Povidlové taštičky s tvarohem

Tenhle recept znám už od dětství akorát jsem na něj jaksi pozapomněla a znovu ho objevila v překrásné kuchařce Dity Pecháčkové. Taštičky jsou víc než jednoduché a určitě vykouzlí úsměv nejen na dětském obličeji!:) Podle mě je tohle jídlo ideální na nedělní lenošení k nějaké pěkné pohádce nebo když venku začíná depresivní podzimní počasí.

Časové údaje: příprava cca 30min, vaření 7min

Ingredience pro cca 4 osoby:
  • 250 g hrubé pšeničné mouky plus trošku na vál
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • špetka soli plus do vody na vaření
  • 1 vejce
  • 200 g plnotučného tvarohu v kostce
  • 50 g másla ( změklého )
  • 100 g povidel
  • trocha rumu ( pro děti vynecháme )
  • perník na strouhání 
  • rozpuštěné máslo
  • moučkový cukr
Nejprve si dáme vařit mírně osolenou vodu do širšího hrnce a připravíme si povidlovou náplň - povidla pouze vymícháme s trochou rumu podle chuti. Do mísy dáme mouku s práškem do pečiva, solí, vejcem, tvarohem a změklým máslem, poté vše zpracujeme rukama do těsta. Těsto je vlhké,ale nelepivé a pěkně tvárné.


Těsto si rozválíme na max půl centimetrový plát a z něj můžeme vykrajovat čtverce, které poté plníme cca lžičkou povidel nebo jako já využijeme formy na plněné těstoviny. Prodávají se v různých velikostech a jsou na tento recept ideálním parťákem :)) Z těsta si vyválíme váleček,který poté rozdělíme na stejné části a ty pak vyválíme na plát silný maximálně půl centimetru a ten poté vložíme do připravené formy, mírně prsty vytlačíme střed kam dáme povidla, poté opatrně přehneme formu a jen mírně stiskneme, jelikož je těsto málo tuhé abychom stiskly hodně,ale na to přijdete sami jakmile jeden přitlačíte moc :)

Jakmile máme všechny taštičky naplněné a nachystané, můžeme je vhodit do vroucí vody a vaříme 7min. Mezitím si rozehřejem máslo a nachystáme talíře. Uvařené taštičky klademe na talíře, přelijeme trochou máslíčka, posypeme moučkovým cukrem ( pro mě nebylo potřeba povidla jsou sladká až až ) a navrch nastrouháme perník, tím rozhodně nešetříme a kouzelné jídlo našeho dětství je hotové :)


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jano, díky za připomenutí. To je taky jedno z oblíbených jídel z dětství, ale už jsem je tak dlouho, dlouho neměla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není za co :) já ho teď měla poprvé po xletech a myslím, že si ho brzo připomenu !!Přece jen podzim je dlouhý

      Vymazat
  2. Loni jsem je zkoušela dělat i z hrubé špaldové mouky a šlo to docela dobře a hlavně to i bylo dobré. Nejlepší je udělat větší množství a něco šupnout do mrazáku pro zimní chutě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ještě jsem viděla z bramborového těsta,ještě jsem ho nezkoušela bylo to trochu pracnější,ale brzo taky udělám at porovnám. Ale celkově mi asi nejvíc chutnají tvarohová těsta. Taky se chystám na výměnu mouky za špaldovou, možná to chutově je ještě zajímavější ne, takové mírně oříškovější co?

      Vymazat
  3. zbožňujeme tieto dobroty, krásny recept :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá a zní opravdu nádherně! Úplný podzim na talíři. Určitě brzy vyzkouším a rovnou asi se zmiňované špaldové mouky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se zadaří :) A díky za pochvalu :))

      Vymazat
  5. Tak toto je výborné, super, mňam, škoda že jsem je už hodně dlouho nejedla, udělala jsi mi opravdu chutě...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tohle jídlo miluju, od malička. Moje babička je umí neskutečně:D...M*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) koukám, že tohle jídlo je asi fakt jídlo dětství a určitě ještě dobrá krupicová kaše:))

      Vymazat
  7. Nádherně nafoceno! Na taštičky taky vzpomínám (hlavně když ve škole na talíři přistane cosi, co se s těmi domácími vážně nedá srovnat). Musela to být dobrota :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám pocit, že mi je ve školní jídelně ani neměly, asi jen kynuté knedlíky s extra oslizlým povrchem:))))

      Vymazat
  8. mňam úžasné, super nafotené...musím si zohnať ten perník na strúhanie, zatiaľ som ho u nás v obchodoch nevidela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Koukni v nějakém velkém supermarketu u regálů se sušenkami a klasickými plněnými perníky, schovává se většinou někde stranou a dole, je totiž opravdu levný:)

      Vymazat
  9. Taky se na ně chystám od té doby, co jsem dostala kuchařku. Tvoje vypadají hodně povedeně.

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle jídlo, asi taky kvůli dětství, dokonale splňuje mou představu "maminkovské" kuchyně. Už vidím ty děti zalepené až na nose...mňam

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem na ne koukala :) Obcas jsme je doma delavali na klasicky obed - ale ja to nikdy nechtela, spis az pozdeji ke kave :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My je měli s polévkou a pak jako druhý chod, teď je dělávám jen tak :)

      Vymazat
  12. Páni to vypadá strašně dobře. Mňam!
    zrovna jsem dala na blog recept na perníček, nech se taky ispirovat! :)

    http://cerisefees.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Tak dnes se chystám na povidlovou variantu s posypme z meltého máku, protože asi před měsícem jsem dělala tyto úžasné taštičky plněné čokoládou (a doplněné hustým řeckým jogurtem) a a i u mého muže, který jinak sladká jídla nejí, sklidily taštičky veliký úspěch! takže díky moc za připomenutí receptu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm to zní také moc zajímavě:) A ty z čokoládou určitě ráda zkusím:)Díky za inovaci

      Vymazat
  14. Skvělá mňamka! jen já povidla nerada, tak plním marmeládou nebo tvarohem. Mohu si prosím vypůjčit tvoji fotku taštiček? Je opravdu povedená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:) Jako na svůj blog nebo na jaký účel potřebuješ fotku?

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky