Zapečený sendvič s cibulovou marmeládou

Tohle je taková dobrůtka, že se mi ještě teď sbíhají sliny..za tenhle recept musím poděkovat blogu Veganotic, což je tedy jak název napovídá blog pro všechny příznivce Veganské stravy..snad mi tedy bude odpuštěno, že jsem tento recept udělala s klasickým čedarem :) A i když miluji nejen veganskou tak i vegetariánskou stravu, jaksi se mi nechtělo shánět vegan.sýr... no jo lenost. Ale teď zpět k receptu, jedná se o poměrně rychlou mňamku, tedy až na přípravu domácí cibulové marmelády,která je tedy naprosto dokonalá!!!:) Jako pečivo můžete použít bud světlý chléb nebo jako já lepší toustový.


Ingredience na marmeládu :
  • 4 opravdu velké červené cibule
  • 2 lžíce slunečnicového oleje ( nějaký lepší ne ten na smažení :))
  • sůl
  • pepř
  • 1 lžíce nasekaného čerstvého rozmarýnu
  • 2-3 lžíce balzamico octa
  • trocha třtinového cukru nebo agávového sirupu ( ten mi zrovna došel )
Ingredience na sendvič:
  • klasický chléb nebo toustový 
  • rukola
  •  rajčátka, lepší jsou klasická, já měla zrovna jen cherry,ale taky to jde, jen je to trochu pracnější
  • sýr ( například čedar )
  • dijonská hořčice
  • trocha olivového oleje

Nejprve si musíme udělat cibulový džem. Cibule oloupeme, a nakrájíme velmi na tenko na půlměsíčky. Ve větší pánvi dáme rozehřát slunečnicový olej a na něm smažíme cibuli s rozmarýnem asi dvě minuty zprudka a poté zmírníme, zaklopíme a necháme kolem dvaceti minut změknout. Občas nezapomeneme promíchat. Pak osolíme, opepříme a přidáme cukr, necháme minutku nebo dvě za stálého míchání zkaramelizovat a přidáme ocet, opět trochu promícháme, stáhneme z plotny a ochutnáme. Popřípadě přidáme co je třeba - pepř,sůl, ocet nebo cukr. Dáme stranou vychladnout.


Plátky toustového chleba zlehka ( u klasického chleba můžeme i trochu víc ) potřeme dijonskou hořčicí, dáme vrstvu džemu, plátky rajčat ( nebo jako u mě půlky :) , sýr na plátky a posypeme rukolou. Přiklopíme druhým plátkem chleba a v pánvi rozehřejeme trochu olivového oleje a na něm opečeme z obou stran sendvič dozlatova - ideálně když vždy ze zhora přimáčkneme něčím těžším, hrnec poslouží opravdu dobře:)))) Sendviče pokud chceme ušetřit tuk můžeme opéct i v troubě pod grilem. Podáváme teplé, takže nepečte vše najednou ,ale postupně.


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Nesnášim cibuli, ale jinak to vypadá hezky :-)

    OdpovědětVymazat
  2. karamelizovanou cibulku úplně zbožňuji, cpala bych ji všude. Dělám s ní různé slané koláče, na pizzu jsem ji zkoušela a do sendviče se taky chystá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se do ní taky zamilovala, na pizzu jí hodlám vyzkoušet zas já :)

      Vymazat
  3. Super! Potřebuju se pořádně naučit krájení cibule a tohle vypadá jako ideální využití mého učebního materiálu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jani já bych asi vynechala horčici,jinak kombinace se mi líbí, křupavé a dobré...:))

    OdpovědětVymazat
  5. Páááni Janka, toto je zase niečo nové čo ja nepoznám a cibuľu milujeme všetci :-)to bude bomba, Dík za receptík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, hlavně ať chutná :)

      Vymazat
  6. Jano, díky za recept, jedla jsem ji kdysi dávno a hrozně mi chutnala a nějak se mi vykouřila z hlavy, takže hlavně díky za připomenutí. K sýrům je cibulová marmeláda nejlepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co , existuje víc variant tak určitě zkusím i nějakou jinou :)

      Vymazat
  7. Cibulovou marmeládu doma zbožňujeme :) Se sýrem na/v toustu je to fakt skvělá kombinace :)

    OdpovědětVymazat
  8. Marmeládu zkusím, cibuli miluju a cokoli mazatelného jako vegan oceňuju, když se nemůžu odbýt taveňákem a kupovat furt avokádo není levná záležitost :) moc děkuji za inspiraci :))

    OdpovědětVymazat
  9. tú cibuľovú dobrotu určite vyskúšam! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vyzerá veľmi chutne, zrejme ho zajtra vyskúšam :)

    Mimochodom budem rada ak sa zúčastníš mojej VEĽKEJ JARNEJ GIVEAWAY. Hrá sa o utajený balíček plný kozmetiky a hudobné CD. Súťaž odštartovala včera, takže zatiaľ súťaží menej ľudí a tak je tvoja šanca na výhru mnohonásobne väčšia. Preto nestrácaj čas a zapoj sa! :)
    http://sueandcolours.blogspot.sk/2013/04/jarna-giveaway-4.html

    OdpovědětVymazat
  11. no mňam, kdo mi to udělá do práce?

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to fantasticky a ta cibulová marmeláda mě přímo nadchla. Miluji cibuli v jakékoliv podobě, ta nesmí v jídle chybět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda cibule a třeba ještě česnek dělají s jídlem divy

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky