Polévka s kokosovým mlékem a čočkou

Poslední dobou jsem četla hodně zajímavých receptů na polévky z červené čočky a všechny se mi moc líbily. Takže jsem si z nich udělala takového svého kříženečka podle toho co nám doma nejvíc chutná a vznikla lahodná krémová polévka orientální chuti :) Jedná se o velmi sytou obědovou polévku. Je hodně zdravá,ale díky obsahu kokosového mléka,které je dost tučné se nejedná o dietní recept,ale zase pokud budete mít k obědu jen tuhle zeleninovou polévku s krutony a žádný další chod je to podle mě akorát :)


Ingredience pro 4 osoby:
  • 150 g červené čočky, není třeba namáčet, pokud i tak chcete stačí maximálně hodinka
  • 1 plechovka kokosového mléka, já kupuji jak vidíte na fotce z dm drogerie v bio kvalitě
  • 2 velké stroužky česneku
  • sůl
  • pepř
  • 1/2 - 1 červená chilli paprička zbavená semínek
  • 1 cm oloupaného zázvoru, na jemno nasekaného
  • 1 žlutá cibule, nasekané na kostičky
  • olivový olej
  • dýňový olej - na závěr na ozdobení
  • pečivo na krutonky
  • 1 zeleninový bujon nebo 500ml zeleninového vývaru
  • 2 větší mrkve, oloupané a na kostičky nakrájené
  • 1 středně velká brambora, na kostičky
  • 2-3 lžíce kvalitního rajčatového protlaku bez cukru

Nejprve lehce zesklovatíme nadrobno pokrájenou cibuli na troše olivového oleje , poté přidáme na kostičky nakrájenou zeleninu - chilli, mrkev, bramboru, zázvor. Vše promícháme a lehce osmahneme, maximálně pět minut. Pak přidáme ještě čočku a česnek, zamíchat a přilít vývar. Necháme vařit dokud všechna zelenina a čočka nejsou měkké , trvá to kolem půl hodinky.


Přidáme protlak, dobře zamícháme. Vše rozmixujeme tyčovým mixérem, ochutíme solí, pepřem a kokosovým mlékem, to přidáme buď celé nebo jen polovinu - podle chuti. Pokud je polévka moc hustá přidáme horkou vodu nebo pokud máme tak ještě vývar. Na talíři ozdobíme trochou kvalitního dýňového oleje a křupavými krutony z pečiva.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. No, to vypadá hodně dobře! Polévku z červené čočky miluju, tak zkusím i tuto variantu s kokosovým mlékem! Díky za tip a pěknou neděli, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé pochvala hned po ránu to se mi líbí :)) Díky. Tobě taky krásnou pohodovou neděli

      Vymazat
  2. Mám ráda křupavou houstičku v sametové polévce, Jani, skvělý recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, většinou musím mít nějaký ten křupavý krutonek v polévce :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky