Domácí housky

Domácí housky podle Dity mě nadchly hned jak jsem je uviděla,ale můj seznam toho co chci vyzkoušet upéct nebo uvařit je už tak extrémně dlouhý, že jsem se na ně dostala až teď :)) Dodržela jsem jí tip na náplň jelikož pesto, sušená rajčata a mozzarella je pro mě nejlepší náplň, kterou si často dopřávám jako svačinku do práce. Ale v domácích houstičkách teprve vyniknout!!:) Jediné co mi dost vadilo je , že sádlo je z nich až moc cítit, příště určitě vyměním za máslo. Ale záleží podle chuti.

Časové údaje: příprava 15min, kynutí 1-2 hodiny, pečení 20-30min

Ingredience na cca 12 housek ( já teda měla krapet větší a jen devět, záleží jak velké je uděláte :) :
  • 500 g hladké bílé mouky ( určitě budou skvělé i půl napůl se špaldovou nebo jen špaldové )
  • půl kostky čerstvého droždí
  • 1 lžička cukru
  • 200 ml vlažného mléka
  • 3 vrchovaté lžíce bílého jogurtu
  • 3 lžíce sádla ( nebo máslo, sádlo je opravdu hodně cítit )
  • 1 lžička nerafinované soli
  • 1 bílek
  • pokud máte chuť můžete housky posypat třeba mákem, solí , sezamem apod. já mám však nejradši jen pěkně lesklé houstičky bez ničeho
 Do mísy rozdrobíme droždí, přidáme trochu mouky, lžičku cukru a zalijeme trochou mléka a vytvoříme kvásek, který necháme chvilku odpočinout. Pak přidáme všechny ostatní suroviny - zbylou mouku, sůl, zbylé mléko, sádlo a jogurt. Vše zpracujeme v pružné těsto. To necháme přikryté folií nebo utěrkou kynout na teplém místě cca hodinu až dvě dokud nezdvojnásobí svůj objem.



Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučněný vál a rozdělíme si ho na 12 kousků z kterých pak pleteme jednotlivé houstičky, klasicky ze tří jako cop. Pokud se na to necítíte není problém upéct si bulky :) Housky přendáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme ještě dvacet minut dokynout.  Mezitím si předehřejeme troubu na 180°C. Vykynuté housky potřeme rozšlehaným bílkem s trochou mléka a nyní můžeme posypat dle libosti.

Do rozehřáté trouby dáme žáruvzdornou misku s vodou a housky, voda zde vytvoří ideální prostředí pro pečení. Pečeme dozlatova zhruba dvacet pět minut. Hotové housky dáme chladnout na mřížku, aby se nezapotily a pak podle chuti plníme :) Já zvolila kombinaci - pesto, sušená šunka, sušená rajčátka a mozzarella!! Klasika ,která neomrzí.



Dobrou chuť

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Jen by bylo fajn mít doma někoho kdo by tu báseň občas upekl místo mě:)))))

      Vymazat
  2. já mám ze seznamu celej sešit :-) jinak náplň luxusní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já recepty z netu a blogů tisknu a dávám do šanonů :))))))

      Vymazat
  3. Jani mňam, domácí pletené houstičky bych si hned dala s touto lákavou náplní i třeba nyní k večeři. Přeji Ti fajn neděli...:-)

    OdpovědětVymazat
  4. krásne sú a poriadne lákavé :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Přítel Jana, Děkujeme vám za důvěru, že jste dal na můj blog ve španělské kuchyně. http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

    Je to pro moje , mám mezi Blogy, které sledujete, já tebe taky pamatovat umístění HTML kódu na svém blogu najdete můj blog, budete mít přímý přístup ke všem z mé týdenní zprávy.

    Velké objetí od Španělska, ze Chefgonin. (Bude pokračovat návštěvou vaše recepty, mám rád to, co píšete, jsou velmi dobré)

    OdpovědětVymazat
  6. Mně osobně přijde, že jsou housky dost hutné. Nevím, čím to je, ale se všemi lidmi, s kterými jsem se bavila, tak jim to také přišlo málo nadýchané :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím souhlasit nadýchané moc nejsou, ale nejsou suché a jsou hutné, což se musím přiznat mě třeba vyhovuje víc:) Ale jako bohatě stačí sníst jednu a člověk je sytý až do večera:))))

      Vymazat
  7. Teda, ty jsou :) Hned bych si dala tak dvě :D Taky jsem je zkoušela a asi jsem použila nějaký jemnější sádlo, protože jsem ho z nich necítila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já měla od babičky echt poctivý:)))))

      Vymazat
  8. Tohle jsou typicke domaci housky, ktere muj deda delaval, co si pamatuju :) Recept od Dity P. se od naseho trochu lisi, ale vysledek davaji oba skoro stejny a pokazde vynikajici :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) jsou fakt moc dobré, asi je budu muset brzo zopakovat

      Vymazat
  9. Vypadají lákavě... a ta úžasná náplň:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky