Food pořady aneb na co se dívat a co radši vypnout..1.díl

Dnešní článek bude zase trochu povídací a to konkrétně o Food pořadech a to jak českých tak zahraničních. Ale dnes se zaměříme jen na ty naše. Zahrnu sem všechny,které něčím zaujaly ať už kladně nebo naopak. Připojím i odkaz kde si je můžete pustit a zpříjemnit si tak dny kdy jen leje a leje :)
Nejprve se koukneme na pořady o jídle v našem českém rybníčku :)

Menu domů / Menu v sezóně

Je tu ještě někdo kdo by neznal díky Streamu tyhle dva pořady? A jejich neskutečně skvělou autorku KoKo aneb pravým jménem Veroniku Kokešovou? Myslím, že už nikdo takový ,kdo se alespoň trochu zajímá o jídlo asi není. Veronika je neskutečně talentová ženská ,která má můj obdiv i respekt. Nejen , že umí skvěle vařit, ale sama si pořady stříhá , režíruje , do toho je i moderátorka, což je Vám jasné už při prvním puštěném díle. Jelikož ona to s námi diváky prostě umí zkoulet, má příjemný hlas a prostě s námi umí pracovat :) Je vtipná, má švih, recepty jsou krásné a zvládnete je podle ní raz dva. A hlavně celý pořad má šťávu!!! A to je to co českému rybníčku v gastro pořadech krutě chybí a ona mu to po hrstech dopřává! Za mě je tohle nejlepší food pořad u nás. Je to takový můj Jamie Oliver v "sukni" , je vtipná a rozhodně se nebojí umazat, promíchat něco rukama apod. Prostě jídlo miluje a to je vidět. A kromě Streamu jí najdete na jejím blogu Menu domů, který s video recepty úzce souvisí. A nyní chystá i svou první kuchařku a tu rozhodně musím mít! Takže Veroniko držím pěsti ať se daří a ať mě ještě dlouho bavíš svými super Food pořady :) Za mě jsi jednička.

Kluci v akci

No to je taková stálice díky České televizi, ti už nám vaří taky pěkně dlouhou dobu. A kdo , že nám to vaří ? Přeci Filip Sajler a Ondřej Slanina ( super jméno pro kuchaře :) . Oba kluci jsou šikovní o tom žádná, pořady jsou dobré,ale prostě občas si je pustím,ale nic to ve mě nezanechá. Uvařím podle nich,ale moc se nepobavím, nějak to pro mě nemá dostatečný náboj.Nemám jim co vytknout, dělají to dobře,jen nějak něco tomu chybí. Znáte to , uvaříte dobrou polévku, z kvalitních surovin,ale ochutnáváte a ochutnáváte a něco tomu chybí...a to něco právě dělá to co vás pak posadí na zadek a řeknete si páááni tak to je ono ...


Deník Dity P.

No další počin České televize aneb první kuchařská show Dity Pecháčkové, kterou všichni známe díky Apetitu a nyní i díky Albert magazínu. Dita je pro mě bohyně kuchyně, co udělala s oběma časopisy je neskutečné, je strašně šikovná a pod jejím vedením vznikají nádherné magazíny i publikace o vaření. Její první kuchařku mám snad nejraději a je to na ní znát, je nejvíc osahaná, vazba tolik nedrží,ale je to moje stálice. Nyní se pracuje na druhé, která bude moje jakmile spatří světlo světa :) ! Krásné fotky a prostě celkově super kuchařka. A co pořad? No co o něm říct....asi jen prosím Ditu zůstaň jako autorka v pozadí a netoč další prosíííím. Abyste chápali, Ditě to strašně na obrazovce sluší, je to plnoštíhlá kočka, které to fakt sekne. Kuchyň má nádhernou, skvěle natočené fakt dokonalá práce. Ale než promluví, prostě ten projev a celkové vystupování a scénář k pořadům je katastrofa...Já se na to nevydržela koukat nikdy do konce, strašně to ruší, kdyby k tomu byly titulky asi bych to dala. Ale prostě ten celý styl...no ten kdo viděl asi chápe. Hodně mě to mrzelo, protože na tenhle pořad jsem se dost těšila. Ale prostě nepovedlo se...Takže za mě Dita ano všemi deseti ale ne na televizní obrazovky :(


Pořady kuchaře Pohlreicha

Zde nebudu hodnotit konkrétní pořad , jak znáte Pohlreicha měl jich už mraky a to konkrétně na Primě -  Ano šéfe!, Na nože!, Šéf na grilu!, Česko vaří s Pohlreichem a Už dost šéfe! Některé jsou o vaření víc a některé jsou spíš o show. Nicméně Zdeněk má švih, osobitý smysl pro humor a umí se dobře prodat :) Před tím smekám, je skvělý kuchař co své práci rozumí. Jeho pořady nejsou typicky vařící,ale spíše show. Neříkám, že podle něj uvaříte kachnu ,ale rozhodně se pobavíte :) A to je dobře. Mám jeho pořady ráda, nesleduji je extra pravidelně,ale vždy pobaví a zlepší náladu. Co už mám ráda méně, jsou jeho kuchařky, jsou bez nápadu, nudné a prostě mám z nich pocit , že je Zdeněk nepíše, chybí v nich jeho náboj, jedná se jen o soupis surovin bez duše. Takže kuchařky fakt ne,ale pořady to ano :)



Herbář


Patří sem nebo nepatří? Toť otázka :) Trochu vaření tam bylo, byly tam DIY projekty a kouzlení s bylinkami, takže ano okrajově sem patří. Jedná se opět o pořad České televize, opět krásně natočený, na ČT to prostě jinak asi neumí :) Zajímavé, i když pro mě málo rozvinuté reportáže, byly hodně obecné, tak aby to bavilo širokou věřejnost. A moderátorky zde byly dvě slavné maminky - Kateřina Winterová a Linda Rybová. Celkově pořad byl laděný přišlo mi hlavně pro cílovou skupinu maminky s dětmi. Ale i když Kateřina byla mile vtipná a šlo jí to na jedničku. Tak Linda to totálně zazdila!( a nic proti ní nemám, je to nádherná ženská, kterou jako herečku mám ráda,ale tady to přepískla...) Nemyslím, že to byla její vina, spíše tak byl postaven scénář a celkově měl pořad být asi roztomilý, ňuňací, afektovaný a rozplizlý jak děcká ručka s marmeládou, samozřejmě doma vyráběnou....Já nevím proč to nenatočit vtipně, s láskou ,ale bez těch afektovaných rádoby vtipných přeslazených hlášek? Vždyť to nebyl pořad pro děti. No přítel když jsem si pár dílů pustila měl záchvaty smíchu jestli to není Lálá a poo pro dospělé, že nic trapnějšího neviděl :) No nic, pěkný nápad,ale zase to nějak nevyšlo no....


S Italem v kuchyni


Tak tohle je takový náš český Ital :) Když sem pořad díky Primě přišel poprvé byl to dost boom :) Ital co vaří  s jeho srandovní češtinou to bylo i zábavnější a navíc vařil Italskou kuchyni ,kterou mi Češi máme hodně rádi. Pěkně natočené, zajímavé recepty a Emanuele Ridi je zábavný, sympatický chlapík. Je to příjemná show, která tu chyběla. Sice díly ,kdy si zval hosty jako Halinu apod. jsou horší a sklouzlo to do čecháčkovského způsobu ukažme co celebritka co tmu prd rozumí papá,ale i tak dobrý pořad, který vesměs hodnotím kladně. A stejně jako s Pohlreichem tak i tady Emanuele má kuchařky, které nejsou tak zajímavé jako samotný pořad,ale rozhodně jsou lépe propracované než už Zdeňka.


Když vaří táta

Hmm projekt Primy Když vaří táta, je milé vaření se sympatickým chlapem. To je tak celé co o tom mohu říct, absolutně mě to nechytlo, nebavilo..nemastné, neslané stejně jako kuchařka Martina Polačka. Co víc dodat...neurazí, klidně si to pusťte ,ale dle mého názoru ani nenadchne.


Peklo na talíři


Roman Vaněk, je prostě formát, je vtipný, sympatický a prostě to s námi diváky hodně dobře umí :) Pořad i když je zajímavý a není o vaření, jako spíš o kvalitě potravin,je celý jen o show. Nic moc nám nedá, Roman by si zasloužil pořad delšího formátu ,kde by se člověk dozvěděl daleko víc informací, jít trochu více do hloubky. Celkově bych si Romana uměla představit v nějaké cestovatelské show kde bychom spolu s ním ochutnali různé krajové speciality apod. Tak třeba v budoucnu bude i lepší pořad. Ale celkově Peklo na talíři je klasika,která pobaví :) A občas i solidně šokuje.


No a Romanem končíme. Docela dost pořadů v tom našem malém českém rybníčku co? Taky jsem se divila na kolik jsem si vzpomněla...a že znáte ještě nějaké, sem s nimi do komentářů :) Záměrně však nebudu hodnotit antikuchaře tipu pána od B. , ne neřeknu to jméno  - jméno Lorda Voldemorta se také nesmělo vyslovit nahlas :D A pak všechny celebrity co houby umí vařit a cpou se do toho!! Ty taky nebudu hodnotit a ani zmiňovat a nedej bože toho ........... z Novy , bože to je snad fór, výsměch ne? No nic, kliddd , klid dýchej..no ten mi vždycky zvedne mandle. To je jak kdybych já začala točit videa jak postavit barák za pět padesát nebo já nevím co ....no nic kliiid :) Takže tyhle ani do komentáře nepište o těch se v gastro světě nemluví, leda po pár pivech žertem :)


Tak co líbí se Vám pořady? Co vy na ně? Moc se těším na komentáře a názory.

Komentáře

  1. Vzhledem k tomu, že nemám televizi, a vaření tak nějak extra neholduju, protože podle receptu se mi málo co povede, tak mám nejraději Vaňka, a to hlavně díky peklu na talíři ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou televizí tě obdivuju :) Mě by chyběla na občasné nenasytné sledování seriálů typu Přátele nebo dvě Socky. A většinu food pořadů sleduji spíše přes internet, takže televizi máme doma na fobal :))) u kterého žehlím abych ho přežila :))) a nebp právě na seriálové orgie. Jinak na nic, jo vlastně na lapání prachu. Já jsem spíš na dvd ,kde se ale zase chytrá televize hodí, protože se propojí s pc a je hned lepší obraz..takže ani televize by mi faakt chyběla...hrozné přiznání :)

      Vymazat
  2. Mám ráda pořady o vaření, sleduji je někdy i na internetu.
    Někdy kouknu i na ČT1 na Vše o vaření.
    Zajímavé recepty jsou na TV Paprika.

    OdpovědětVymazat
  3. Z těchto mám rozhodně nejradši Herbář. :) Přijdou mi obě komentátorky velice sympatické. :) Máš hezký blog! Stala jsem se pravidelnou čtenářkou a byla bych moc ráda, kdyby ses také stala pravidelnou čtenářkou u mě na blogu :)

    Corculum♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu :) Herbář je pořad se skvělým nápadem, jen pro mě malinko přeslazený :D

      Vymazat
  4. Nějaké pořady znám, ale nějaké jsou pro mne úplnou novinkou. S klukama v akci jsi to vystihla přesně, cítím to trochu stejně, ale mám je i beztak ráda a hlavně, když jsem podle nich někdy něco uvařila, tak to prostě vyšlo na jedničku a chutnalo nám to opravdu moc. Dita mi v televizi moc nevadila, ale vyděla jsem jenom jeden díl, bylo to takové vše vyumělkované, někdy až kýčovité, ale je to prostě její styl, takže mě to nechává chladnou. Nejraději mám pány Vaňka a Pohlreichta, jsou prostě vtipní. Díky za souhrn a pěkný článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je přesně to slovo kýč a vyumělkované :)

      Vymazat
  5. Kluky v akci mám moc ráda, nejvíc mám oblíbeného Filipa, pro kterého jsem pracovala jako hosteska při otevření jeho bistra na Pankráci, jménem Pankrácký Rynek, je moc fajn a pohodovej chlap :))) Na mém blogu je soutěž o bělící pásky na zuby, takže pokud ses nezapojila ještě, budu moc ráda za tvojí účast.:))) Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky