Konopné semínko - pomazánka a ovocný salát

Konopné semínko již mnoho z Vás ochutnalo a buď jste mu propadli nebo Vás absolutně nenadchlo. Mě poměrně zachutnalo, takže jsem hledala jak ho využít a co vše s ním lze v kuchyni podniknout :) Takže až si tohle vitamíny nabité semínko představíme , uděláme si z něj výbornou Konopnou pomazánku nebo si jen zpestříme ovocný salát.

Konopné semínko je plod konopí,které se skládá ze slupky a jádra obsahujícího vysoké procento oleje. Tyto semínky jsou velmi bohatá na nenasycené mastné kyseliny a to hlavně nám prospěšných Omega 3 a Omega 6. Jsou bohaté na vlákninu, vitamíny i minerály. Jsou také dobrým zdrojem Lecitinu, takže jsou prospěšné jak pro naše tělo jako takové tak hlavně pro pokožku. Jsou tedy vhodné pro všechny,které trápí ekzémy, akné, lupenka apod. 

Já jsem dostala v Lohas boxu na otestování Pražené konopné semínko bez soli dr.Omega, jedná se o křupavější variantu než je samotné loupané semínko. Zachovává si i tak vysoké procento vápníku, fosforu i vlákniny. Hlavním vitamínem,kterého semínko obsahuje nejvíce, je cenný vitamín E -  antioxidant a vitamíny skupiny B. Pražená semínka jsou vynikající jen tak samostatně, do salátů jak ovocných tak zeleninových, nebo kamkoliv kde oceníme jejich křupavost. Konopí a to zvlášt toto pražené vyniká svou lehce oříškovou chutí. Přiznám se, že v menším množství mám tato semínka ráda, ve větším je již na mě jejich chuť příliš výrazná. Ale konopný olej miluji a to hlavně do zeleninových salátů místo olivového. Vřele doporučuji vyzkoušet!

Průměrné výživné hodnoty na 100 g: 
Energetická hodnota: 2319 kJ (554 kCal), bílkoviny: 26 g, tuky: 36 g z toho: nenasycené: 32 g, nasycené: 4 g, sacharidy 31 g, z toho cukry 2 g, a vláknina 29 g, sodík 0 mg, sušina 5 g.


A kam jsem tedy semínka využila?

Ovocný salát s konopím


Ingredience na ovocný salát s medovou zálivkou :
  • 1 menší čerstvý , zralý ananas, oloupaný a nakrájený bez středu na kostičky
  • 1 nektarinka, nakrájená na malé kostičky
  • pár jahod na půlky
  • 1 banán, nakrájený na menší kousky
  • med
  • citronová šťáva
  • trocha mandlového oleje, lisovaného zastudena
  • trocha pražených nesolených konopných semínek
Ovoce smícháme v misce a zakapeme dresingem z medu, citronové šťávy a trochou oleje z mandlí. Díky oleji se budou lépe vstřebávat vitamíny rozpustné v tucích. Celý salát dobře promícháme a podáváme posypaný semínky. Semínka jsou zde skvělým doplňkem, díky své oříškové příchuti a křupavosti se stane z klasického ovocného salátu luxusní pochoutka :)


Konopná pomazánka 

Ingredience na 250g pomazánky:
  • malá hrst pražených konopných semínek
  • špetka soli
  • třtinový cukr podle chuti
  • 120 g loupaných mandlí
  • 130 g nesolených loupaných buráků
  • mandlový olej, za studena lisovaný , přidáváme podle toho jakou konzistenci chceme mít , čím víc oleje tím méně hustá pomazánka bude

Do mixéru vložíme buráky i mandle a spolu s konopným semínkem umixujeme na konzistenci másla. Pak přidáme mandlový olej, špetku soli a cukr dle chuti a vše opět promixujeme. A máme hotovou zdravou a crunchy pomazánku nabitou vitamíny, minerály :)


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Sakryš, zrovna včera jsem dosypala poslední zbytky semínek. Sypala jsem si je do kašičky a kolikrát jedla i holé :D A takhle mě nalákáš na pomazánku :) Budu si je muset koupit, tahle konopná mňamka se mi tuuze zamlouvá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, tak to já jsem trochu pozadu, ještě jsem je neochutnala, budu muset napravit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej potom vědět jestli zachutnalo nebo ne :)

      Vymazat
  3. ...objevila jsem kouzelný blog...je Tvůj ...Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Díky :) a taky byla luxusně dobrá, k snídani jako když najdeš :)))

      Vymazat
  5. Ahojky Jani,
    tak konopné semínko mi ve stejném sáčku bydlí spolu s ostatními "superpotravinami" v košíčku v kuchyni... Ale na rozdíl od ostatních semínek jsem mu nějak nedokázala přijít na chuť. V ovesné kaši mi nechutná a samotné je na křupání dost chuťově výrazné.
    Ale až jak tady čtu ten článek, tak mě napadl geniální nápad! Podrtit semínka v hmoždířku a ochutit s nima třeba tvarohovou pomazánku s pažitkou! Cha! Takže díkec za impulz k přemýšlení a vlastně i za nápad! :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) U mě tohle byl první a poslední balíček, extra mě to neoslovilo, ted ujíždím na chia :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky