Hovězí Tacos a tip na Mexický obchod

Poslední dobou mívám chuť na ostřejší jídla, takže prim u mě hraje Asijská nebo Mexická kuchyně, mexickou doma moc nedělám, jak jste si asi všimli , takže to teď spolu napravíme a ukážeme si super jednoduchý a super rychlý recept na Tacos. Tacos - jedná se o pšeničnou nebo kukuřičnou tortillu,která musí být menších rozměrů,ale může být buď tvrdá nebo měkká. Nejčastější a podle mě i nejchutnější variantou je tvrdá kukuřičná tortilla. Navíc náplním se meze nekladou, jedinou podmínkou je , že v správném tacos musí být maso,ale zda to bude právě hovězí , vepřové, směs, ryby nebo drůbež dáno není! Také v jaké podobě se maso bude upravovat - smažit, péct, grilovat, dusit, restovat je jen a jen na Vás. Maso může být natrhané ( o něco chutnější varianta ) nebo mleté. To jsem dnes využila já na svůj první Taco pokus :) To samé čím si následně Tacos dochutíme je jen a jen na nás - většinou se přidává zakysaná smetana, ostrá chilli nebo rajčatová omáčka, rajčatová salsa, guacamole, různé saláty nebo zelenina, koriandr, citronová šťáva a pod. Tohle jídlo má jen jedno pravidlo a to viz výše - tortilla má mít malé rozměry :)


Já si připravila Tacos s hovězím mletým masem s domácí chilli-rajčatovou omáčkou a vše dochucené kukuřicí a zakysanou smetanou. Výsledná chuť byla naprosto skvělá!! Pro jednoho na sytou večeři nebo oběd bohatě stačí 3ks. Koření na Tacos jsem si zakoupila spolu s kukuřičnými tortillkami v obchodě Mexicali hot shop. Který vřele doporučuji, mají tu spoustu dobrůtek pro mexickou kuchyni a co si tedy nemůžu vynachválit jsou klasické tortilly!! Mají dvě varianty pálivou a klasiku, chuťově nejlepší kupované tortilly co jsem měla a jsou za lepší cenu než v supermarketech!! Takže se opravdu vyplatí nakupovat zde. Co mě nenadchlo jsou kořenící směsi kde není přesně napsáno z čeho se skládají a ani chuťově mě neoslovily. Takže na podruhé jsem si dělala svou vlastní Taco směs, viz recept níže. Prodejna má rychlé dodání a navíc i kamennou výdejnu poblíž nákupního centra Harfa, kde se dá i platit kartou, takže pro mě best of obchod ala Mexico :) A ne nedostala jsem od nich nic zadarmo, jen ráda chválím,když jsem spokojená :D


Ingredience na Taco kořenící směs ( našla jsem poměr surovin na webu jen ženy , takže se jedná o stejný recept a autorovi za něj díky ):
  • 1 lžíce sušené mleté chilli papričky
  • 1/4 lžičky sušeného česneku
  • 1/4 lžičky sušené cibule
  • 1/4 lžičky červené papriky
  • 1 lžička černého pepře
  • 1,5 lžičky mletého kmínu ( nebo doporučuji trochu římského, je lepší )
  • 1/4 lžičky sušeného oregana ( můžete zaměnit za koriandr , výsledná chuť je skvělá )
  • 1 lžička soli ( tu jsem vynechala nemám ráda směsi se solí, raději si výsledné jídlo dosoluji sama )
Vše smícháme dohromady a skladujeme ve vzduchotěsné nádobě a lze použít samozřejmě na jiné recepty ala Mexico :)



Recept na hovězí Tacos ( množství si přizpůsobte podle osob ):
  • mleté hovězí maso 
  • koření na Taco
  • sůl
  • 2-3 chilli papričky, čerstvé
  • 1 malá žlutá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 400g rajčat v konzervě
  • špetka třtinového cukru
  • zakysaná smetana
  • olivový olej
  • kukuřice
  • římský salát, klidně i směs, záleží na vás
  • kukuřičné tortilly ( přímo na tacos, já je koupila v obchodě viz výše, ani jedna nebyla poničená a chuťově stejné jako v restauraci )
Nejprve si všechny suroviny nakrájíme a nachystáme. Maso ochutíme kořením a osolíme. Salát nakrájíme na nudličky, chilli papričky až na jednu zbavíme semínek a nakrájíme na drobno. Česnek prolisujeme a cibuli nakrájíme na malé kostičky.  Na olivovém oleji si  necháme zesklovatět cibuli, na minutu přidáme česnek a chilli papričky ( množství dle chuti a toho jak sneseme pálivé jídlo ). Pak přidáme rajčata  a necháme vařit. Omáčku rozmixujeme a dochutíme solí, trochou cukru a popřípadě ještě mletým chilli nebo pepřem. Necháme zchladnout.




Mezitím si na olivovém oleji osmahneme ochucené maso, trvá to jen pár minut. Dáme bokem a jdeme plnit tortilly. Je trochu problém dát je do něčeho ,aby nepadaly potvory na bok :)) Nemáte někdo tip na pěkné servírování? Pokud ano sem s ním do komentáře, tipy na to kde koupit papírové "lodičky" na servírování nebo nějaké jiné mističky,budu jen ráda. Nejprve dáme salát, poté maso, chilli omáčku, kukuřici a nakonec zakysanou smetanu a už jen podáváme :) Miluji to křupnutí :))) Tohle jídlo je prostě skvělé, je rychle hotové, vypadá moc pěkně a je výborné, má xvariant takže rozhodně tohle není poslední recept na Tacos.

Dobrou chuť

Komentáře

  1. Jo, tak tohle vypadá báječně! Tortilky mám, tak asi vyzkouším k obědu :) Valerie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Je to fakt vdečný oběd a i jako pohoštění pro návštěvu myslím, že super nápad

      Vymazat
  2. mňam, milujem mexické jedlo , len škoda, že sa musím v pikantnom krotiť keď varím pre decká, ale pre seba si urobím extra pálivé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo pro děti nic moc, ale já to pálivé prostě můžu :)) mňam

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky