Jemný hruškový koláč

Jak jste si asi všimly hrušky v kuchyni moc často nepoužívám, mé okolí je zrovna moc nemusí a u mě asi taky zrovna nehrají prim,ale tenhle recept na mě vysloveně dýchl podzimní atmosféru takže jsem ho musela upéct a řeknu Vám tajemství, pokud neprozradíte, že jde o hrušky nejsou v tomto receptu tak snadno k poznání :) A recept si nakonec ode mě opsala i moje maminka,která hrušky ráda opravdu nemá :)

Ingredience na jeden koláč o průměru cca 25cm :
  • 200 g hladké mouky
  • špetka soli
  • 120 g studeného másla, nakrájeného na kostičky
  • 2 lžíce studené vody
  • 1 bílek na potření těsta
  • 3 žloutky
  • 5 ks hrušek, oloupaných a zbavených jadřinců
  • 150 ml zakysané smetany ( husté, pěkně tučné )
  • 100-150 g krystalového cukru, množství podle toho jak máte rádi sladké, ale koláč celkově není extra sladký
  • 30 g hladké mouky do náplně
  • na drobenku - 60 g studeného másla, 75g hladké mouky, 60 g třtinového cukru, lžička skořice
Troubu předehřejte na 220°C. Rychle smíchejte studené máslo, mouku,vodu a sůl v pěkné těsto. Formu vytřete máslem a vyválejte nebo spíše vymačkejte do ní těsto, pracujte rychle. Samozřejmě nezapomeneme vytvořit okraje cca 1,5cm nebo podle formy. Na koláč opatrně dáme pečící papír a zasypeme / zatěžkáme suchými fazolemi a dáme péct do trouby naslepo na 20minut.

Mezitím si smícháme krém. Zakysanou smetanu v míse smícháme se žloutky, cukrem, moukou tak abychom ve směsi neměli hrudky. Po dvaceti minutách vyndáme těsto, odstraníme pečící papír s fazolemi a rychle celý koláč potřeme rozšlehaným bílkem a vrátíme na tři minuty do trouby. Tak se povrch těsta zatáhne a nezvlhne až přidáme krém. Hrušky nakrájíme na plátky a vrstvíme je dle libosti na těsto. Když máme koláč komplet pokrytý hruškami opatrně na něj vrstvíme krém, tak aby byl všude. A dáme opět do trouby  na cca půl hodinky. Můžeme po deseti minutách pokud by koláč rychle hnědl snížit teplotu na 180°C.

Zatím co se peče můžeme si nachystat drobenku. Všechny ingredience na drobenku jednoduše smícháme prsty a navrstvíme po půl hodině na koláč A pečeme dalších 15minut dozlatova. Pokud koláč ještě není hotov a máte strach že by zhnědl až moc, klidně ho dopečte pod alobalem. Hotovou dobrotu necháme alespoň hodinu vystydnout a pak už se jen připravíme na to, že takhle mňamka opravdu rychle mizí :)

Dobrou chuť




Komentáře

  1. Jani, opět jeden chutný koláček,recept si poznamenávám diky, brava! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky..:) Já ho určitě vyzkouším ještě s nakyslými jablky :)

      Vymazat
  2. taky jsem o víkendu zpracovávala hrušky, ale jen jsem je upekla a byla to taky dobrota

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm já je takhle samotné ještě nezkoušela

      Vymazat
  3. Nádhera! Vypadá přímo andělsky :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam! Miluju hrušky:)) ten určitě vyzkoušííím:))

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, takové krémové koláče mám nejradši!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Já mám nejradši snad cokoli sladkého ...

      Vymazat
  6. Je naprosto luxusní!!! Děkuju za skvělý recept :)!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky