Matcha tea - kvalitní mletý zelený čaj

Dalším vánočním dárečkem byl u mě kvalitní mletý zelený čaj Matcha v bio kvalitě. Do teď jsem Matcha tea nezkoušela, takže jsem byla za dárek strašně ráda, pořád jsem se chystala že ho musím ochutnat,ale znáte to nějak jsem se k nákupu nedostala. Takže tohle byla ideální příležitost k poznání kouzla mletého čaje.

www.avateas.com

Co je to matcha ? Jedná se nápoj známí již více než 5tisíc let!! A poprvé se samozřejmě, jak jinak, pil v Číně. Největší oblibě se těšil nejprve u mnichů,kteří ho používali i jako lék. Dále se pití chatka čaje rozšířilo i do Japonska a odtud dále do Asie. Matcha tea je i součástí slavného čajového obřadu, což je vysoce sofistikované pití čaje v Japonsku. Který je dnes zážitkem po celém světe. A v čem je tedy rozdíl oproti klasickému zelenému čaji? Právě v rozemletí , kdy konzumuje nejen výluh ,ale celý zelený čaj / lístek! Díky čemuž využije lépe všechny vitamíny,antioxidanty, minerály a hlavně vlákninu. Vstřebávání a využitelnost je tedy 15x vyšší než u běžného zeleného čaje. Energický efekt čaje je tedy samozřejmě také větší - tento efekt totiž vydrží 3-6 hodin.

Barva je jasně smaragdově zelená, kdo z Vás zná Ječmen asi si umí barvu dost dobře představit :) Co se týče chuti, výrobce uvádí jemnou, nasládlou a plnou chuť. Já bych ji popsala jako velmi málo výraznou, hodně jemnou, trochu nasládlou ,ale především velmi neutrální. Pro mě má klasický zelený čaj osobitou chuť, tento je takový pro mě dost bez chuti. Ale je to o zvyku, je totiž hodně jemný takže si na něj člověk musí zvyknout a chce to pár šálků než mu přijdete na chuť. Nejsem totiž bůhví jaký znalec čaje, takže proto to pro mě chce čas. Ale po vypitém 4 hrnečku už mu na chuť přicházím :)

http://althealthworks.com

A co všechno tedy Matcha tea obsahuje:
  • polyfenoly - prevence proti rakovině, srdečním chorobám, zubnímu kazu, infekcím
  • kofein, tanin, flavonoidy, éterické oleje, karoten, vitamíny, enzymy, minerály - celkově podpora imunity
  • třísloviny - protizánětlivé účinky
  • antioxidanty
Jak se tedy Matcha připravuje:

Čaj se může chystat na dva způsoby teplý nebo studený. U teplé varianty si nejprve ohřejeme vodu na cca 75°C  ( ideální je aby voda prošla varem a na tuto teplotu zchladla, já mám nastavitelnou konvici takže to trochu šidím a dávám rovnou 70 nebo 80°C. ), pak dáme jednu lžičku čaje nebo když máte balení po porcích jako já tak jeden sáček, zalijeme vodou a metličkou nebo elektrickým šlehačem na mléko rozmícháme  a můžeme popíjet :) Takto jsou méně cítit kousíčky čaje, ano ten prášek maličko pořád cítíte, což mi asi na čaji vadí nejvíc :/ Ale co by člověk neudělala pro dobrý pocit že pro sebe dělá něco dobrého.

Další využití čaje je na různé kuchtění, samozřejmě ideálně zastudena abychom nepřišly o cenné látky, takže například tiramisu, zmrzliny apod. 

Já jsem konkrétně dostala Gastro balení od firmy Matchatea, jedná se o větší balení 30x 2g, je to velmi praktické, prostě co sáček to jedna porce. Nemělo by se přesahovat denní dávka 4g, tedy dvě porce/sáčky. Musím uznat, že má rozhodně víc povzbuzující efekt než káva nebo klasický zelený čaj. Cítím se po vypití šálku naprosto skvěle, myslím, že si libuje i zažívání. A příjemný pocit energie vydrží delší dobu.


Takže pokud rádi testujete určitě zkuste :) Je sice dražší než normální sypaný čaj,ale taky má jiné účinky. Toto gasto balneí vyjde na cca 300 Kč což je velmi příjemné.




Upozornění!!
Včera jsem si přečetla zajímavou studii v knize paní Strunecké - Jak přežít dobu jedovou , že pokud si dáváme s oblibou mléko do čaje ( jedná se o zelený, černý, bílý atd. ) neděláme pro své zdraví zrovna dobře! Čaje a to hlavně zelený a ještě k tomu takto kvalitní jako je právě Matcha tea prospívá hlavně našim cévám díky obsahu flavonoidů s antioxidačními účinky, a právě díky přidání mléka do nápoje s čajem tyto účinky rušíme! Ztrácí se, prostě pak už se jedná o dost méně prospěšný , jen chuťově zajímavý nápoj.  Což si myslím je velká škoda, vím, že neustále se objevují studie na toto a tamto,ale zrovna paní Strunecká myslím si je velmi chytrý člověk a když toto uveřejnila ve své publikaci docela tomu věřím. Já si do teď do čaje mléko nikdy nedávala až teď ,když jsem si navykla pít ráno místo kávy Matcha tea tak si do něj dám trochu mléka a medu nebo třtinového cukru a mám za to , že pro své zdraví dělám maximum :/ Tak bohužel. No odteď už žádné mléko!!! Myslím, že vyjímkou bude mléko rostlinné, ideálně doma připravené. Takže dnes jdu nakoupit rostlinná mléka a večer naložím mandle do vody,  abych si mohla připravit i své vlastní mandlové mléko, které mi nebude doufám, ničit vitamínky v mém oblíbeném čajíčku ...

Co vy a Matcha?

Komentáře

  1. No už se chystám jak dlouho vyzkoušet! Zatím jsem u průzkumu jednotlivých značek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak napiš pro jakou značku si se rozhodla a proč, těším se na článek u tebe :)

      Vymazat
  2. V životě jsem o tom neslyšela, ale zaujalo mě to. Musím po tom mrknout u nás v čajce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě několikrát jo plus různé recepty s matcha tea takže jsem ráda,že Ježíšek nadělil :)

      Vymazat
  3. matchu jsem si koupila minulý týden, ale zašantročila ji do špajzky, ostuda!! díky za připomenutí :) kupuju ve zdravé výživě za 10 kč sáček, takže to vyjde uplně na stejno :)
    ted bych potřebovala nějaké povzbuzení k učení, tak snad zabere ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zabere...i když u učení nevím :)))

      Vymazat
  4. Skvělá recenze :-). Ještě doplním, že základem pití čaje Matcha je, že musí být vždy perfektně rozmíchaný. Ideální na přípravu je šejkr. Za studena i za tepla doporučuji přidat pár kapek limetky a pořádně protřepat. Takto chutná skvěle ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) A děkuji za doplnění informací.

      Vymazat
  5. Mám ho doma, dvě porce, ale ještě jsem se neodhodlala ho vyzkoušet. Asi už mu dám konečně šanci;)

    OdpovědětVymazat
  6. Už delší dobu ho chci zkusit, ale nevím, jestli se může při kojení, ale podle mne spíše ne. Ale až nebudu kojit, určitě si ho koupím (a flašku Baileys k tomu :D :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při kojení je skutečně lepší jej vynechat, protože je poměrně dost silný. Zakázané to není, ale od kamarádky vím, že jí dítě dosti ožilo. A to hlavně v noci :-)

      Vymazat
    2. To je pravda, zelený čaj je moc povzbuzující pro miminko,ale při kojení můžeš užívat ječmen, jen se nedoporučuje navečer,ale dopoledne. Obsahuje mnoho vitamínů pro tebe i miminko, jen je nutné dodržovat dávkování.

      Vymazat
    3. Ten ječmen bych zkusit mohla... koupím ho určitě ve zdravé výživě, že? Zelený čaj zatím vynechám, už dost, že piju kávu, ale bez ní prostě nefunguju..

      Vymazat
    4. Tak pokud občas kávu piješ klidně bych ji nahradila matcha tea, pokud nebudeš pít navečer tak je to určitě lepší než káva, máš zde i ty vitamíny atd.které v kávě nejsou. Dej si klidně půl sáčku a nebála bych se,ohledně ječmene se podívej na tento pěkný článek http://www.zelene-zdravicko.cz/jecmen-a-chlorella-tehotenstvi-kojeni.php . A o tom jakou firmu je jen na tobě, jsou různé a liší se i cenami. Já ted chci také zkusit novou firmu. Pozitivní ohlasy jsou téměř na všechny firmy.

      Vymazat
  7. Dostáváš krásné dárky, Jani :) Jako žena bych podotkla, že matcha úžasně omlazuje a prosvěcuje tvář, takže působíte o pár let mladší. Taky dobře nakopává, připadám si po ní jako rozbzučená včelka. A že se s ní dají dělat divy v kuchyni? O tom nepochybujte: http://cuocadolce.blogspot.cz/2013/06/nadherna-zelena.html Ječmen a spoustu dalších super nápojů můžete koupit taky tady:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.705074749504829.1073741853.599011890111116&type=1

    OdpovědětVymazat
  8. taky mam matcha tea a kojim...a malej je v klidu.:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky