Trhací buchta s ořechy

Tenhle recept je opravdu pecka, jedna z nejlepších sladkých dobrůtek co jsem ochutnala a je tak jednoduchá, suroviny většinou máme běžně ve spíži a není tak problém vykouzlit tuhle dobrůtku kdykoli nás honí mlsná.  Recept mám od mé oblíbené Maryny , čímž jí moc děkuji. Držela jsem se receptu skoro na 100% a vyšel na jedničku s hvězdičkou. Mňam. Ta vůně při pečení a pak odtrhávání ještě vlažné buchty je luxusní.


Ingredience na těsto : 
  • 290 g hladké mouky
  • 40 g moučkového cukru
  • 9 g sušeného droždí
  • 60 g másla
  • 90 ml mléka
  • 50 ml vody
  • 2 vejce
  • půl lžičky soli
Máslo a mléko rozpustíme v jednom hrnci, pouze dokud se máslo nerozpustí, nesmí přijít k varu! Všechny ostatní ingredience smícháme dohromady v jedné míse, pak přidáme lehce zchladlé máslo s mlékem. A uhněteme v pružné těsto, nenechte se odradit,když bude trochu lepit. Poté přikryjte čistou utěrkou nebo folií a nechte dvě hodinky kynout. Poté těsto na pomoučněném vále vyválíme na obdélník jak Maryna uvádí cca o velikosti 30x50 :)


Ingredience na náplň:
  • 100 g mletých ořechů podle chuti, já použila lískové ořechy a posekala jsem je nahrubo, což je trochu těžší při manipulaci , všude padají :)))) ,ale výsledek je křupavější, takže záleží jen na Vaší chuti
  • cca 2 lžíce skořice
  • 100 g třtinového cukru, nezaměňujte s klasickým , nemá tu karamelovou příchuť
  • 60 g rozehřátého a mírně zchladlého másla

Rozválené těsto potřeme máslem, posypeme ořechy, cukrem a skořicí. Poté rozkrájíme na  cca 5-6 stejných dlouhých obdélníčků. Ty na sebe opatrně navrstvíme a opět překrojíme viz foto. Pak už jen naskládáme do formy vyložené pečícím papírem a dáme zapéct do trouby vyhřáté na 180°C cca 30-45 minut. Mě to trvalo trochu déle , kolem té třičtvrtě hodinky. Hotovou buchtu poznáme podle zlatavé barvy a když píchneme špejli doprostřed je čistá a buchta pevnější. Podáváme ještě vlažné , to je totiž trhací buchta nejlepší :)



Dobrou chuť

Komentáře

  1. No to vypadá úžasně!!! A ořechy - ty já miluju ve všem!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ,škoda ,že jsem doma neměla pistácie s těmi to musí být luxusně dobré :)

      Vymazat
  2. Panebože to vypadá skvěle! No to to je nádhera, slintám. Ty mi děláš chutě :))

    OdpovědětVymazat
  3. Musím ji zase udělat, je boží ! Fakt jak trdelník :) mňam hned bych si dala :D Akorát mě štve, že se s ní dělám celkem dlouho a snězená je za 5 minut :D Ale ta chuť.. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo trdelníku je to hodně podobné, jen víc a lépe ochucená řekla bych. To jo za pět minut je fuč , příště udělám rovnou dvě najednou

      Vymazat
  4. Podle toho jak to vypadá, to nemůžu upéct - snědla bych to totiž na posezení:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Co jsem objevila tento recept, nedělám nic častěji jako tuto trhací buchtu. Jen upravenou ve vegan verzi a na půl s moukou celozrnnou. Vyzkoušela jsem dnes udělat mák s cukrem a ořechy a je taky skvělá.... super recept

    OdpovědětVymazat
  6. Je jednoduše geniální! Dělala jsem ze špaldovky, těsto malinko řidší, musela jsem podsypávat, víc ořechů, vlašských jen nahrubo podrcených. Výsledek ohromující! Skvělý recept!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze špaldové mouky bude určitě ještě lepší :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky