Tvarohové chrupinky

Recept je víc než jednoduchý, krátký , stručný,ale o to lepší!! Opravdu je někdy v jednoduchosti krása. Recept jsem ukořistila v nové Ženě a život, mimochodem to je jeden z nekuchařských časopisů kde mají dokonalé recepty!:) Tvarohové chrupinky jsou typicky českou  přílohou ( nebo i hlavním chodem ), nejlépe se hodí ke zvěřinovým ,sladký omáčkám apod. Jejich chuť si vyloženě žádá sladký doprovod, pokud je budete jíst samotné jsou skvělé s brusinkami, takto jsem je servírovala já ,a to když jsem si uvědomila, že už fakt nevím co udělat rychlého k večeři a na co budu mít určitě všechny suroviny.

Časové údaje: celkově 30 min

Ingredience na cca 12ks:
  • 120 g polohrubé mouky
  • 20 g másla
  • 120 g tvarohu z vaničky
  • 50 g strouhanky
  • 1-2 žloutky
  • sůl
  • na obalení 3 bílky, strouhanka
  • olej na smažení
Do mísy vsypeme mouku se solí, rozdrobíme do ní studené máslo a zapracujeme dokonale rukama ( stane se nám z toho něco jako jemňoučká drobenka ). Do této směsi přidáme žloutky a tvaroh, vše zpracujeme do vlhkého těsta které zahustíme strouhankou. Vznikne poměrně pevné těsto z kterého vyválíme ( přes folii ) placku tlustou cca půl centimetru ( max centimetr ). Z ní vykrajujeme menší kolečka, namáčíme je do rozšlehaných bílků a poté obalujeme ve strouhance. Když máme obaleno smažíme v dobře rozpálené větší vrstvě oleje z obou stran dozlatova.



Servírujeme ještě teplé buď jako přílohu nebo jako hlavní choď s brusinkami. Myslím že budete mile překvapeni z tého zajímavé chutě a jako příloha je to příjemná změna, kterou ohromíte návštěvu a  zvlášť u muží nikdy nešlápente vedle něčím dobrý a smaženým:)

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jaaj, toto ma zaujalo, vyskúšam...Foto vyzerá dobre. A mam totiž v chladničke už tri dni tvaroh :-)))heh, to bude mňamka. Pekný deň prajem Janka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to v časopise taky hned zaujalo, taková rychlovka a fakt mě zajímalo jak to bude chutnat a člověk na to má suroviny téměř vždycky doma:) Tobě taky fajn den :)

      Vymazat
  2. Jednoduché a z tvarohu, tak je to více než lákavé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že nic jednoduššího už není :)))

      Vymazat
  3. Jani, to mě teda taky zaujalo. Nikdy jsem nic podobného neviděla, hned bych do toho šla, všechny suroviny mám doma. Trochu se bojím, jestli to není takové hutné těsto, náš malý úplně nesnáší tvarohové knedlíky, tak si říkám, jestli to není podobná konzistence, to bych si to musela pak sníst všechno sama. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pokud to porovnám s tvaroh.knedlíky tak ty mi příjdou nadýchanější. Jak by to chutnalo dětem nevím, i když zas děti taky milují ( bohužel) smažené..ale každopádně moc zdravé jídlo to tedy není :)))))

      Vymazat
  4. tiež som nad nimi rozmýšľala, že ich spravim ako som ich videla v ŽaŽ,... krásne sa ti podarili, vyzerajú neodolateľne chrumkavo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani nemusela moc přemýšlet, jelikož mi bylo jasné že neusmažit chrupinky příteli by byl snad i hřích:)) jelikož u něj byl 100% úspěch a mě to překvapilo jak zachutnalo i mě:)

      Vymazat
  5. Pani, hned bych se pustila do zveriny s ovocnou omackou a chrupinkami jako prilohou... jen kde ji mam vzit? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsou dvě možnosti A.) jít s bambitkou do lesa na čekanou nebo B.) zapátrat po netu, mě vyjelo tohle http://www.prodejzveriny.cz/ ale nevim zda jsou dobří :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky