Vegetarian Sushi

Tak já si jen tak nedám pokoj s tou Asií co?:)) Nějak mě to poslední dobou chytlo a navíc jsme s přítelem dlouho sushi neměli , takže jsem se rozhodli , že buď si tradičně objednáme nebo se konečně hecneme a půjdeme ho zkusit připravit. Nejvíc nám chutná vegetariánské sushi a z ryb asi spíše tuňákové. Ale vegetariánské vede, přítel to má jen díky chuti a já protože syrové ryby a celkově maso hůř trávím a mám k němu prostě psychický blok, nemám ráda syrové maso v jakékoliv podobě. Takže recept na tatarák ode mě nečekejte :)) A hlavně je celkově vegetariánské sushi víc zdravé a lépe stravitelné. Navíc mi hrálo do karet poslední číslo Apetitu, kde bylo popsáno jak na Sushi.

Když se rozhodnete dělat domácí sushi musíte se vypravit nejprve na nákup! A nebojte i když třeba suroviny nejsou úplně nejlevnější , celkově se Vám pak sushi finančně doma víc než vyplatí!!!! Takže se nebojte zainvestovat :)  




Takže si uděláme nákupní seznam:
  • Nori řasu - pláty, prodávají se většinou po deseti kusech, ty použijeme na poloviny, takže máme rázem 20ks
  • Wasabi - my ho nepoužili, je na servírování k hotovým kouskům,ale nám ani jednomu nechutná a nikdy ho nesníme ani v kupované verzi, takže proč utrácet,ale tradičně by být mělo
  • Nakládaný zázvor - měl by prý sloužit jen jako chuťový neutralizátor mezi jednotlivými druhy sushi,ale já ho miluji takže prostě sem tam přikusuji a proč takhle chudáka zázvora odsouvat že ?:) Cenově se velmi liší ve skle a v sáčku! 
  • Avokádo
  • 1 okurka hadovka, použijete asi 3/4 nebo 1 cuketu
  • 2-3 mrkve , podle velikosti
  • Sushi rýže -  je to krátkozrnná rýže, a vaří se tak aby byla maličko aldente jako u těstovin
  • Sůl
  • Sushi nebo rýžový ocet, záleží pod jakým názvem koupíte
  • Krupicový cukr
  • Sojovou omáčku, kvalitnější
  • Bambusová podložka na balení sushi - prodává se i v supermarketu u potřeb pro sushi
Toť vše co potřebujete na vegetariánskou verzi, náplně samozřejmě můžete i ozvláštnit jinými surovinami, dá se říct, že fantazii se meze nekladou :) Jinak není problém dnes všechny suroviny sehnat v supermarketu viděla jsem je v Bille, pak Globusu apod.

Tak a jdeme na to, nedoporučuji dělat sushi když máte extra hlad, chviličku to zabere a nahlodat si nervy vlčím hladem a pak se vrhnout na balení sushi není dobrý nápad :))) U nás byl balící Mistr přítel a šlo mu to tak dobře, že mě k tomu málem nepustil :))) Csss. Takže nejprve si nakrájíme všechny suroviny, okurku neloupeme , vypadá se slupkou ( dobře omytou ) mnohem lépe, nebudeme však krájet část se semínky tu vyhazujeme!! Ostatní část okurky nakrájíme na velmi tenké proužky. To samé s oloupanou mrkví, jen prostředek nám samozřejmě tentokrát vůbec nevadí :) A avokádo se hodí trochu tvrdší, mazlavé se nám dobře na tenko nakrájet nepovede.

Tak příprava je hotová a jdeme vařit rýži. Pro cca 4 osoby při chuti budeme potřebovat 500 g sushi rýže a cca 8-10 kusů Nori řasy. Rýži několikrát dobře propláchneme studenou vodou, pak dáme do rýžovaru nebo klasicky jako já do hrnce. Na jeden šálek rýže je to 1,5 šálku vody - půl kila rýže by mělo být cca 4 šálky a to znamená 6 šálků studené vody. Pozor nesolíme, přivedeme k varu, pak ztlumíme na nižší teplotu, přiklopíme pokličkou, tak aby úplně nedoléhala - jinak vás čeká spoušť na plotně! A vaříme cca 20-25 minut, podle Apetitu. My vařili 20minut a už nebyla ani voda a rýže byla hotová akorát, takže jak ještě Apetit doporučovat přiklopit na deset minut a nechat dojít tak to tedy určitě neeee. Ale fakt ochutnejte a rozhodněte se podle selského rozumu, nepotřebujete kaši pro důchodce bez zubů a ani tvrdou nedovařenou, prostě tak akorát, takže pro toho kdo má rýžovar asi zívačka že ?:)))

Tak mám pro Vás super radu , bloggerka Meg mě upozornila na zajímavé stránky jak připravit sushi rýži , vaří se v poměru 1:1, nechává se odpočinout a je více ochucená. Co se týče ochucení vyhovovala mi má varianta akorát,ale určitě vyzkouším pro porovnání i víc ochucenou rýži.  Jak vařit rýži na sushi . Díky Meg :)


Když je rýže hotová vmícháme do ní nálev - 10 g soli, 20 g klasického bílé krupicového cukru a 50 ml sushi octa. Ano tahle směs udělá z klasické rýže tu sushi chuť :) Kouzlo ...a pěkně Vám to zasmradí kuchyň, jako v tržnici :))))) Taaak a teď jdeme balit, k balení si nachystáme prkýnko, bambus podložku, ostrý nůž a misku s vodou a řasu.

Na podložku dáváme nori řasu vždy lesklou stranou dolů. Pak viz obrázek mokrýma rukama dáme větší hrst rýže na řasu a prostě rychlejšími jemnými pohyby rozprostřeme něco přes polovinu šířky řasy a centimetr do okrajů, nebo necelý centimetr, uvidíte jak Vám to půjde. Doprostřed dáme zeleninu, zase koukněte na obrázek. A teď už jen zarolujeme, na to je ideální okouknout video, ale mi nezkoukli a prostě zkusili, a bylo , žádná věda, jen je potřeba dobře srolovat a utáhnout, časem se Vám vždy povede, aby náplň byla uprostřed, chce to jen cvik, ke konci nám to šlo lépe a lépe. Ale přidám sem podle mě velmi Dobré video -  Video sushi. Ale nelekejte se, že vám to hned nepůjde tak bleskově :)


Pak už jen lehce navlhčeným a hooodně ostrým nožem nakrájíme, takhle zpracujeme postupně všechny suroviny. Nakonec už jen servírujeme se zázvorem, popřípadě wasabi a dobrou sojovou omáčkou :) No jelikož jsme udělali deset rolek, jedli jsme je dva dny k večeři :) A zjistila jsem že sem na vege sushi závislá :))

Dobrou chuť



Komentáře

  1. wau, úplne profi prevedenie...dík za návod, už sa na to chystám dlhšie, tak pôjdem podľa tvojich inštrukcií :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) To video je také velmi šikovné, vždy je nejlepší to i vidět,ale nějak se povede neboj , zas tak složité to není, jen se nebát a zkusit to , chuťově dobré bude vždycky a napohled se to pořadí pokus od pokusu líp :)

      Vymazat
  2. Nee, to mi děláš naschvál, takhle navečer, když už je v sushárně naproti zavřeno. Jee, já bych si tak dala sushi. To tvoje vypadá fakt vydařeně. Já mám hrozně ráda avokádové, a i rybí mi chutná. Až budu velká, naučím se ho dělat tak hezky jako ty! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě že nemáme naproti sushi restauraci to by se mi hoodně prodražilo :) jooo až budeš velká jo ?:)))))))

      Vymazat
    2. Ano, až budu velká a šíkovná jako Ty!! :D

      Vymazat
  3. souhlasím s Bibou, fakt to vypadá profi!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) ale neboj první rolka byla taková jak přejetá tankem :)

      Vymazat
  4. Máš ho krásný! :) Už jsem doma sushi chystala asi třikrát (dokonce mám nafoceno pro blog, ale nějak ještě nepřišlo na řadu - ukázka toho pro masožrouty, co nejí rybu... http://img.ritta.cz/IMG_6012o.JPG), rýži nakonec připravuju podle Sushiqueen: http://www.sushiqueen.cz/jak-spravne-pripravit-sushi-ryzi/ . Nechává ji odpočinout a dojít asi pět minut, ale vodu dává 1:1, takže tím pádem nebude rozvařená. A ochucuje rýži víc, myslím, že na půl kila rýže padlo 100-120 ml ochuceného octa, musím přiznat, že tahle varianta mi chutná moc, už jsem se setkala s tím, že "vyhlášená" restaurace tu rýži neměla ochucenou skoro vůbec :/
    Tvoje fotky mi udělaly obrovskou chuť na sushi! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. A děkuji i ta tip na stránky, ty jsme vůbec nenašla, takže jsem je zařadila i do články jako tip od tebe :) A ta tvoje fotka je nááádherná !!!!

      Vymazat
  5. dám tip pro Pražany - nejlevněji (kromě ryb) seženete suroviny na sushi v největší vietnamské tržnici v Sapě - konkrétně ve velkoobchodě Tamda food. Zde nakoupíte od řas, kikkoman japonské sojovky, nakládaného zázvoru po hůlky, motací podložky. Cenově oproti třeba Tescu tam nakoupíte za 1/3 ceny - což se hodně vyplatí, ptz základní výbava na sushi vyjde minimálně na 600 Kč.. víc na mém blogu včetně mapky Sapy :) - http://zakladniinstinkt.blogspot.cz/search?q=sapa

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá úžasně! :) Musím určitě vyzkoušet dle tvých instrukcí, ještě nikdy se mi takhle krásně nepovedlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Taky jsem měla šikovného sushi baliče..

      Vymazat
  7. Taky jsem si k sushi maki našla cestu. Tyhle rolky mi chutnají ze všeho nejvíc. A je pravda, že je taky dělám doma, protože jsou sakra dobré a neustále na ně chodit do restaurace by nás asi zruinovalo. Nejraději do toho přidávám uzeného lososa :)

    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám nejradši s krevetami nebo vegetarianské , ty jsou mé nejoblíbenější :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky