Muzeum kávy a cukrárna Alchymista

Dnes jsem tak přemýšlela, jaký program zvolit na odpoledne ...něco na mě poslední dobou leze tak jsem nechtěla nic namáhavého,ale zároveň se mi nechtělo zůstat doma celý den, tak volba padla na dlouho odkládané Muzeum kávy a posezení u dobré kávy hned vedle v Cukrárně/kavárně a čajovně Alchymista. Tato menší útulná kavárna se nachází na Praze 7, kousek od fotbalového stadionu Sparta v ulici Jana Zajíce. Trefíte sem velmi snadno, je to cca necelých pět minut od tramvajové zastávky Sparta. Nejprve je dobré začít samozřejmě muzeem a pak své zážitky probrat u výborné kávy :)



Muzeum má otevřeno do 18h takže jsem vyšli trochu déle a na místě byli cca v pět, muzeum se nachází hned vedle zmiňovaného Alchymisty a z druhé strany vedle malé galerie, všechny tyto objekty jsou jakoby propojené. Jakmile otevřete dveře ,rovnou vstoupíte do malého muzea kávy kde nás dnes uvítala starší dáma v babičkovských letech a která vám prodá vstupenky, jsou za příjemnou cenu 60Kč pro dospělé. Muzeum se skládá z menší místnosti umístěné hned u vstupu a další jsou v suterénu, součástí výstavy je i na konci krátký filmík o kávě na cca max deset minut, kde se shrne výroba - dvd je akorát dlouhé a člověk se dozví zajímavé věci. Součástí výstavy je i menší sbírka historických plyšových medvídků -  ta je opravdu kouzelná :)) Takový ti praví medvědi s protáhlým čumákem a srstí ,která už si prošla hoodně ručičkama :))) Krása..Na stěnách jsou vystavené různé staré reklamy, oproti těm dnešním působí až pohádkově krásně a staré faktury, která se těm dnešním nepodobají ani omylem, jsou nádherně ručně napsané krasopisem a hlavičky jsou opravdu zajímavé, většinou továrny, pražírny atd. Ve vitrínách najdete kouzelné dózy ať již keramické nebo plechové, různé servírovací sady, domácí pražírničky nebo i velké litinové stroje, které okouzlují svou bytelností a propracovaností. Najdete zde i panenky s jejich malými servírovacími šálky na kávu, dále i vyřezávanou Cibetku a něco o této nestandartní Cibetkové kávě, plus různé druhy kávy, hrubosti mletí až po způsob pražení.Prostě malý kávový ráj, který potěší nejen milovníky kávy :) Muzeum je malé,ale kouzelné a myslím, že pokud člověk hledá malý program a spojí to s posezením u kávy vedle ,je to víc než dokonalý večer :)

Jakmile budete mít prohlídku muzea za sebou ,doporučuji ochutnat kávu od vedle. Alchymista je spojením hlavně kavárny a poté až cukrárny s čajovnou, je laděna do retro stylu prvorepublikových kaváren,ale spíš těch domáčtějších. Kavárna je rozdělena na 3 části a celá je nekuřácká, v první je hned u dvěří pár stolečků a větší klid než v zadní části,která je určena hlavně rodinám s dětmi, jelikož tu najdete dětský koutek a pak třetí část je tvořena zahradou, která je však samozřejmě využívána přes jaro a léto. Na zahradu jsem slyšela samou chválu,ale bohužel jak jsme šli pozdě k večeru nemohla jsem ani oknem nakouknout,ale určitě mám v plánu se sem přijít podívat i na jaře a vyzkoušet posezení v klidné zahradě. Uprostřed mezi těmito místnosti je umístěn bar, u něj si však neobjednáváte, funguje zde klasická obsluha u stolečků. Stolečky jsou maličké a židličky klasické, žádná křesílka, která musím se přiznat mám raději, protože u dobré kávy je moooc fajn rozvalit se v nějakém měkoučkém křesílku ,která jakoby Vás už ani nechtělo pustit zpátky domů.  V přední části jsou jen tyto stolky a židličky, v zadní určené spíše dětem, ve které jsme dnes seděli, najdete klavír, knihovničku, dětský koutek,kde jsou nějaké hračky,ale hlavně hoodně pastelek a papírů na kreslení a  navíc dvě klece s ptáčky. Jedné kleci byly cca tři andulky a v druhé nějací maličtí ptáci ( omlouvám se, jsem ráda že poznám andulky ). Upřímně musím říct, že andulky v kavárně bych moc nečekala, za prvé ten hluk co dělají moc příjemný není, nic proti zvířátkům a ani ptactvu nemám, sama jsem měla papouška,ale asi moc dobře víte jaký umí dělat čurbes a hluk, což mi do kavárny až tak nesedí. V kavárně hledám klid a odpočinek .... jak říkám, styl kavárny není úplně můj šálek mé kávy, mám ráda útulnější a jednodušší kavárny. Tahle působí velmi domácky, jako u takové retro tetky a myslím, že rodiny s dětmi si to zde zamilují.

Co se týče nabídky kávy jsou zde kouzelní, v nápojovém lístku máte u popisu kávy i pěkný obrázek,který vysvětluje kolik g kávy zde je, kolik mléka a zda pěna apod. Výběr je veliký a kávu si můžete zakoupit i domů mletou  nebo zrnkovou, jelikož si ji tu rovnou sami praží. Kávu vám samozřejmě donesou i s deckou neperlivé vody, což velice oceňuji, bohužel to stále není samozřejmostí všude. Já jsem si dala Grand latté a přítel Grand capuccino, obojí mělo krásnou bohatou pěnu a chutnalo fantasticky, nejsee znalec kávy,ale lepší jsem zatím nepila, bylo tak jemňoučké..hmmm. Za interiér pro mě body dolů,ale za kávu jednička s hvězdičkou a to minimálně jednou!! Káva byla navíc servírována ve stylových šálcích s motivem kavárny a příjemně se z nich pilo. Ke kávě jsme si  dali kousek Mandlovo-hruškového dortíku, který byl mooc dobrý, na mě sladší,ale přítel z něj byl úplně nadšený. V nabídce tu mají i velmi kvalitní čaje s vysvětlivkami a nejvíc mě zaujal nápoj se zázvorem, malinami, medem a citronem :) Samozřejmě zde najdete i horkou čokoládu apod. Nabídka je velká a vybere si opravdu každý. Obsluha byla milá,nevtíravá a navíc i když zde bylo hodně plno ( volné jen dva stolečky ) kávu jsme měli na stole velmi rychle.

Celkové shrnutí kavárny Alchymista ? Mají zde opravdu skvělou kávu,dobré dortíky, fajn obsluhu a prostředí jak pro koho, záleží kdo co preferuje, rozhodně jim za to nechci dávat body dolů, jelikož je to prostě jen jiný typ než já vyhledávám,ale na kávu jako takovou bych se sem rozhodně vracela moooc ráda, dávají jí totiž i sebou, takže bydlet v ulici jsem závislák :))) Vřele doporučuji spojit návštěvu s Muzeem a pak posedět s něčím dobrým u šálku lahodné kávy...

www.alchymista.cz
www.muzeumkavy.cz

Fotky jsou použité z fb stránek kavárny a stránek muzea kávy.

Komentáře

  1. škoda, že nejsu z Prahy :-( snad až budu mít cestu, děkuji za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  2. no nádherná cukráreň, to by sa mi určite páčilo...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bibo myslím, že tobě určitě a zvlášť ti old medvídci :)))

      Vymazat
  3. Jej, tam by som určite chcela ísť. Kedy sa však do Prahy dostanem? Pozerám, aké pekné hrnčeky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bylo tam toho na koukání fakt hoooodně :) všude samé dozičky atd.

      Vymazat
  4. Krása, tam musí být úžasná atmosféra! :)
    Promiň, že si tu dělám reklamu, ale nechtěla by ses kouknout na můj blog? Začínám a potřebuji pár návštěvníků..:)

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím Jani. Alchymista je sázka na jistotu, nevšední atmosféra. I když bych tady nerada nějak výrazně někoho propagovala, tak bych ráda doporučila cukrárnu Hájek & Hájková. Na Smíchově nebo v Michlích mají pobočky a myslím, že málokterý místní je nezná :-) Nedávno jsem vyzkoušela jejich mega úžasňácký cheesecake, to se prostě musí ochutnat:-) http://www.cukrarna-hajek-hajkova.cz/vyrobky/cheesecakes/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky