Smažené jarní závitky s nudlemi

Na jarní závitky existuje snad milion receptů, tedy na náplně, postupy jsou potom stejné. Ale jakou náplň zvolit je jen na Vás. Já mám nejradši vegetarianské verze, ty s masem mi nechutnají. Takže na první pokus jsem si zvolila náplň ,kde se využijí i rýžové nudle a pak už jen zelenina. Jako omáčku jsem také využila tu nejjednodušší variantu, kterou je naředěná Hoisin omáčka. Přeci jen na první pokus se musí zvolna, pomaličku.Ale zachutnalo tak, že pokusů a náplní bude víc než dost, to se nebojte :)

Ingredience na asi 15 ks záleží jak moc budeme plnit, čím víc tím líp :
  • 1 balení rýžového papíru
  • větší hrst vlasových rýžových nudlí
  • mungo klíčky
  • 2 menší mrkve na tenké proužky nasekané
  • sojová omáčka
  • 1/2 chilli papričky nasekaná na jemno
  • sůl
  • 1 cm na jemno nasekaného zázvoru
  • 1 stroužek česneku prolisovaný
  • olej na smažení
  • 1 vejce dobře rozšlehané
  • 2 středně velké žluté cibule, na tenké půlměsíčky
  • hoisin omáčka nebo chilli omáčka

Nejprve si všechny suroviny nakrájíme, na troše oleje osmažíme cibulku a ke konci jen na chvilku přihodíme mrkev,chilli a zázvor. Vše orestujeme a dáme do misky, přisypeme mungo a uvařené pokrájené vlasové nudle. Vše smícháme a ochutíme sojovou omáčkou, pepřem a solí.

Do woku si nachystáme olej na smažení a jdeme balit závitky. Rýžový papír musíme vždy nejprve namočit v teplé vodě, tak změkne a bude se s ním dát dobře pracovat.  K jednomu kraji dáme dost náplně a papír všude kolem potřeme trochu vejcem, pak už jen zabalíme jako obálku. Ideální je kouknout na video jak závitky dobře zabalit - koukněte třeba sem.


Pak už jen smažíme v oleji. Namáčet můžeme bud v Hoisin omáčce lehce seředěné teplou vodou nebo v Sweet chilli omáčce, podle chuti. Příště si ukážeme o něco složitější recept s domácí omáčkou a jinou náplní.

Co vy a jarní závitky? :)

Komentáře

  1. Já je mám ráda, ráda si je dávám, ale ještě jsme je sama nezkusila vytvořit:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to jednodušší než by človk čekal a ty možnosti kreací s náplní :) stojí za to vyzkoušet

      Vymazat
  2. Tak to vypadá naprosto luxusně! Musím vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuji tuto kuchyň, nejvíce mne vždy zaujmou vůně a barvy těchto pokrmů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já asijskou asi jak co, ale na pohled je to opravdu hra barev :)

      Vymazat
  4. Domácí závitky jsou parádní věc. Místo smažení je peču a nejvíc dělám se zelím (hromadou zelí). Už mam i vychytaný jedny nejlepší nudle - sojový. U dalších tam budu muset dát konečně i ten zázvor, když to vidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pečeš? :) Hmmm tak to určitě také vyzkoušíme. A zelí chci zkusit v další směsi. Díky ta rady :)

      Vymazat
  5. No to vypadá naprosto skvěle! Hlavně můj brácha je miluje, takže až bude u nás, tak mu je udělám a zas jednou trumfnu mamku ve vaření :-D!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky