtinového cukru 
  • 60 ml olivového oleje
  • 60 ml sezamového oleje ( nevynechávat dodá jídlu zajímavější chuť)
Je nutné vědět , že ingredience na omáčku přidáváme dle chuti - cukr, ocet, sojovku, prostě je nutné ochutnávat. Nejprve dáme vařit vodu na těstoviny ,kterou dostatečně osolíme. Pak dáme do mixéru stroužky česneku,burákové máslo, sojovou omáčku, ocet i cukr a vše dobře promixujeme. Pak přidáme oleje a opět promixujeme. Omáčka by měla být jemná, hladká a pokud se nám zdá extra hustá přidáme trošku vody. Chilli zbavíme semínek a nejemno nasekáme.


Těstoviny dáme vařit aby byly al dente a poté dobře promícháme s připravenou omáčkou. Nakonec přimícháme nebo posypeme ( dle libosti ) koriandrem,chilli a cibulkou.  Ať vám to zní jako jakkoliv divně  fakt zkuste, stojí to za to :))) A myslím, že tím překvapíte nejednu návštěvu.


Dobrou chuť


Komentáře

  1. To vypadá dokonale! Ani mi nevadí že to bude asi fakt kalorická bomba! :D Ráz za čas to neuškodí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ach jo, já zrovna v pátek v M & S dumala nad tím, jestli koupit burákové máslo a nakonec ho nevzala. Také zrovna moc nemusím, ovšem tyhle těstoviny bych vyzkoušela! Fotky jsou krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) no ještě mi ho dost zbylo takže musím najít ještě něco kam ho dát :))) viděla bych to na sladké

      Vymazat
  3. Interessante :-) Fotografie je kouzelná a se zájmem bych ochutnala...:))

    OdpovědětVymazat
  4. tak to vyzerá zaujímavo, páči sa mi ako tá arašídová omáčka krásne obalila cestoviny, dík za recept,rozhodne stojí za vyskúšanie aj keď momentálne strážim líniu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) to je stejně nespravedlivé, že pomalu všechno hodně dobré je bud tučné nebo sladké :))))

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Jsem ráda , že zaujalo :) I když mě by tato kombinace nikdy nenapadla!:)) Takže ještě jednou díky Dito :))

      Vymazat
  6. to musí byť úžasné, vyzerá to naozaj skvele!

    OdpovědětVymazat
  7. Taky bych na to koukala zprvu pozdrivave, navic protoze moc velky fanda tohohle "zazraku" fakt nejsem :D Ale ted me to zaujalo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo divná kombinace :))) extra podezřelý,ale jakmile se ti dostane do ruky od někoho tohle máslo určitě zkus, mě to fakt mile překvapilo. Není to pro mě samozřejmě jídlo číslo jedna,ale určitě si ho zas někdy ráda uvařím

      Vymazat
  8. Nenapadlo by mě dělat z arašídového másla omáčku, ale rozhodně to může být dost zajímavé :) Láká mě to!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako uznávám, že nápad měla Dita úplně inovativní !!:) Myslím, že větší divočárna se asi z burákového másla vymyslet nedá,ale fakt zajímavé jídlo:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky