Vanilkový extrakt

Je na čase udělat si recenzi na další dobrůtku z Biostylu, narazila jsem tam na stánek Vanilkový obchod, jak název napovídá řeč bude o Vanilce, jednom z nejsladších a nejznámějších koření :) Asi většina z Vás nechce a nekupuje chemické "vanilkové" cukry ani extrakty, všichni pořád pátráme, kde nakoupit za fajn ceny a aby byl produkt co nejkvalitnější a hlavně z pravé vanilky. Já do teď kupovala extrakt v Marks and Spencer,ale od té doby co jsem vyzkoušela extrakt z tohoto obchodu - Vanilkový obchod - už jinde nakupovat nebudu! Ano jak jste všichni uhádli půjde o kladnou recenzi :)



Začnu nejprve citací z jejich stránek, ten úvod se mi prostě moc líbí :

Její andělská vůně je nezaměnitelná a stejně tak chuť, která vás dokáže příjemně omámit. Řeč je o vanilce – o orchideji Vanilla, která se pěstuje na plantážích a sklízí se i zpracovává výhradně ručně. A právě to z ní dělá po šafránu druhé nejdražší koření světa. Nejenže má vanilka rozmanité využití v kuchyni, ale působí i jako přírodní antidepresivum, uklidňuje, eliminuje úzkost, napětí a pomáhá při nespavosti a nechutenství.

Stručné a výstižné, tohle vše charakterizuje Vanilku jako takovou.Mnoho z nás jí zná hlavně z hlediska gastronomie. Nejznámější je asi využití samotného lusku nebo vanilkového cukru. Ale jak lusky uchovávat také není jen tak, ideální je skladovat při pokojové teplotě, v temnu a lusky zabalit do folie, hlavní zákaz je vanilku vystavovat sluníčku a nebo ji naopak dát do lednice - zde se scvrkne a ztratí své aroma!


A co zde můžete koupit:
  • Vanilkové lusky - různé velikosti i množství a většina z nich Fair Trade :)
  • Vanilkový extrakt základní - tak jak ho zná většina z nás, 35% alc. a 100gr vanilkových lusků na výrobu 1 litru finálního výrobku.
  • Vanilkový extrakt double - tento jsem si koupila já na veletrhu, absolutně vez alkoholu, extra silný díky dvojité maceraci
  • Mletá vanilka - pro ty kdo mají radši sypací vanilku :)
  • Vanilkový cukr třtinový - kvalitní a hlavně přírodní cukr, sympatické je , že nepoužily klasický obyčejný bílý cukr, rozhdoěn body nahoru :)
  • Vanilkové víno - spojení vanilkové chuti a bílého vína
  • Vanilková káva
  • Vanilková pasta - spojení extraktu, mleté vanilky a trošky cukru dohromady, hodí se tedy na přímou spotřebu. Tak na tohle se musím brzo podívat, zaujalo :)
Takže nabídka je opravu velká, ceny mi přijdou vzhledem k vysoké kvalitě plus certifikaci Fair Trade víc než dobré! :) Bohužel zatím je doprava jen poštu, nebo někdo našel kde koupit v Praze? Určitě až mi dojde Double Vanilka budu objednávat znovu, použila jsem extrakt několikrát a jsem s ním moc spokojená, vůně je silná a stačí ho opravdu málo na kilo těsta jen lžička. Dále uvažuji o pastě a i mleté vanilce. Líbí se mi i typy na letáčku co jsem dostala na veletrhu takže Vám je sem nesmím zapomenout napsat :)

Tipy jak využít Vanilku :
  • Vanilková pasta = do krémů, rovnou na musli, do jogurtů apod. 
  • Vanilkový lusk = použijeme pouze vnitřek a zbytek lusku vložíme do mléka ideálně přes noc nebo delší dobu a získáme tak jednoduše ochucené mléko
  • Rychlý domácí vanilkový cukr = zakoupíme mletou vanilku a sami doma smícháme s třtinovým cukrem 
  • Vanilkový rum = do půl litru rumu vložíme tři vanilkové lusky na týden do rumu. 
  • Vanilkový ledový čaj = uvaříme litr Roiboos čaje ze tří sáčků, do ještě horkého čaje vložíme rozříznutý lusk a necháme zcela vychladit.Poté ochutíme cukrem, citronem a přidáme led. 
 No minimálně na rum a čaj se tedy chystám :) Co vy ?

Komentáře

Oblíbené příspěvky