Čekanka ve slanině s parmazánem

Tak poslední dobou testuji různé druhy zeleniny a padla kosa i na čekanku :) Tu zatím znám jen z kávovinových náhražek, takže jsem absolutně nevěděla do čeho jdu. Ale jakmile jsem uviděla dva recepty na blogu La Cuoca dolce bylo jasno, že zkusím právě recept se slaninou a parmazánem, který by mohl chutnat i příteli. Čekankové puky jsou samozřejmě nahořklé..na mě tedy v syrovém stavu víc než dost, takže asi ze mě nebude žrout čekanky v salátu :/ Recept můžete využít jako předkrm a to , že každému dáte jednu polovinu čekanky nebo jako hlavní chod s kaší, což jsem zvolila já. Přiznám se, že jsem se trochu bála aby chutnalo a pro jistotu jsem udělala celerové řízečky - celer na tenké plátky, namočit v rozšlehaném solí a pepřem ochuceném vajíčku a pak ve strouhance a celé ještě jednou zopakovat a usmažit klasicky jako řízek.

Ingredience pro dvě osoby jako hlavní chod:
  • 3 čekankové puky , rozpůlené
  • 100 g slaniny
  • velká hrst nebo i dvě parmazánu, najemno nastrouhaného
  • olivový olej
Nejprve si dáme vařit vodu do šiřího hrnce a troubu si předehřejeme na 200°C.  Do vroucí vody dáme rozpůlenou čekanku na 4-5 minut ( v receptu je deset,ale jsou pak takové rozbředlejší , mě chutnají pevnější). Vyndáme, propláchneme pod studenou vodou, necháme pořádně okapat a obalíme ve slanině. Vyjde jeden plátek na jednu polovinu čekanky. Naskládáme do zapékací mísy, posypeme parmazánem a zakapeme olivovým oleje. Dáme na dvacet minut péct do trouby a podáváme buď samostatně nebo s kaší.


A verdikt pokusu? Na mě prostě pořád moc hořké, jako snědli jsme ,ale opakovat nebudu..třeba přijde období kdy mi zachutná hořká chuť čekanky...do všeho většinou časem člověk doroste..ale zatím nic moc..:( Ještě , že jsem udělala i celerové řízečky :) Nicméně recept jako takový je to skvělý, takže pokud máte rádi čekanku určitě zkuste.

Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky