Domácí pizza s houbami a mascarpone

Když se tahle pizza objevila v Apetitu dostala jsem na ní takovou chuť , že jsem jí udělala hned druhý den k večeři, tahle kombinace je opravdu zajímavá a chutná podobně jako smetanové houbové těstoviny.

Ingredience na jednu klasicky velkou pizzu:
  • 500 g hladké mouky
  • 1 lžíce olivového oleje
  • půl kostky čerstvého droždí
  • 250 ml vlažné vody
  • menší špetka soli
  • špetka krupicového cukru
 Ingredience na potření:

  • 100 g mascarpone
  • 1 stroužek česneku
  • sůl
  • hrst sušených hříbků
  • 6 žampionů
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička čerstvého tymiánu
  • parmazán
 Do mísy prosejeme mouku a promícháme ji se solí. Uprostřed uděláme důlek, rozdrobíme do něj droždí, přidáme cukr, trochu vlažné vody a necháme vzejít kvásek. Jakmile vzejde přilijeme lžíci oleje, zbylou vodu a zpracujeme v pružné těsto, popřípadě přilijeme trošku vody.  Když je těsto nelepivé,ale vláčné přesuneme do čisté mísy, překryjeme folií a dáme kynout.

Sušené houby vložíme do misky, zalijeme vroucí vodou a necháme chviličku namáčet, aby změkly. Pak slijeme a vymačkáme z nich vodu. Žampiony oloupeme/očistíme a nakrájíme na tenké plátky. Mascarpone smícháme s prolisovaným česnekem a osolíme ( vše dle chuti ). Žampiony opečeme na olivovém oleji  a jakmile změknou přidáme sušené houby, promícháme a přidáme tymián, osolíme a stáhneme z plotny.

Těsto vyválíme na tenký plát, který potřeme ochuceným mascarpone, na něj rozprostřeme houbovou směs a dáme péct do rozpálené trouby na 250°C nebo na maximum co vám trouba dovolí. Pečeme dozlatova cca 7minut. Jakmile vytáhneme pizzu z trouby posypeme ji parmazánem a můžeme podávat. Pro dva bohatě stačí tahle jedna pizza, je to dost syté jídlo :)



Dobrou chuť

Komentáře

  1. Super :) Já jsem teďkom nedávno přes youtube koukala na Unique eats a tam byla pizza s ricottou, což mě docela zaujalo. Domácí pizzu mám moc ráda. :)
    Jinak moc, ale opravdu moc se mi líbí nový vzhled tvého blogu. Snad jen lehce zaniká popisek. Nicméně moc pěkné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, už jsem na tom zapracovala:) Taky miluji domácí pizzu:)) A jsem ráda, že nový vzhled se líbí:)

      Vymazat
  2. Receptová smršť :-) Akorát nevím, kdy to mám všechno vyzkoušet, den má jen 24 hodin :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu :)) Dlouho jsem si k blogu nesedla a nakupilo se mi tu mraky receptů! Taky už mám doma xšanonů a musela bych se naklonovat abych vše stihla!

      Vymazat
  3. :-) to těsto vyzkouším.. díky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. pizza vyzerá úžasne a chválim nový vzhľad blogu, pekné :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky