Zapečené gnocchi se slaninou

A máme tu další recept na Gnocchi , tentokrát se slaninkou a smetanou. Recept na domácí noky se maličko liší od mého prvního a i brambory jsou zde zpracované lisem na brambory,který se opravdu vyplatí koupit :) Opět jsem však musela přidat více mouky než je v receptu...no nevím,i když brambory byly koupené správně,asi holt domácí nohy stále ještě nemám úplně v ruce.

Časové údaje: vaření brambor kolem 40min, omáčka 10min, příprava 25-35min

Ingredience pro 4 osoby:
  • 1 kg moučných brambor, neloupaných a uvařených 
  • 2 žloutky
  • 2 vrchovaté lžíce parmazánu
  • 180 g hladké bílé mouky
  • 1 lžíce másla
  • 100 g slaniny nebo vyloženě italské pancetty
  • 8 velkých lístků čerstvé šalvěje
  • trochu čerstvé bazalky, nasekané na menší kousky
  • 150 ml husté smetany, nejlépe na šlehání
  • 60 g strouhaného parmazánu
  • pepř, sůl
 Brambory uvařené ve slupce necháme vychladnout cca 15min. Poté oloupeme a prolisujeme do mísy. Troubu předehřejeme na 200°C. Vmícháme žloutky, parmazán  a mouku, vše propracujeme rukama v nelepivé( nebo jen mírně lepivé ) těsto.


Na plotnu dáme hrnec s osolenou vodou a přivedeme k varu. Těsto rozdělíme na 6 dílů, jeden díl vyválíme na pomoučněném vále na váleček o tloušťce cca 1,5cm. Ten pak nakrájíme na 1,5 cm velké kousky. Do každého kousku zatlačíme prst , čímž vytvoříme dutý tvar, vnější stranu zmáčkneme hroty vidličky, aby se vytvořily vroubky. Stejným postupem zpracujeme i zbytek těsta. Noky postupně vhodíme do vroucí osolené vody a vaříme jen do té doby než vyplavou, což jsou max tři minutky, ihned vylovíme děrovačkou a dáme do zapékací mísy.

Na malé pánvi rozpustíme máslo a osmahneme na ní dokřupava na kostičky nakrájenou slaninu. Pak přidáme na menší kousky nasekanou šalvěj, párkrát promícháme a zalijeme smetanou, přidáme pepř, bazalku a osolíme. Necháme necelých deset minut vařit, aby omáčka zhoustla. Když je omáčka dostatečně hustá polijeme jí noky a posypeme bohatě parmazánem. Pečem v troubě asi čtvrt hodinky dozlatova. Podáváme horké, myslím, že tohle je ideální zimní hutné jídlo, co zasytí a zahřejeme na těle i na duši :))))))


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jani, dráždivý recept v tuto večerní hodinu, mám gnocchi velmi ráda a con pancetta... mňam,mňam...:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :))) Já mám raději těstoviny,ale na gnocchi jednou za čas dostanu obrovskou chuť..

      Vymazat
  2. mě víc chutnají zeleninové variace, třeba v italské restauraci jsem někdy měla špenátové a ty byly výtečné. :) A doma jsem si už podruhé dělala dýňové :D:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špenátové mám nejradši:) Ale dávám si je jen v restauraci , dom bych je musela dělat pouze pro sebe, což se mi moc nechce,ale ty dýňové musím zkusit, už mám založené asi dva recepty:)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky