Modrokvět -recenze

Modrá barva symbolizuje klid, jemnost, harmonii a vyváženost. Stejné vlastnosti se snažím vkládat i do svých květinových dekorací .....Tak tato slova Vás přivítají na stránkách zakázkového ateliéru květin s poetickým názvem Modrokvět. O tomto "květinářství" ( až je mi stydno nazvat ho tak, protože toto není jen tak obyčejné květinářství ,ale kreativní a umělecké místečko , kde se z květin čaruje :) jsem se dozvěděla až, když mě paní Petra Koubínová kontaktovala zda nechci její služby vyzkoušet. Řeknu Vám, že rozumím květinám asi jako koza petrželi, ale řezané květiny miluji a jako každá žena je ráda dostávám, navíc každý krásně prostřený stůl potřebuje uprostřed krásnou květinu ,která dotvoří celý dojem, takže jsem neváhala ani minutu a spolu s Petrou jsem pronikla do tajů rozdílů mezi květinářstvím na rohu a Květinovým ateliérem :)



Paní Petra Koubínová se této krásné profesi věnuje již 15 let, takže je odbornice víc než na slovo vzatá. Když jsem si prohlédla její kouzelné webové stránky dýchla na mě atmosféra doslova romantická a pohádková, květiny jsou netradiční a prostě jedinečné, myslím, že mi dáte za pravdu pokud na stránky zabrousíte, takže jsem se na celou spolupráci moc těšila. Dohodli jsme se na osobním setkání v malé kavárně Alibi, kde ten samí den fotila svou novou kolekci květinových nápadů na jaro.Takže pro mě skvělá příležitost nafotit si tu vlastní fotky a zachytit samotnou Petru s jejími výtvory. Odměnou mi měla být květina uvázaná dle mého přání. Nechala jsem Petře volnou ruku s tím , že miluji Frézie a chtěla bych nějakou typicky jarní květinu...Miluji překvapení :) Komunikace s Petrou byla příjemná a proto jsem se doopravdy těšila až jí uvidím a přidám si obličej k těm krásným fotkám květin na webu, aby můj dojem byl kompletní. 




V den srazu bylo opravdu nádherné slunné počasí jako stvořené pro focení :) Jakmile jsem vešla do kavárny nešlo si Petry nevšimnou, sálá z ní přesně to co píše o modré barvě - klid, jemnost, harmonie :) Je to kouzelná žena! Velmi nadaná, talentovaná, prostě umělkyně ve světě květin. Je také plachá, takže vyfotit ji spolu s květinami jsem považovala za velkou důvěru ve mě jako neznámého člověka, čímž za to moc děkuji. Když se totiž kouknete na její láskyplný obličej kterým se na květiny dívá,  pochopíte co vždy bylo jejím snem a že svou práci dělá s láskou. 


Navíc jsem se s Petrou dohodla, že mi pro Vás zodpoví pár všetečných otázek, takže tady jsou :
  • Co Vás vedlo k tomu, že jste se rozhodla pracovat s květinami a jak dlouho se tomuto oboru věnujete? 
Kam až moje paměť sahá, vždy jsem si ráda „hrála“ s barvami. Svým dílem přispěla zajisté i má babička Růženka, která byla květinářkou. U ní jsem v dětství viděla, jak vyrobit dokonalou voskovou růži, které byly v tu dobu v módě, a která mi předala první rady, jaké květiny se k sobě hodí. Trvalo pak ještě pár let, než jsem se začala sama věnovat květinám profesionálně. Nakonec jsem v roce 1999 úspěšně složila mistrovskou zkoušku na Floristické škole v Hradci Králové a od té doby se květiny staly nedílnou součástí mého profesního života.
  • A co Vy sama, ráda ještě stále dostáváte květiny nebo Vaše okolí volí jiné dárky.  A co Vám udělá zaručeně radost?
Květina mě vždy potěší. Mám nejraději ty „obyčejné české“ – narcisy, petrklíče, kopretiny anebo třeba sedmikrásky. Nejdůležitější je ale asi, aby byla květina darovaná od srdce.
  • Jaká je Vaše nejoblíbenější květina a naopak existuje nějaká, kterou ráda nemáte?
Jak už jsem naznačila, pro mě nejmilejší květiny jsou ty, které kvetou kolem nás. Nyní třeba fialky nebo modřence. Zajímavé z výtvarného pohledu mi ale připadají všechny květiny, z každé se dá vytvořit nějaká zajímavá kompozice. Takže neoblíbenou květinu nemám žádnou. Ke každému člověku se také hodí jiná květina, některé slečně sluší luční kvítí a jiné zas zvýrazní její půvab exotická protea či orchideje.


Ideální kytice pro muže .. po obdarování si může udělat zdravou večeři :)


  • Co Vašim klientů nabízíte ? V čem se lišíte od klasického květinářství kdekoli na rohu?
Stručně bych to možná vyjádřila slovy – jednoduchost, osobitost a tradice. Vyhýbám se klasickým, stále se opakujícím vazbám jako jsou svázané bílé kaly nebo růže, které můžete nalézt ve všech českých květinářstvích. Každé mé aranžmá je jedinečné a podtrhuje krásu konkrétní osoby, místa nebo příležitosti. Zároveň se snažím znovu vrátit slávu českým tradičním květinám a bylinám a ukázat, že třeba i březové větvičky, borůvčí nebo len mohou být součástí slavnostního aranžmá.

Uhádnete z čeho všechno se netradiční kytice plná dobrot skládá? :)




  • Vzpomenete si na nejzvláštnější požadavek klienta na kytici či výzdobu?
Jednou za mnou přišla budoucí nevěsta s tím, že vždy snila o svatební kytici, která bude tak dlouhá, jako ten nejdelší závoj. Při obřadu kráčela tedy kostelem s 4 metrovým pugétem s afrikány, okrasnými dýněmi a chilli papričkami. Baví mě plnit dívčí sny…
  • Nabízíte své služby jen jednotlivcům nebo děláte výzdobu i pro různé slavnosti, restaurace apod.? 
Z květin tvořím aranžmá pro všechny příležitosti, kromě svatebních kytic i pro výzdobu kostelů a jiných obřadních nebo historických prostor. Mimo živých či sušených květin používám také květiny stabilizované, které vydrží 2 -5 let a zútulní prostředí hotelu, kavárny, kanceláře nebo Vašeho domova. Kromě těchto „speciálních“ vazeb uvážu na přání také kytici jen tak pro radost.



  • Dokážete po tolika letech již odhadnout co ,který klient bude chtít na první pohled ? 
Určitý odhad už mám. Zároveň si sama představuji, jaké květiny by se k dané osobě nebo místu nejvíce hodily. Dávám přednost osobnímu rozhovoru s člověkem, který si květinu objednává, kde mi přiblíží své představy a já se poté pro něj snažím nalézt to, co by mu nejvíce vyhovovalo, slušelo. Snažím se také ukázat i jiné možnosti a kompozice, než ty, které znají z časopisů a představit českou floru jakožto bohatou zahradu plnou krásných a nevšedních květin.



  • Je něco čeho byste v tomto oboru chtěla ještě dosáhnout, plány do budoucna atd.?
 Přála bych si, aby se rozšířilo povědomí o českých rostlinách a jejich použití v květinářství. Aby se stále více stávaly součástí květinových vazeb, nejen proto, že jsou neprávem opomíjeny, ale například i z důvodu podpory lokální produkce, jejíž otázka je v posledních letech stále více aktuální. Také by mě lákalo otevřít si vlastní kamenný ateliér, který by byl nejen mou pracovnou, ale i příjemným místem pro setkávání se zákazníky a zároveň jakýmsi herbářem květin, kde by každý mohl najít tu svou. Ale v nejbližší době se těším na nová květinová přání a představy, které budu moci splnit




  • A poslední otázka, proč název Modrokvět?
Modrá barva je od nepaměti mojí oblíbenou a přála jsem si nějaký jednoduchý a obyčejný 

název a tak vznikl Modrokvět.





Musím uznat, že jsem moc ráda, že jsem poznala takto skvělou a zajímavou ženu :) A mockrát jí děkuji za nádhernou Jarní květinu přímo pro mě, no posuďte sami je nááádherná, úplně mě svou krásou dojala! Hezčí květinu jsme bezesporu nikdy nedostala! Originální a nádherná! Takže je Vám asi jasné , že až se budu vdávat kdo mi bude dělat květinu že ? :)

Moje krásná jarní květina :) Děkuji ..

Doufám, že se Vám celý článek líbil, i mé fotografie a na závěr použiji opět slova Petry ...

"Květiny jsou již sami o sobě hodny obdivu pro svou krásu a vůni, pokud se však navíc podaří proměnit je ve vkusnou dekoraci, mohou na člověka působit stejně příjemně jako krásný obraz či jiné umělecké dílo.
Z každého květinového originálu, který toto dokáže, mám upřímnou radost."
Petra Koubínová

Komentáře

  1. Nádherné pohlazení po duši! Díky za virtuální seznámení s krásnou paní Petrou a jejími květinami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, také jsem ráda, že náhoda tomu chtěla a paní oslovila mě, protože rozhodně mám jasno koho budu doporučovat kamarádkám a známím :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky