Salát Caesar

Dnes si ukážeme velmi oblíbený a neskutečně chutí nabitý salát Caesar. Plus jako třešničku na dortu mám pro Vás překvapení ....Jako milovník vína, pozor né odborník - píši milovník. To je dooost velký rozdíl :) Mám obrovskou radost ohledně nabídky z malé a rodinné vinotéky Vinorum , že mě trochu naučí kombinovat lépe víno a jídlo...asi už se nemohli koukat na to jak vždy napíši jen - doporučuji sklenku vína, ideální s bílým vínem apod. :D Díky nim si ukážeme pár receptů a nakombinujeme k nim víno podle hlavních ingrediencí tak aby skvěle doplňovali pokrm. Napíšeme si proč zrovna toto víno a pak pohled mě jako milovníka ,ale naprostého laika...tak jdeme na to. A co uděláme jako první? No přeci dáme si dobře vychladit bílé víno :) Dnes to bude Maďarské Skizo..



Druhý krok bude uvařit si chutný a velmi sytý salát Caesar...a proč , že se tak jmenuje a jaký je tedy ten pravý nefalšovaný? Jako u mnoha tradičních receptů, která už se nějaký ten pátek dělají je i tady těžší dohledat ten původní prvotní recept. Každopádně podle nejvíce zdrojů se jako autor považuje Cesare Cardini což je italský kuchař,který působil jak v USA tak i v Mexiku. A jako prvotní recept je většinou považován o něco chudší salát než na ,který jsme zvyklý - pouze římský salát,krutony, žloutky, parmezán, citronová šťáva, vinný ocet, olivový olej, česnek, worcestr omáčka a pepř. A tak ho největší gurmáni uznávají jako pro ně jedinou variantu. Druhá varianta ,která je nejvíce rozšířená navíc obsahuje kuřecí maso, ančovičky, slaninu a pikantní hořčice. A ten si dnes uděláme.

Ingredience pro dvě osoby:
  • římský salát
  • kousek světlého pečiva na krutonky, ideálně den staré italské bílé pečivo
  • 1 větší kuřecí prsíčko, pokrájené na menší kousky
  • cca 5-6 plátků dobré libovější slaniny
  • sýr Gran Moravia 
  • pepř, ideálně čerstvě mletý
  • sůl
  • olivový olej
  • kousek másla
  • na dresing - olivový olej, citronová šťáva, bílý vinný ocet, 2 ančovičky v oleji, 1 žloutek, polovina stroužku česneku,trocha cukru,dijon hořčice,worcest omáčka
Jako první si nachystáme dresing, někdo má ráda větší kousky ančoviček a česneku, v tom případě mixér vynechá a jen nadrobno vše krájí. Ale já mám ráda jemnou konzistenci bez kousků, takže jdeme mixovat. Do mixéru dáme česnek, ančovičky a všechny ingredience až na olivový olej. S octem a citronovou šťávou šetříme - dáme jen malinko a pak chuťově budeme ladit. Tyto suroviny pěkně umixujeme na jemnou pastu. Poté po troškách zamixujeme olivový olej až do dresing konzistence. Doladíme chuť a je to. Pokud se divíte , že v receptu na dresing není sůl, je to tím, že ančovičky jsou extra slané sami o sobě, klidně zkuste napoprvé přidat jen jednu ančovičku a pak třeba postupně přidávat, je to opravdu výrazná chuť!


Pečivo si nakrájíme na malé kostičky a dozlatova opečeme na pánvi na kousku másla. Nyní si ochutíme kuřecí kousky jen solí a pepřem. Na pánev dáme nejprve pěkně opéct dozlatova slaninu a poté na stejné pánvi opečeme dozlatova kuřecí maso. Čím jsou kousky kuřete tenčí tím kratší bude doma propékání masa. Když se opéká maso je načase nachystat na talíře římský salát, jen ho pěkně rustikálně natrháme, hlavně žádné krájení!!! Má to být sexy vzdušný salát. Na salátové lístky poklademe slaninu, kuře, posypeme plátky tence nakrájeného sýra, krutony a ochutíme dresingem. Celý salát na závěr ještě opepříme čerstvě mletým černým pepřem a už jen podáváme se sklenkou dobře vychlazeného Skiza.

A proč tedy zrovna bílé víno Skizo? Celkově k bílému kuřecí masu se samozřejmě hodí bílé víno, tak jsme o krůček blíž výběru. Vína vybíráme lehčí s fresh chutí. Toto víno je typickým příkladem lehkého letního vína z Balatonu. Jako hlavní tóny jsou zde jablko, citrusy, bezinkové a kopřivové tóny. Skizo je velmi aromatická kupáž ( z francouzského coupage, jedná se o záměrné mísení různých druhů - odrůd vín, za cílem získat jedinečné víno , chuťově zajímavější apod. ) sauvignon blanc a pinot blanc s jemně trpkým zakončením. A teď trochu reality jak to vidí laik jako já :) Víno za prvé má nádhernou nápaditou etiketu,prostě nemůže nezaujmout :) Má krásnou velmi světlou barvu a chutí je opravdu lehoučké letní víno. Když zavřu oči a snažím se najít něco z výše zmíněných tónů jako první rozhodně cítím citrusy a jablka a něco v pozadí takového výraznějšího že by kopřiva? No tak vytříbenou chuť a čichové buňky tedy nemám. Jsem ráda,že jsem poznala dva tóny. Víno jsem ochutnala samotné, pak v kombinaci s kuřecím masem a pak v kombinaci se všechny surovinami salátu najednou. Samotné je naprosto skvělé, strašně mi chutná ta lehkost, pomalu i zapomenete , že je zde nějaký alkohol :D Ke kuřecímu masu je to skvělá kombinace, opravdu nic neruší a jdou k sobě skvěle. Co mi možná malinko vadí je v kombinaci kompletního salátu - chuť dresingu,který mi přijde na toto víno těžší. Takže rada na závěr, toto víno za mě rozhodně k lehčím salátům, ke kuřecímu masíčku a rozhodně zkuste kombinaci s bruschettou, myslím si, že to bude dokonalá dvojka :) Hmm už se vidím někde na pikniku, na dece, sluníčko, bruschetta a k tomu tohle super letní víno ....


Dobrou chuť

Komentáře

  1. Caesar je v létě můj nejoblíbenější salát :) já ho akorát dělám vegetariánský :) s marinovaným tofu, to je pak největší ňaminka :) A bílé víno mi moc nechutná, já radši červený :)) Ale líbí se mi, jak to popisuješ! Hlavně ty citrusy mě lákají. A ta etiketa je super :D prostě věci, co jsou hezký i z venku jsou nejlepší :)

    > GIVEAWAY NA MÉM BLOGU <

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tofu bude také skvělý a jakou děláš zálivku?

      Vymazat
  2. ja som ho mala zrovna dnes na obed, ale nie doma robeny, nechala som to na restiku :) ale bol veru mnamkovy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když člověk narazí na restauraci kde dělají tenhle salát poctivě a dobře je to super :) Já ho měla dobrý jen jednou v restauraci jinak to byla vždy tragédie :/

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář :)

Oblíbené příspěvky