Cizrnová polévka s kokosovým mlékem

Pokud máte rádi cizrnu, dali jste si předsevzetí, že budete v novém roce jíst častěji luštěniny,ale nechce se vám dlouho vyvářet tak tohle je ideální recept. Jedná se o velmi sytou a chuťově zajímavou polévku, která je podle mě vhodná jako tzv.obědová polévka, kdy si dáte trochu větší porci a druhé jídlo už není třeba :) Navíc jí máte v mžiku hotovou , tedy pokud jako já použijete cizrnu konzervovanou a né v suchém stavu, já mám ve spíži vždy obě varianty a podle času zvolíme buď poctivější pomalý postup nebo rychlejší variantu v konzervě. Oblíbila jsem si kvalitní cizrnu v bio kvalitě od značky Alnatura z dmky, je vždy moc dobrá a navíc mám hned o fous lepší pocit, že je v lepší bio kvalitě.

Časové údaje pro přípravu z konzervy: polévku máme včetně vaření i přípravy hotovou do 20ti minut

Ingredience pro dva na větší porci:
  • 1 balení cizrny v konzervě
  • 1/2 konzervy kokosového mléka v pokojové teplotě , já kupuji z dm, vyjde o trochu levněji než jinde a ještě je v bio kvalitě ( pokud dáte do lednice na minimálně dvě hodiny navrchu po otevření najdete ztuhlý kokosový tuk a vespodu odtučněné kokosové mléko, takže je na vás jak tučnou budete mít ve finále polévku )
  • trochu čerstvé limetkové šťávy
  • pepř
  • sůl
  • trochu másla
  • 1 zeleninový bio bujon
  • oblíbené pečivo na krutonky do polévky
  • trochu olivového oleje
  • pokud chceme můžeme ke konci přidat trochu čerstvého posekaného koriandru
Nejprve si nakrájíme pečivo na menší kostičky a na pánvi s rozpuštěným máslem osmahneme dozlatova. Krutonky dáme zvlášť do talíře či misky na stůl ať si každý přidá dle chuti. Na dno hrnce dáme trošku olivového oleje a a něm cca pět minut prohříváme slitou cizrnu. Mezitím si dáme do konvice ohřát vodu, vodu nalijeme na cizrnu, dle odhadu radši míň než víc, přidáme bujon a vlijeme polovinu kokosového mléka. Necháme deset minut prohřát a hlídám aby bylo v hrnci dost vody. Poté rozmixujeme tyčovým mixérem polévku dohladka.  Ochutíme solí , pepřem a troškou limetkové šťávy. Pokud chceme můžeme ještě přidat kokosové mléko dle chuti. Polévku podáváme teplou s krutonky :)



Dobrou chuť

Komentáře

  1. Chutná kokosově? Nedovedu si to moc představit...ale cizrnu miluju a kokos taky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já možná nemám tak vytrénovanou chuť,ale kokos zde cítit není jen je polévka taková jemnější chuťově, sametovější. Ale kokos z toho necítím, navíc přítel kokos rád nemá a v tomhle nic neodhalil:))

    OdpovědětVymazat
  3. Super, potřebuji do jednoho receptu kokosové mléko, ale ne celou plechovku, tak aspoň vyzkouším i cizrnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ještě musím vymyslet jak využít zbytek mléka:) Asi udělám nějaký dobrý koktejl:)

      Vymazat
    2. Doporučuji kokosové houstičky u mě na blogu ;-)

      Vymazat
  4. cizrnu i kokosové mléko mám moc ráda, už jsem zkoušela dýňovou s mlékem a byla úžasná, věřím, že tahle taky musí být, ukládám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že kokosové mléko budu dávat častěji, je lépe stravitelné než nějaká smetana apod.:))

      Vymazat
  5. Wau Janka, tak tento receptík musím vyskúšať, vôbec to nepoznám.
    A hlavne ako píšeš sa mi páči to kokosové mliečko ako smotana.
    Ďakujem krásne za receptík, veľmi ma zaujal :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Paradajkovú polievku (z čerstvých paradajok) robím s kokosovým mliekom, aj cícerová znie dobre :-) Nedávno som sa dočítala, že cícer sa neradí medzi strukoviny, pretože obsahuje viac proteínov ako bielkovín a zaraďuje sa k obilovinám ;-) Nech je tak alebo tak, cícer je fantastický v každej podobe :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš tu jsem nezkoušela zas já :) hmm díky za info , je fakt že celkově je cizrna lépe stravitelná než jiné luštěniny..hmmm

      Vymazat
  7. Cizrnu miluju na vsechny zpusoby, a doma mam i to kokosove mleko. No, je jasne, jaka polevka bude priste :)

    OdpovědětVymazat
  8. polievka vyzerá úžasne, krásne foto a zaujimavý recept :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Cizrna a kokosove mleko? To se bude muset vyzkouset!

    OdpovědětVymazat
  10. Hmm to vypadá zajímavě, snažím se doma prosazovat luštěniny, co to jde, a třeba s tím kokosovým mlíkem mi to projde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeesně, taky se snažím je dávat do jídel častěji a díky cizrně nebo fazolím mi to naštěstí jde docela dobře:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky