Čokoládový fondant s višňovou omáčkou

Máte rádi čokoládu? Jednoduché recepty a sladkokyselé višně? Dobré červené víno? Pokud jste si na všechny otázky odpověděli stejně jako já ANO tak jdeme na nový recept na - Dokonalý čokoládový fondant s višňovou omáčkou. A jakou roli, že zde hraje víno? Hned dvě role - obohatí již tak vynikající višňovou omáčku a ještě si s ním připijeme :) A musím se přiznat, oboje je pro mě poprvé...ano poprvé kombinuji , tedy díky výběru Petera z Vinorum červené víno k dezertu a poprvé také ochutnám Čokoládový fondant. Asi jsem opravdu poslední,ale ještě jsem fondant neochutnala. A také jsem ho i dnes dělala poprvé.No a jak to dopadlo? Skvěle...a je to tak výborné a jednoduché , že je to prostě povinnost pro všechny kdo milují čokoládu..Za recept a to, že se vše i na poprvé podařilo musím poděkovat  skvělé Markétě z blogu Kitchenette, díky které se fondant povedl na jedničku. Omáčka byla taková moje improvizace ,která vyšla skvěle :)


Ingredience na 2- 4 porce ( podle velikosti zapékací nádoby ) :
  • 2 vejce
  • 2 žloutky
  • 60 g třtinového cukru
  • 110 g másla
  • 100 g vysoko procentní čokolády ( doporučuji 70-85% )
  • 2 vrchovaté lžíce hladké mouky
  • kakao na vysypání pokud chcete aby "bábovičky" byly tmavší na povrchu nebo hladké mouky pokud světlejší, za mě určitě kakao :)
  • máslo na vymazání formiček
  • cca 300 g višní , mohou být i mražené
  • třtinový cukr podle chuti
  • 1dcl červeného vína , já měla díky Vinorum skvělé Loliense
  • trocha moučkového cukru na poprášení
Nejprve si předehřejeme troubu na 200°C. Formičky vymažeme máslem a dokonale vysypeme kakaem. Jinak nepůjdou vyklopit!! Teď je na řadě omáčka z višní. Do hrnce dáme višně, pokud máme mražené již nemusíme přidávat decku vody, pokud čerstvé - přilijeme kromě decky vína u vodu. A necháme cca 10minut vařit na mírném ohni. Poté višně ponorným mixérem rozmixujeme a směs osladíme podle naší chuti, za občasného a později stálého míchání ,vaříme do požadované hustoty. Pokud chceme dokonale hladkou omáčku, musíme ji přecedit přes velmi jemné síto, mě však kousky nevadí, naopak je mám ráda, takže jsem necedila.  Omáčku stáhneme z ohně a dáme stranou.


Nyní si ve vodní lázni pomalu rozpustíme čokoládu s máslem. Mezitím si elektrickým šlehačem v míse spojíme v pěnu cukr a žloutky i vajíčka. Do této vajíčkové směsi pomaličku zašleháme rozpuštěnou čokoládu. Nakonec přidáme dvě lžíce prosáté hladké mouky a plníme do 3/4 formičky. Ihned dáme do trouby a pečeme cca 7 minut, pokud máme formy větší a vzniknou nám jen dva fondanty tak pečeme déle cca 12mint. Fór je v tom, aby byly upečeny jen kraje a střed tekutější. Garantuji Vám, že jakmile upečete dvě tři várky, vychytáte si přesně čas, jak moc upečené Vám fondanty chutnají :)


Upečené fondanty necháme ještě deset minut vychladnout ve formičkách a až poté vyklopíme na talíře. Posypeme moučkovým cukrem a pokapeme omáčkou. A už si jen užíváme osvěžující chuť višní ,kterým dodá neobvykle plnou chuť červené víno a dokonalou sametovou chuť čokolády. A proč tedy červené víno? A právě Loliense? A už jste někdy párovali jakékoliv víno se sladkým, s dezertem? Já ještě ne, takže pro mě bylo zásadní informací to, že všeobecně by mělo platit , že víno má být  fous sladší než pokrm ke kterému je párován. Navíc je teď hodně v kurzu párovat čokoládu s tím správným vínem, takže pojďme být moderní :D A nebát se testovat a zkoušet nové věci. Předem chci říct, že červeným vínům moc neholduji a o to těžší zkouškou bude muset červené víno cuvee typu Bordeaux projít. Víno má nádherně temně rudou barvu a krásnou výraznou vůni. Nejprve jsem ho otestovala samotné a zachutnalo :) je hooodně výrazné a není tak sladké jak jsem předpokládala.A už díky Peterovi vím proč :))) Maďarská vína totiž přirozeně sladší nejsou a ty co se tu prodávají jako sladká maďaská vína jsou jen uměle doslazované ( a to nechceš :D ) .... Pak jsem ho ochutnala k samotnému čokoládovému fondantu bez omáčky a páni!!! Ono to fakt ladí :))) Neruší to chuť čokolády ani v nejmenším. Hmmm zajímavé. A pak jsem zkusila i s omáčkou a tady už to tak neklape - tohle nebude šťastně spolu žili až navěky :D Ale mám pocit, že je to hlavně tím, že jsem udělala omáčku sladší, myslím, že kdyby byla méně sladká a víc kyselá po višních byla by kombinace lepší.  Takhle se v ústech stává víno příliš trpké a výrazné. Takže za mě rozhodně doporučuji Loliense k čokoládovému fondantu bez této omáčky a budete spokojení :) A navíc čokoláda je afrodiziakum ne? A co podporuje zdárný konec romantického večera víc než sklenka silného , dobrého červeného vína :)) Tak si užijte krásný romantický večer a já jdu dojíst tu výbornou čokoládu :)


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Odpovědi
    1. Mě taky, víš jak rychle to bylo snězené?...a to bych si dnes dala znovu :)

      Vymazat
  2. Tohle bych si dala hned a bez kecu :) Vypada to skvele!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bez keců hned dvakrát za sebou :)))))

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky