Kuskusový salát s cizrnou

Tohle jídlo jsem si jednoduše zamilovala, je zdravé, plné vitamínů a ta chuť je úžasná. Přesvědčí i masožravce a navíc se dá jíst jak vlažné tak studené, takže ideální oběd do práce :)

Časové údaje : jídlo je hotové do 20ti minut

Ingredience pro 4-5 osob dle velikosti porcí:
  • 300 g kuskusu ( nejlépe celozrnného )
  • 3 rajčata nebo lépe pár cherry rajčat
  • 1 malá červená cibule
  • 1 červená paprika
  • 1 žlutá paprika
  • čerstvá petrželka
  • 1 stroužek česneku
  • 1 kostka zeleninového bio bujonu
  • 1/2 nebo 1 celá konzerva černých oliv
  • 1 konzerva cizrny
  • feta sýr
  • sůl,pepř
  • 500ml horké vody
Uvaříme si vodu a v ní rozmícháme bujon. Do větší mísy nasypeme kuskus, trochu osolíme, opepříme a zalijeme 2/3 horké vody s bujonem, přiklopíme a necháme nabobtnat, až kuskus všechnu vodu vstřebá lehce dolijeme opět bujonem dokud není kuskus hotový.

Mezitím si nakrájíme olivy , papriky a rajčata na menší kousky ,smícháme s cizrnou a cibulkou nakrájenou na jemno. Přidáme kuskus,petrželku a vše dobře promícháme, poté přilijeme trochu olivového oleje a rozdrobíme do salátu feta sýr.Pozor jedná se o slaný sýr proto přidáváme po menších dávkách a stále ochutnáváme. Dochutíme pepřem a popřípadě ještě přidáme petrželku.  Nyní můžeme servírovat ještě vlažné nebo necháme vychladit, což se hodí jako osvěžující večeře hlavně v letních dnech. Pokud chceme můžeme zeleninu a cizrnu krátce osmahnout na pánvičce a až poté smíchat s kuskusem,ale mám radši tuhle syrovu úpravu ,aby jídlo mělo všechny živiny zachovány :)



Dobrou chuť

Komentáře

  1. přesně podle mých chutí :-) bezva jídlo do práce/školy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) zasytí,ale člověk po něm není přecpaný k prasknutí a ještě zdravé, taky je to ted má oblíběná svačina

      Vymazat
  2. Díky za tip. Kuskus taky občas děláme, ale cizrnu jsem do něj ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho právě doma moc často nedělám, jelikož ho jím většinou sama,ale tahle uprava nadchla i přítele takže doporučuji :)

      Vymazat
  3. Letím na nákup, tohle prostě musím zkusit! :)

    OdpovědětVymazat
  4. moc hezké a rychlé jídlo, akorát nemusím olivy, tak ty bych si tam nedávala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já olivy miluji,ale vím, že je dost lidí nemusí, tak místo nich třeba použij sušená rajčátka nebo je jen vynech:) Další změnou může být místo cizrny přidat bílé fazole.

      Vymazat
  5. Krásně Ti to barevně ladí, skvělá směs barev a chutí a jak píšeš osvěžující...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Jakmile jídlo lahodí oku je to hned veselejší :)

      Vymazat
  6. Super, vazne musim vyzkouset, kuskus je muj favorit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tento týden chystám opět new recept s kuskusem :)

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Já mám dnes v úmyslu opět si ho připomenout v jiné úpravě :)

      Vymazat
  8. kuskus s cícerom ma nenapadlo dať dokopy, ale vyzerá, že je to skvelá kombinácia, vyskúšam zase niečo nové..., díky Jani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nad tím ani moc nepřemýšlela, strašně mě nadchla fotky u repcetu a tak jsem vyzkoušela a moooc zachutnalo:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky