Domácí těstoviny

Konečně jsem se dokopala k tomu zkusit si udělat domácí těstoviny a to pěkně ručně stručně bez strojku, který si jednou musím koupit, to válení totiž opravdu není žádná sranda :) Recept mám ze speciálu o těstovinách časopisu La cucina italiana ,což je časopis věnovaný italské kuchyni.

Časové údaje: příprava a odpočinutí cca 50min

Ingredience pro 2 -3 osoby:
  • 200 g semolinové hladké mouky (pokud chceme celozrnné je nutné použít celozrnnou  semolinovou mouku )
  • 2 vejce ( vždy je pravidlo 1 vejce na 100 g mouky )
  • 1 lžíce dobrého olivového oleje extra virgine ( nemusí být, tradičně se dělají jak s olejem tak i bez něj )
  • špetka soli
Nejprve si na vál vysypeme mouku, do které uděláme důlek a vyklepneme do něj vejce. Přidáme olej, sůl a vypracujeme ve vláčné těsto, dá to trochu zabrat. Vypracované těsto dáme do mísy a přiryjeme folií, necháme půl hodiny odpočinout. Poté si lehce pomoučníme vál i váleček a pustíme se do díla :))) Uznávám tohle je docela fuška, těsto totiž musí být co nejtenčí!! Když pod něj dáte prsty mělo by být skoro průsvitné a nemít víc než 1mm. Mě se to napoprvé asi nepodařilo tak tenké jak bych chtěla, jelikžo ve vodě těstoviny trošku nabily. Ale i tak byly chuťově velmi dobré.


Když máme těsto dokonale vyváleno přijde na řadu krájení, já se rozhodla pro tagliatelle. Okraje těsta z každé strany přehneme až do té doby než se oba konce potkají ve středu a nebude mezi nimi téměř mezera. Nyní jednoduše nakrájíme na zhruba půl centimetrové kousky, viz foto. Pak je pěkně rozbalíme a když máme všechny takhle nachystané vhodíme je do vroucí osolené vody a vaříme cca 2-3minuty, pozor čerstvé těstoviny se velmi rychle rozvaří, proto hlídat, hlídat a zase hlídat!:))))


Bylo to zajímavé zkusit si celý postup pěkně doma, ale opravdu nechápu jak taková italská babička co jsem viděla na videu jede jak fretka a těsto má nááádherně teňoučké a já tady funím jak kůň! No asi má tahle generace větší páru, já si do budoucna hodlám pořídit strojek na těstoviny :) Myslím, že takhle brzo připravím lasagne,to bude mňamka..hmm


Dobrou chuť



Komentáře

  1. Také jsem podlehla domácím těstovinám a přemýšlím o strojku na ně :-) Hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je většinou čerstvé kupuji a jsou o dost lepší než sušené,proto jsem chtěla zkusit domácí,ale strojek myslím bude velkou výhodou:)

      Vymazat
  2. Jani jsi šikulka, ta italská babička to má v krvi, s tím nic nenaděláš, ale ty tvoje těstoviny jsou též ukázkové.A strojek si určitě mušíš pořídit, ulehčí Ti hodně práce, já si ho nemůžu vynachválit....:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)))) takže ty už jedeš na strojku asi dlouho viď?:) Je fakt ,, že čerstvé těstoviny jsou nejlepší.. asi napíšu Ježíškovi o dáreček..

      Vymazat
  3. Porad si rikam, ze chci strojek, a stejne jsem ty testoviny uz buhvipokolikate valela rucne :D A kdyz uz jsem u davky ze 4 vajec, tak si pak nadavam jak...! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to máš můj obdiv:))) Já nadávám už u dvou porcí :)))))

      Vymazat
  4. Jani nahlédni na můj blog, máš zde dárek...:-)

    OdpovědětVymazat
  5. domácí těstoviny chci taky strašně dlouho zkusit, ale když si je naplánuji, něco mi do toho vleze a šáhnu po nějaké rychlovce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem na tom byla úplně stejně:) Já mám naštěstí kousek od bytu italské lahůdky kde mají i čerstvé těstoviny :)))

      Vymazat
  6. si veľmi šikovná, krásny recept! :-)...fotky ako z katalogu, obdivujem :-)...a výsledok úplne super, domáce sú naj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, k dokonalosti ještě kousek chyběl,ale pochval není nikdy dost:))) Moje ego si chrochtá blahem :))))))))

      Vymazat
    2. naprosto souhlasím s Ywett :)
      jen tak dál

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky