Insalata Caprese

Musím se přiznat, že salát Caprese prostě miluji !! Je to taková moje představa ideální letní večeře, momentálně tedy babího léta :) Prostě večer si pěkně sednout na balkon, otevřít si dobré bílé víno, třeba Rulandské šedé,které se hodí k lehkým salátům, k tomu Domácí olivový chléb a dobře ochucený Caprese, no co chtít víc :)))) Hmmmm...tomu říkám pohodička.

Možná můj recept není naprostým tradičním originálem,ale takhle mi chutná nejvíc a stal se u nás klasikou. Záleží jen na Vás pokud zvolíte Mozzarellu z buvolího nebo klasického mléka, jde to i to. Záleží jen na Vaší chuti a chuti utrácet :)


Ingredience pro 2 na večeři ( na předkrm by stačilo poloviční množství ):
  • 2x 125g mozzarelly ( buvolí nebo klasiku ) nakrájené na tenčí plátky
  • pár klasických keříkových rajčat, zde je důležité aby byli ze zahrádky, prostě sladké, ne ty bezchutné ze supermarketu, to radši cherry. Opět nakrájené na kolečka
  • dobrý olivový olej, na chuti zde víc než záleží
  • sůl, bílý pepř
  • ocet balsamico / ještě lépe Balsamico redukce
  • čerstvá bazalka
  • černé olivy
  • pečivo k podávání
Na talíři střídavě pokládáme do kruhu plátky mozzarelly a rajčat, doprostřed dáme olivy a celé posypeme natrhanými lístky bazalky. Celý salát pokapeme dobrým olivovým olejem, lehounce posolíme, opepříme a na závěr pokapeme balzamikovým octem nebo ještě lépe Balsamico redukcí ( prodává se i velmi kvalitní hotová ).   Teď už jen doplníme dobrým pečivem, já zvolila domácí chléb, který se zadělává větším množstvím olivového oleje a jde mi k tomuhle jídlu naprosto skvěle...

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Vypadá to lepší jak z reklamy

    OdpovědětVymazat
  2. Mozzarella z bůvolího mléka je naprosto nej, a salátek též má častá večeře v těchto letních dnech, krásně jsi připravila i chutně nafotila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já mozzarelly tak nějak střídám podle toho zda se mi chce buvolí shánět, ne všude je mají. Do vařených jídel dávám klasickou,ale do salátu je lepší buvolí.

      Vymazat
  3. mňam, jedno z nejlepších studených jídel;)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky můj oblíbený, a to Rulandské šedé, skvělá volba!

    OdpovědětVymazat
  5. Mmmm, vypadá to dokonale. Musím sehnat pravou Mozzarellu ;)

    PS: Jím jinak, http://lifeinimperfection.blogspot.cz/2013/09/jim-jinak.html

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky