Salát s tempehem a oříšky

Tento salát nebo tedy podobný jsme si s kamarádkou objednali v jedné vegetariánské restauraci a zachutnal mi tak, že jsem ho musela doma hned vyzkoušet a povedl se na jedničku a až na to , že jejich tempeh měl maličko jinou chuť což bude  záviset na tom jakou firmu kupují byl salát stejně dobrý jako v restauraci. Je velmi chutný, sytý a nabitý vitamíny.


Ingredience ( jedná se pouze o výčet surovin, množství je na Vás ) :
  • směs listových salátů , ideálně pouze rukola a baby špenát
  • arganový olej , lze nahradit i dýňovým nebo olivovým, slouží jen na závěrečné lehké pokapání
  • čerstvě mletý pepř
  • tempeh, uzený 
  • balsamico redukce, já kupuji hotovou, máme takovou spotřebu, že dělat pořád domácí by bylo zdržení
  • pár cherry rajčátek
  • sušená rajčata naložená v oleji
  • trochu dýňových semínek
  • trochu vlašských ořechů, posekaných na hrubo
  • třtinový cukr
Nejprve si zapneme gril a tempeh nakrájíme na plátky. Tempeh je chuťově odlišný od uzeného tofu,mě sice víc chutná tofu,ale je hůře stravitelné a nemělo by se konzumovat tak často :/ Takže temphe je o dost zdravější úprava soji, kvůli fermentaci. Cenově je dražší tempeh cca o dvacku. Na talíře dáme směs salátů, lehce zakápneme vybraným olejem, posypeme nakrájenými rajčaty - a to jak sušenými tak čerstvými.


Oříšky a semínka zkaramelizujeme s třtinovým cukrem a salát jimi posypeme. Teď už jen na pár minut dáme na plech vyložený pečícím papírem ogrilovat tempeh, aby byl lehce křupavý. Po chvilce můžeme ,ale nemusíme tempeh obrátit a ogrilovat i z druhé strany. Pak už jen ozdobíme plátky salát a celé ochutíme troškou čerstvě mletého pepře a balsamico redukcí. Podáváme samostatně jako předkrm nebo i jako zdravou večeři s opečenou bagetkou.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. To vypadá moc dobře, mě osobně jen chybí příloha, něco sacharidového k zasycení, po tomhle by mě asi přepadl brzo hladík, ale tempeh, obzvlášť uzený, mám moc ráda! Mňam;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych po něm dostala hlad, jak píši v článku pokud ho máme jako předkrm tak servírujeme bez pečiva pokud jako hlavní chod, třeba večeři je nutné přidat pečivo k zakousnutí :) V restauraci jsme ho měli jako mezi chod :) Takže bez pečiva, doma jsem si k němu dala bagetku a zasytil :) A jsem ráda, že jsem si o tobě na pažitce něco přečetla, hned mám tvé stránky ještě raději, jsi sympatický slečna :)

      Vymazat
  2. Ahoj, tento salát vypadá moc pěkně a vzhledem k tomu, jak miluji tempeh by mi to určitě šmakovalo!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky