Muffiny s povidly a ořechy

Tyhle muffiny jsem našla na Blogu Maryny a od té doby jsem je povýšila na ty NEJ muffiny na světě:) Tedy alespoň pro mě jsou best of, proto jsem si řekla, že by se měli jmenovat po autorce!!:)) Tyhle mini dortíčky pro mě spojují ty nejbáječnější chutě pod sluncem - povidla, výbornou kvalitní čokoládovou polevu, ořechy a to vše v jednom, a hlavně nejsou vůbec suché! Pro mě prostě sen, a po kousnutí mám v puse úplně blaho...no přiznávám se veřejně , muffinu jsem upekla 8 a z větší části jsem je snědla sama...ano přiznávám se:)


Ingredience na 6-8 muffinů dle velikosti:
  • 120 g másla
  • 50 g bílé čokolády
  • 120 g hladké mouky ( dala jsem špaldovou )
  • 80 g mletých vlašských ořechů
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 3/4 lžičky prášku do pečiva
  • 2 vejce
  • 50 g třtinového cukru
  • 100 g zakysané smetany
  • povidla 
  • na polevu 100g kvalitní hořké čokolády a 30g másla
Troubu si předehřejeme na 170°C. Máslo dáme do rendlíčku spolu s bílou čokoládou a necháme rozpustit za stálého míchání. Jakmile se obě ingredience rozpustíme, vypneme sporák a dáme stranou. Mouku smícháme se sodou, práškem do pečiva a ořechy. Celá vajíčka šleháme spolu s cukrem pět minut do pěny, poté po troškách zašleháme máslo s bílou čokoládou.

Vařečkou postupně vmícháme zakysanku s moukou. Vše spojíme do nadýchaného těsta, formy na muffiny plníme jednou lžící těsta, poté dáme vrchovatou lžíci povidel a opět plníme těstem do té doby než máme naplněno 2/3 košíčku/formy. Když máme vše hotové, dáme do trouby a pečeme cca 20min. Zda jsou už muffiny hotové ,zjistíme špejlí ( pokud vytáhneme čistou, maximálně špinavou jen od povidel je vše hotové). Upečené mini dortíčky necháme zcela vychladnout a poté poléváme čokoládovou polevou ( čokoládu spolu s kouskem másla rozpustíme ve vodní lázni ) a navrch ozdobíme podle Maryny jedním ořechem , což vypadá moooooc dobře:))) Pak necháme polevu ztuhnout a můžeme se do téhle dobrůtky pustit!!! A pozor tenhle recept je rychlý, snadný a návykový...tak si radši nekupujte formy na muffiny do zásoby nebo radši doma nemějte ani povidla, jinak je budete dělat pořád dokola:)))



Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jeeee, tak to jsem ráda, že Ti tak chutnají. Ještě jsem dělala kokosovou variantu s bílou čokoládou, ale tyhle ořechové jsou lepší, alespoň pro mne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vííc než chutnají :)) Proto by měli nést tvé jméno :)) Jako objevitelky božské krmě:)))

      Vymazat
    2. No tak ty vypadájí výborně!!
      Velká chvála Maryno a ještě větší prosba o recept na ty kokosové s bílou čokoládou :) protože tato kombinace je moje velká slabost a nemůžu ten recept najít :(
      Děkuji :)

      Vymazat
    3. A taky chutnají skvěle:)

      Vymazat
    4. Recept na kokosové muffiny je tady.

      Vymazat
  2. Jojo u nás doma taky zdomácněly. Tedy u mojí máti kam chodíme v neděli na oběd. Mňam:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) já je asi budu muset zopakovat co nejdřív asi zavedu tradici, na podzim a zimu jednou za měsíc tyhle dobré muffiny:)

      Vymazat
  3. mnam, vyborna kombinacia chuti! :)

    OdpovědětVymazat
  4. lákavé a krásne, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, ano, třikrát ano. Sakryš, musím nějak přesvědčit našeho vrchního louskače ořechů, aby se dal zase do díla. V lednici je zbytek povidel, bílou čokoládu mám taky, takže už žádné výmluvy, jde se na věc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě už nějak ořechy docházejí, asi budu muset doplnit zásobu :)

      Vymazat
  6. Jé, to chápu, že ti tak chutnaly Maryna je kouzelnice. Já jsem od ní jednou pekla bílkový koláč a patří mezi mé nejoblíbenější výtvory :D:)

    OdpovědětVymazat
  7. vypadá to tak úžasně!!!tohle musím zkusit hned zítra :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. Muffiny vypadají báječně :) Taky se přiznám, že občacś jich sním víc, než by bylo zdrávo :D Ale když je to tak dobrý :DD

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky