Dokonalá tvarohová bábovka s vanilkou

Tvarohová bábovka je prostě klasika :) Vláčnou, tučnější a hlavně vynikající bábovku plnou tvarohu zná asi každý. Mě se nejvíc osvědčil tento recept z Apetitu.Jako základní a nejdůležitější ingredienci jsem tentokrát zvolila ovčí tvaroh z farmy Oblík. Holt potřeboval rychle spotřebovat a tohle je ideální recept, bábovka byla díky němu krásně voňavá a vláčná. Druhou velmi důležitou položkou v surovinách je kvalitní vanilkový extrakt,ideálně ten co jsem letos objevila na Biostylu :)Vůně vanilky ve spojení s dobrým tvarohem je k nezaplacení ...škoda, že mi nezbyl kousek k psaní článků :) Mám na ní zase obrovskou chuť.


Ingredience na jedno bábovku:
  • 160 g másla, změklého
  • 250 g cukru, vhodný je klasický bílý, pokud použijete třtinový změní trochu barvu bábovky na tmavší karamelovou
  • 4 vejce - rozdělíme na bílky a žloutky zvlášť
  • 500 g tvarohu, né ve vaničce, vhodný ke tvaroh v kostce
  • špetku soli
  • 200 g dětské krupičky
  • 1 prášek do pečiva
  • citronová kůra, sušená, ta je méně výrazná
  • 1 lžičku vanilkového extraktu
  • máslo a hrubou mouku na vymazání formy
  • moučkový cukr na ozdobu - není nutné,ale na pohled vypadá bábovka lépe
Nejprve si předehřejeme troubu na 170°C klasik nebo150°C horkovzduch. Pak si vymažeme máslem formu a vysypeme dokonale hrubou moukou.V jedné míse smícháme žloutky, cukr a máslo pěkně šlehačem do pěny. Přidáme citronovou kůru, tvaroh a vanilkový extrakt. Opět dobře zapracujeme. 

Krupičku smícháme s práškem do pečiva a solí a vše přidáme k první tvarohové směsi. Poté vyšleháme z bílků tuhý sníh, který stěrkou opatrně zapracujeme do zbytku těsta. Těsto přesuneme ( je hodně hutné ) do formy a pečeme v troubě cca 45-55minut. Tyhle hutné tvarohové bábovky se pečou o něco déle, ke konci je nutné poctivě hlídat a sem tam zkusit špejlí zda už není hotovo. Jakmile máme upečeno, necháme bábovku zchladnout, poté vyklopíme a pocukrujeme moučkovým cukrem. Myslím, že pokud milujete tvaroh stejně jako já možná pomalu radši udělejte hned dvě. U nás zmizela za jeden den :D

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Tvarohová je moje nejoblíbenější bábovka! Mám recept po babičce a vždycky se povede :) Zkusím ale upéct i tady tu podle tebe, s tou vanilkovou vůní bude určitě taky moc dobrá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doma jsme tvarohovou právě moc nedělali , spíš klasiku , mramorovou, třenou atd. Ta vanilka ten tvaroh skvěle doplní :)

      Vymazat
  2. Nedržet dietu, tak bych si ji hned upekla. Já vždy pekla jen ty klasické hrníčkové. Tvarohovou jsem ještě nevyzkoušela. Musím si opsat recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen drž dietu, já ti budu držet pěsti. Já jsem s dietami hrozná, ráno si řeknu budu ji držet a už v poledne hřeším :D

      Vymazat
  3. hm...určite skúsim...tvarohové koláče milujem, ale v do bábovky som tvaroh nikdy nedávala...takže pre mňa skvelá inšpirácia....a mi bude určite chuťiť...navyše mi je hanba, že odkedy som presťahovaná v Brne, tak mi tu len tak bez využitia leží nová bábovková forma....aaaaaa...vidím tu aj recept na žemlovku, idem kuknúť aj na ten...pekný dník;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo i koláče s tvarohem a ideálně povidly jsou pro mě neskutečná mňamka:) A celkově tedy tvaroh v pečivu. Tobě taky fajn den

      Vymazat
  4. byla chyba toto číst takhle večer, hned zítra se pustím do pečení :)) mám šílenou chuuuuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Jojo je to mor číst o jídle takhle na večer

      Vymazat
  5. Milá Jani, hned bych se přihlásila s tímto receptem do projektu Soni na blogu Unavená vařečka. Myslím, že to stojí za úvahu...Krásný večer...Věrka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky