Ořechové máslo s datlemi

Tak klasická buráková másla už mám několikrát od Vánoc za sebou, takže to chce trochu změnu :) Vybrala jsem si jako jednu z hlavních ingrediencí své oblíbené vlašské ořechy a jako hlavní úkol jsme si dala vyrobit co nejvíc zdravou pochoutku jakou lze a povedlo se !!:) Ingredience jsou jen poměrově, množství si uzpůsobte podle sebe a nádoby ve které budete skladovat, já udělala menší množství a pak jsem toho litovala , protože tohle oříškové máslo se stalo hitem!! Mě asi zatím chutnalo ze všech nejvíc.

Ingredience:
  • stejný poměr nesolených loupaných buráků a loupaných vlašských ořechů
  • kvalitní sušené datle, ty jsou zde jednak pro ozvláštnění chuti,ale hlavně jako zdravé sladidlo, počet kousků si tedy regulujeme podle toho jak chceme mít sladké máslo
  • špetka soli
  • oleje ,které udělají z šíleně hustého másla, krásně roztíratelné - zvolila jsem ostropestřecový lisovaný za studen a mandlový v poměru kde lehce převažoval ostropestřec, je velmi zdravý na játra a celkovou detoxikaci
Toť všechny suroviny, díky zvoleným olejům a slazení přírodním sušeným ovocem se jedná opravdu o velmi zdravou pochoutku, která bude strašně chutnat i dětem a přitom do nich dostaneme ostropestřec,který jim běžně nechutná. S každým na mazaným toustem, chlebíčkem nebo houstičkou budete vědět , že do těla dostaneme hodně vitamínů, minerálů a kvalitních tuků ve formě dobře stravitelného oleje s detoxikačním účinkem. Pokud chceme jíst úplně zdravě podáváme na žitném nebo alespoň kváskovém chlebu a ne jako já na klasickém toustu, sice zde nejvíc vynikne chuť másla,ale zdravé to moc není. Ale zpět k ořechové dobrotě, myslím, že až ochutnáte tak budete mít úsměv od ucha k uchu :) a nebudete chtít přestat...


Teď už ,ale k samotné výrobě, je to víc než lehké, všechny suroviny dáme do mixéru, jen oleje přilíváme podle potřeby a postupně. Chce to velmi silný mixér a doporučuji si množství rozdělit na dvě poloviny a umixovat je do požadované konzistence postupně. A ještě jedna dobrá rada, dělejte v mixování minutové pauzy, netrapte mixér xminut v kuse nebo je po něm...málem se mi to už jednou stalo :/  Když je směs hotová, ochutnáme popřípadě dosladíme datlí a už jen přendáme do sklenice a máme hotovo. 

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Tak tohle máslo vypadá zajímavě! Já loni dělala mandlové a v podstatě klasickou Nutellu, měly na Mikuláše úspěch :)) Jinak mám jen malou poznámku k tomu ostropestřci, nevím, kolik ho tam např. dáváš, a jaké jeho látky jsou obsažené v tom oleji... Ale kromě těch velmi příznivých účinků na játra a zdraví vůbec také dokáže snižovat účinnost hormonální antikoncepce, takže bacha ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidíš tohle o ostropestřeci ještě nevím, vím to jen o třezalce, ale oboje vysoke regeneruje játra tak že by to detoxikovalo až tak moc?:) No ale v jednom nebo ve dvou toustících je toho tak málo že to vliv určitě nemá, do cca celkového množstvá 250 g másla jsem dala plné lžíce asi dvě a dvě mandlového, takže to určitě nemá vliv i u třezalky se musí jednat o mnohem větší množství. Ale díky za info, teeeda holky co se tady člověk všechno nedozví a proto mě blog tak baví :) to je lepší než časák. Tak se dozvíš jen to co se hodí do PR článků :)

      Vymazat
  2. Máslo z vlašských ořechů je super, také ho dělám ;)
    Jen mám malou radu - arašídy jsou luštěnina a syrové se nedoporučují jíst... Lepší je opražit, potom budou i chutnější a lépe se rozmixují ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm good rada, určitě příště opražím! Díky za informaci a navíc cokoli co usnadní mixování beru všemi deseti :)

      Vymazat
  3. moc bych ho chtěla ochutnat! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Arašídové máslo miluju, z vlašských ořechů snad ještě více a ve spojení s datlemi to musí být naprostá lahoda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo pro mě zatím nejlepší kombinace :)

      Vymazat
  5. taky jsem teď zkoušela něco podobného, dobrota!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ořechová másla jsou prostě výborná a domácí jsou pestrou paletou chutí a variant :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky