Statek Oblík - ovčí produkty

Nedávno se mi dostalo možnost objednat si farmářské ovčí produkty ze Statku Oblík, je to nový statek,který se pomalu ,ale jistě začíná prosazovat na trzích, ne tedy u nás v Praze,ale v Lounech :) Statek je totiž z Rané u Loun, šumák vím kde to je :) Ale mají odběry již i tady v Praze, viz na jejich FB profilu , zatím totiž nemají oficiální stránky, fungují jen přes FB. A ptáte se jak jsem na ně narazila, díky sestře , u nich ve firmě se totiž hromadně objednávalo a tak se mě zeptala zda se nechci přidat. Jedná se o klasické farmářské produkty.

 Jinak se zabývají chovem ovcí, koz a koní, plus produkcí mléčných i živočišných produktů. Můžete si tedy objednat ovčí sýry, tvaroh, jogurty nebo jehněčí maso. Myslím, že nabídku budou postupně rozhodně rozšiřovat. Navíc se na statku můžete i ubytovat, prohlédnout si prostory nebo dokonce nahlédnout pod pokličku výroby sýrů apod. Je tu k dispozici kavárna i restaurace...No uvidíme, zatím je to opravdu novinka a začínají vše rozjíždět, takové miminko v oblasti farem :)



A teď už k produktům, objednala jsem si pouze Čerstvý sýr a dostala jsem k němu na ochutnávku Jogurt ochucený medem a Tvaroh, vše samozřejmě od oveček. Sýr je poměrně dost velký viz foto, kde najdete i složení a musí se bohužel spotřebovat po otevření do tří dnů...takže pro dva lidi sakra fuška, nevěděla jsem že bude tak velký :) takže rozhodně doporučuji pro více lidí. Ale jinak je sýr naprosto výborný!!! Slanější a mazlavější, takže se hodí na malé kostičky jak do salátu,který nádherně ochutí, tak namazat na chleba se zeleninou, my ho měli s ředkvičkami a byl skvostný!! Fakt až najdu parťáka na objednávku beru ho minimálně ještě jednou :)


Tvaroh taky famózní, konzistenčně o něco málo hutnější než tvaroh v kostce. Opět nutná rychlá spotřeba, takže celý šel do tvarohové bábovky a ta byla dokonalá, na recept se brzy můžete těšit. A jogurt, ten jsem testovala naposled, chuťově výborný, akorát sladký,ale co mi nevyhovuje je konzistence, takový řidší a hrudkovitý,ale na konzistenci se prý intenzivně pracuje  a vychytávají se poslední mušky. Ale jinak byl chuťově fakt super. Ceny přesně nevím, takže pokud zaujalo zapátrejte na fb.



No nejsou roztomilé?


S jehněčím zkušenost zatím nemám a ani jsem neměla s kým jehně objednat a celé pro dva lidi by byl holý nesmysl :) Takže třeba jednou. Pro mě celé testování bylo moc příjemné, absolutně jsme spokojená a přemýšlím díky horší dostupnosti ovčích produktů o nákupu i příště. No kdo by to nebral s donáškou domů od sestry :D

Některé fotky jsou použity z oficiálního FB Statku oblík. 

Co vy a ovčí produkty? Máte nějaké oblíbené firmy ?

Komentáře

  1. Jé, to je paráda! Právě koukám po ovčích produktech. Kdo ví, zda se poté třeba nerozhodnu mít ovce doma (http://cs.wikipedia.org/wiki/Chov_ovc%C3%AD) :). Krom produktů jako jsou sýry, tvaroh, jogurty a maso se mi moc líbí třeba rukavice, pantofle (http://www.oveckarna.cz/ovci-protiskluzne-pantofle.html?force_sid=3597cda39db99a27f5afa7edb8575a4d) a tak :). Máte je také? Zajímalo by mě, zda jsou opravdu tak teplé, jak vypadají!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pouze jsem o této farmě a jejich produktech psala, farmu musíte kontaktovat na jejjich oficiálních stránkách :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky