Dýňová polévka se žlutou řepou

Pokud už se na sladké cukroví, dortíky nebo tučné chlebíčky apod. nemůžete stejně jako já podívat, tak tu pro Vás mám rychlý recept na zajímavou variantu klasické dýňové polévky, která zahřeje ,zasytí a jak já říkám i pohladí na duši.Což teď ,když na mě leze nějaký bacil opravdu potřebuji.  Takže co je tou velkou obměnou ? Právě žlutá řepa, ano většinou všichni známe červenou, já do teď také,ale žlutá je méně chuťově výrazná a já jí sehnala přes mé oblíbené bedýnky - Svět bedýnek :) Polévka díky řepě, má více zeleninovou chuť a zářivější žlutou barvu. Ideální je k ní dýně Hokkaido ,ale já sehnala už jen muškátovou nebo máslovou,ale i s tou je polévka vynikající.



Ingredience na polévku cca pro 4-6 osob:

  • 1 dýně středně veliká
  • 2 vetší žluté řepy
  • kousek zázvoru, oloupaného
  • 1-2 stroužky česneku
  • 1/2 žluté menší cibule, na kostičky nakrájená
  • kousek másla
  • pečivo na krutonky
  • olivový olej
  • 1-1,5 litru zeleninového vývaru
  • 12% smetana ( nebo kokosové mléko )
Nejprve si oloupeme dýni i řepu, obě nakrájíme na menší kousky. Dýni samozřejmě bez semínek :) V hrnci rozpálíme trošku másla na kterém zpěníme cibulku, poté přidáme řepu, dýni, česnek i zázvor, promícháme, zalijeme vývarem tak, aby byla zelenina potopená, přiklopíme a vaříme do změknutí. Poté vše rozmixujeme ponorným mixérem, dochutíme pořádně solí a pepřem,ale s tím opatrně záleží kolik jsme dali zázvoru. Poté vmícháme smetanu nebo kokosové mléko, já zde mám raději obyčejnou smetanu, polévka tak chutná víc zeleninově. 


Nyní už jen nakrájené pečivo na kostičky opečeme na pánvi,kde si předtím necháme rozpustit kousek másla. Potom už polévku servírujeme s krutonky a  zaručuji , že takhle polévka opravdu zahřeje a zase dodá klasické dýňovce jiný rozměr :)

Dobrou chuť

Komentáře

Oblíbené příspěvky