Sladký kukuřičný koláč

Tenhle koláč má italský původ,ale už nějak nevím odkud jsem si ho opsala, zrovna jsem totiž hledala jak využít kukuřičnou mouku a tak mě zaujal tenhle neskutečně lehký koláč. Zvládnete ho i se zavřenýma očima,ale ten výsledek...božská krmě :) Garantuji vám, že tenhle koláč nepřežil do druhého dne..ale musím ho brzo zopakovat a rovnou udělám dva. Neumím ani popsat tu zajímavou zvláštní chuť, já jsem jí přirovnala, jakoby  k vaječnému koňaku,ale zase nikdo jiný tam tohle necítil,ale pochutnával si opravdu každý a navíc pokud chcete okouzlit ještě o fous víc klidně servírujte s dobrou vanilkovou zmrzlinou ozdobené mátou. Já to ani nestihla a to jsem mátu nachystanou měla :))

Ingredience:
  • Větší hrst rozinek namočených v rumu, alespoň na 30min
  • 250 ml mléka
  • 100 g másla
  • 150g kukuřičné mouky
  • 100 g hladké mouky
  • 1/2 balíčku prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 120g třtinového cukru 
  • 30 g vanilkového cukru
Troubu si předehřejeme na 180°C. Formu si vymažeme máslem ( velikost cca 22cm ). Máslo rozpustíme v mléce, nesmí přijít k varu! Obě mouky smícháme v míse s práškem do pečiva, solí a cukrem. Přilijeme mírně vychladlé máslo s mlékem a dobře promícháme.  Přidáme okapané rozinky plus ca 1-2 lžíce rumu.


Těsto vlijeme do vymazané formy a dáme do trouby, pečeme cca 20minut. Pokud zkusíme test špejlí  bude čistá, posypeme povrch vanilkovým cukrem a dáme ještě na minutku dvě do trouby. Vyndáme , necháme vychladnout a podáváme :) Ta vůně co se line po kuchyni je nádherná...mňam


Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky