Artyčoková pomazánka

Přiznám se , že artyčoky moc často nekonzumuji,ale fotky na blogu Veganotic, odkud mám tenhle recept, mě tak nalákaly, že jsem recept prostě musela zkusit...no a byl skvělý! Netradiční,ale opravdu velmi zajímavý, jako přílohu jsem měla skvělou světlou ciabattu a bílé vínko. Recept je víc než bleskový  a zvládnou ho úplně všichni!

Ingredience:
  • 250 g naložených artyčoků v oleji ( našla jsem je v Globusu mezi orientálními surovinami a mezi sterilovanou zeleninou..no není to nejlevnější,ale stojí to za to :)
  • hrst čerstvě posekaná petržele
  • větší hrst nasucho opražených vlašských ořechů
  • 1-2 stroužky česneku ( v receptu je uvedeno více,ale česnek strašně přebije chuť ostatních surovin a až moc tu vyniká, ideálně dejte jeden stroužek a pak když tak přidávejte )
  • troška citronové šťávy
  • sůl
  • pepř
  • trocha olivového oleje
  • pečivo k podávání
Do mixéru dáme přecezené artyčoky, prolisovaný česnek, ořechy, lžičku citronové šťávy, špetku soli a pepře, trochu olivového oleje ( cca 2 lžíce ) a vše dobře promixujeme. Nemusíme úplně nahladko, záleží na nás co máme rádi. Pak už jen přidáme petržel , promícháme - už žádné mixování! A podle chuti přidáme prolisovaný česnek, citronovou šťávu, sůl, pepř nebo i olivový olej. Ten jsem určitě přidávala, tak aby pomazánka byla jemnější a konzistencí mi více vyhovovala.


Pečivo můžeme k podávání opéct jak radí autorka receptu , viz odkaz výše nebo jen podávat čerstvé.Já měla takový hlad, že jsem pečivo jen nakrájela a šla dlabat :))))) Pomazánky jsem se doslova mohla užrat..mňam


Dobrou chuť

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky