Matcha muffiny

No tak tu konečně máme recept s využitím mletého zeleného čaje Matcha, plánovala jsem nějaký receptík od té doby co jsem dostala dárek v podobě velkého balení Matcha čaje ( článek zde ). Ale čím víc mi čaj začal chutnat k snídani místo kávy tím víc jsem oddalovala recept...no bylo mi líto dát ho do buchty, muffinků apod. když si ho nejvíc vychutnám v podobě nápoje,který nakopne :) No a světe div se , přišla malá spolupráce , nebo spíše dáreček. Či spolupráce naruby :) Firma Matcha tea si všimla mého článku o jejich produktu a zaslala mi na další pokusy dáreček v podobě stejného balení 30ti kusů čaje, dvě Matcha čokolády, Shaker, propisku a klíčenku :)))) Takže jsem se odhodlala , že nebudu takový sysel a prostě pár receptů zkusím. A musím uznat je to sranda dělat zelené jídlo :))))) Matcha muffinky měly velký úspěch, efektně vypadají a malinko mi to chutí připomínalo pistáciové těsto. Recept jsem zvolila velmi jednoduchý ,aby vynikla chuť těsta a čokolády. Což se povedlo na jedničku.




Ingredience na 12 ks:
  • 200 g hladké mouky ( může být i špaldová )
  • 1/2 lžičky sody
  • 2 lžičky kypřicího prášku
  • 1-2 lžičky vanilkového extraktu
  • 140g třtinového cukru ( pokud chcete sladší dejte 160 g )
  • 1 vejce
  • 130 ml bílého jogurtu
  • 60 g rozpuštěného másla, vychladlého na pokojovou teplotu
  • 100 g vysoko procentní mléčné čokolády ( já použila tuto )
  • 3 x sáčky Matcha čaje , tj. 6 g čaje

Nejprve smícháme v jedné míse všechny suché suroviny - mouku, Matcha tea, sodu, kypřicí prášek, cukr. Pak předehřejeme troubu na 180°C a formy si vyložíme muffin.košíčky. Pak v jiné míse smícháme jogurt, máslo, extrakt, vejce a vše nakonec rychle prošleháme dohromady, jakmile máme jednotné těsto přidáme nasekanou čokoládu a do 3/4 plníme formičky.








Dáme zapéct do trouby na cca 15 minut a máme hotovo. Povrch muffinů jen lehounce zezlátne jinak uvnitř si uchovají nádhernou zelenou barvu :) Tím si vytvoříme sladkost ,která nás i trochu nakopne a navíc myslím, že budeme mít úspěch se zelenou barvou :)))



Dobrou chuť




Komentáře

  1. Jéé, zelené mufiny, no tak to je paráda!

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, ty se ti povedly! :))
    Ja Matcha tea ještě neochutnala. Doma mi leží malinkatý balíček, který jsem si kdysi koupila ve zdravé výživě, ale ještě jsem ho netestovala.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja muffinum moc nefandim, ale tyhle vypadaji dobre, jak tak na ne koukam:) Matcha caj ted dost frci. Musim ho taky nekdy zkusit vyuzit v nejakem receptu. Tak si tenhle ukladam:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás jsou muffiny asi jedny z nejoblíbenějších přes týden, prostě jsou hned po ruce a vezmou se snadno do práce, žádné krájení a milion chutí :)

      Vymazat
  4. Díky zelené barvě vypadají zdravě, neškodně a roztomile, ale já bych je asi nepozřela... s matcha čajem mám jen špatné zkušenosti, zkrátka mi nechutná :( Ale jinak velmi kreativní recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matcha ti nedělá zdravotně dobře? V čem? Líbí se mi tvůj popis - zdravě, neškodně a roztomile :)))))

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky